środa, maj 1, 2024

Jak reklamować firmę?

0

Prowadzisz własną działalność i walczysz o miejsce wśród silnej konkurencji rynkowej? Szukasz odpowiedniego sposobu na wypromowanie się i tym samym trafienie ze swoją ofertą czy produktami do danej grupy docelowej? Zapraszamy Cię do zaznajomienia się bliżej z naszym wirtualnym poradnikiem poświęconym reklamie organizmu firmowego. Podpowiemy Ci, na co zwrócić szczególną uwagę, a także na czym konkretnie się skoncentrować, aby podążać za bezustannie, dynamicznie zmieniającymi się trendami marketingowymi.

Jak reklamować firmę?

Reklama jest dźwignią handlu – nieprzypadkowo pojawiło się takie sformułowanie. Skuteczna promocja potrafi zdziałać znacznie więcej niż nawet solidna jakość produktu czy rzetelna realizacja danej usługi. Nie ma szans, aby we współczesnym, tak rozmaitym świecie rozmaitych dóbr udało Ci się przetrwać ze swoją atrakcyjną ofertą, jeżeli jej nie pokażesz grupie docelowej. Skąd ktoś ma wiedzieć, że Ty masz mu coś do zaproponowania, skoro się tym w żadnym stopniu nie pochwalisz? Istotne jest przede wszystkim trafienie w odpowiednim czasie do właściwej grupy docelowej. Dlatego też bardzo ważne, żebyś obrał odpowiednie formy reklamy. Poniżej pokażemy, jakie mogą to być techniki promocyjne.

Stosunkowo niewielkie firmy możesz reklamować ulotkami. Ten sposób sprawdza się od dawien dawna, nie wychodząc z użycia. Jest to dość tania metoda promocji. Możesz zatrudnić do niej kogoś z rodziny, kto chce sobie dorobić, młodzież uczącą się czy studentów na wakacjach. Aby jednak ulotka nie trafiła do kosza zaraz po tym, jak ją rozdający wręczy przechodniowi mogącemu być potencjalnym odbiorcą Twoich dóbr, warto byłoby abyś postawił na ciekawy projekt graficzny. Niech będzie ona przyciągała uwagę. Musi mieć zatem interesujące hasło reklamowe, warto żeby była przejrzysta i czytelna, z jasnym, klarownym przekazem, a nie z nagromadzonym zbitym tekstem, który będzie napisany drobną czcionką. Przeciętny Kowalski ma zrozumieć o co Ci chodzi, więc zadbaj także o dobry, bo prosty język wypowiedzi. Nie używaj trudnych, skomplikowanych słów.

Jeżeli prowadzisz świetnie prosperującą firmę nieco większą niż jednoosobowa działalność, albo dopiero co uruchamiasz swój biznes i liczysz na bardzo trafny początek, powinieneś postawić na reklamę o szerszym zasięgu. W tym przypadku znakomicie sprawdzi się chociażby telewizja, Internet czy radio oraz prasa – lokalna, wojewódzka, krajowa. Jest to doskonała metoda promowania, ale trzeba liczyć się z faktem, iż znacznie droższa, bez porównania z wyżej wymienionymi ulotkami. Jeżeli jednak Cię na to stać, zaryzykuj, bo naprawdę warto. W krótkim czasie, błyskawicznie dotrzesz do grupy docelowej.

Obklej plakatami promującymi Twoją firmę, co popadnie. Warto żebyś zwrócił uwagę na to, jakie w ogóle masz możliwości reklamy. Nie chodzi tylko o klasyczne ulotki, ale jest przecież sposobność wynajęcia wozu, który będzie krążył po mieście z nalepkami rozpowszechniającymi Twoją firmę. Popytaj w komunikacji miejskiej, ile kosztuje u nich reklama – czasami nie jest to duży koszt, możesz też ograniczyć się do paru, najbardziej obleganych linii autobusowych, tramwajowych czy kolejowych, a w jednym momencie o Twojej firmie – jej usługach i produktach dowie się szerokie grono osób.

 

Jak przeprowadzić rozmowę z klientem?

0

Podstawą pracy każdego handlowca jest odpowiednio przeprowadzona rozmowa z klientem. Trzeba wiedzieć, jak negocjować, jak przekonywać do swoich racji, jak reklamować i zachęcać. Warto zatem poświęcić nieco czasu na opanowywanie wskazówek zawartych w naszym niniejszym poradniku, który poświęcony zostanie technikom skutecznego dyskutowania biznesowego.

Jak przeprowadzić rozmowę z klientem?

Zacznijmy od tego, że jest sposobność ćwiczenia negocjacji i przeprowadzania rozmów. Musimy się jednak uzbroić w cierpliwość i poczytać fachowej literatury na ten temat, na przykład kompendium wiedzy w pigułce, jaką jest nasz artykuł. Dzięki temu wszelkie Twoje rozmowy będą kończyły się sukcesami.

Na wstępie rozgrzewka. Na czym ma ona polegać? Otóż chodzi o to, żeby wprowadzić partnera dyskusji do rozmowy. W tym celu niezbędne okazuje się ukazanie klientowi, że ma on wygodę i komfort w kontaktach z Tobą. Musisz zrobić wszystko, aby czuł się w Twoim towarzystwie dobrze. Dzięki temu będzie rozmawiał wprost, szczerze i bezpośrednio. Nie powinieneś być zbyt formalny, ale stworzyć jakąś atmosferę – miłą, przyjazną, niekoniecznie tylko formalną. W tym zakresie warto powstrzymać się na moment z przedstawieniem wszelkich szczegółów oferty handlowej. Dużo lepiej jest zadbać o środowisko. Warto więc pogadać przez chwilę kompletnie niezobowiązująco. Później, po takiej luźnej gadce na pewno będziecie oboje mniej spięci i skrępowani, więc lepiej będzie Wam się rozmawiało na tematy cięższe, poważniejsze, trudniejsze i bardziej skomplikowane.

Następnym punktem niech będzie ustalenie faktów. Mamy tu na myśli sprecyzowanie potrzeb Twego klienta. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, w jakim kierunku będzie przebiegała cała rozmowa, co jest jej meritum. Nie będzie to więc jałowa dyskusja, ale konkrety. Wtedy mniejsze prawdopodobieństwo, że wystąpi nieporozumienie. Łatwiej będzie Ci także dojść z klientem do ugody, wypracować kompromis. Rozmowa przyniesie zatem pożądane skutki i same korzyści. Wysłuchaj partnera dyskusji, a dopiero później przedstaw mu swoje propozycje. Nie narzucaj nic, nie zarzucaj go też i nie atakuj z góry swoimi wizjami, pomysłami, produktami, usługami. W końcu musisz wiedzieć, po co on do Ciebie przyszedł. Spróbuj popatrzeć z dystansem na całą sytuację, nie staraj się od razu pokazać, że na kliencie chcesz coś „ugrać”. Jeżeli już rozwiążesz jego problem, wtedy możesz wyjść ze swoimi propozycjami. Polega to na kontynuowaniu rozmowy już na samym końcu spotkania – przedłużaniu jej – a może jeszcze potrzebuje Pan/Pani, a może są Państwo zainteresowani…, skoro udało nam się rozwiązać tę kwestię z korzyścią dla Państwa, teraz proponujemy…

Zaprezentowanie oferty to meritum rozmowy z perspektywy handlowca. Znasz potrzeby i powód, dla którego zgłosił się do Ciebie właśnie siedzący przed Tobą klient. Teraz możesz pokazać, co umiesz. Przedstaw mu ofertę, ale nie rób tego nudno punktując detal po detalu, bo go tym znużysz. Dużo lepiej, jeżeli tę ofertę w pewnym sensie spersonalizujesz, a więc pokażesz swemu rozmówcy, że po coś ona może być mu potrzebna i jakoś zaspokoi jego potrzeby. Możesz pokusić się o nieco mniej formalną prezentację. Staraj się przede wszystkim koncentrować na korzyściach wynikających z oferty dla klienta.

Na koniec owocny finał dobrej rozmowy – czy sprzedasz coś, czy nie, warto abyś dobrze zakończył swoje spotkanie. Nie pal za sobą mostów. Miej dobre praktyki i zachowaj się profesjonalnie. Zaproponuj współpracę handlową, a nawet jeżeli usłyszysz „nie”, nie zniechęcaj się. Taka lekcja na pewno przyda Ci się na przyszłość. Nie okazuj w przypadku odmowy swojej negatywnej reakcji, niechęci, niezadowolenia z siebie czy złości na klienta.

 

Jak promować produkt?

0

W Twojej firmie właśnie zakończyła się kampania produkcyjna nowego towaru? Wkrótce planujecie Wasz najświeższy produkt przedstawić grupie docelowej i dotrzeć z nim do targetu, jaki obraliście? A może już szacujecie zyski z jego sprzedaży? By tak faktycznie było, musicie zadbać w pierwszej kolejności o jak najlepsze rozreklamowanie Waszego najnowszego dzieła. O tym, jak dobrze wypromować swój wyrób, nieważne w zasadzie jaki on jest, dowiesz się z poniższych fragmentów naszego artykułu poradnikowego.

Promowanie produktu to inaczej jego rozpowszechnianie, a więc mówiąc zgodnie z aktualnymi trendami reklamowymi – marketing wyrobu. Jest to z jednej strony ocena tego, co udało się stworzyć, jak i z drugiej wnikliwa i gruntowna analiza rynku. Wówczas, po takiej porządnej pracy uda Ci się zdobyć zamierzony cel i dotrzeć z produktem tam, gdzie sobie to zaplanowałeś. Istotne jest jednakże, żeby wystartować pełną parą, mieć dobre wejście na rynek i wtedy nie będzie kłopotu z zyskami. Co więc konkretnie wpływa na promocję wyrobu?

Jak promować produkt?

Wygląd

Liczy się efektowne opakowanie. Musisz zadbać o stosowny design produktu, aby jego pudełeczko, buteleczka, pojemnik, oprawa, były wizualnie ładne, estetyczne, wyróżniające się. Badania pokazują, że to, co zewnętrzne przesądza aż w 90 procentach o sukcesie sprzedaży. Przecież coś nam wpada w oko, stanowi dla nas punkt zaczepienia, bo na to natrafiliśmy, czyli wypatrzyliśmy spośród grupy rozmaitych innych wyrobów tej samej kategorii oraz w podobnej stylistyce. Właściwy koncept wyglądu Twego produktu to połowa sukcesu. To inspiracja dla umysłu i rozbudzenie chęci posiadania. Musisz zatroszczyć się jednak o to, aby wygląd danego towaru wypuszczanego przez Ciebie na rynek nie był jakiś, a nietuzinkowy.

Ruszenie z kopyta

Musisz wiedzieć, jak umiejętnie wprowadzić swój produkt na rynek innych podobnych wyrobów. Jeżeli wykonasz już dzieło, zakończysz proces wytwórstwa, wypromuj to, co zrobiłeś zwłaszcza w środowisku branżowym. Możesz skorzystać z rozmaitych źródeł dystrybucji i jeszcze większej ilości kanałów promocji – reklamy, pozycjonowanie, targi, promocje, rabaty, akcje marketingowe. Wprowadzenie do obrotu powinno opierać się na dotarciu do grupy docelowej i nawiązanie z nimi kontaktu, a tym samym wejście na rozległy rynek konsumencki. Warto w tym przypadku uwzględnić takie kanały marketingowe, jakie są dzisiaj podstawą- Internet (korzystaj z linków sponsorowanych, informuj przez sieć, rozpowszechniaj wirtualnie), video (zobaczą, prędzej kupią), radio (usłyszą, uwierzą i zapamiętają), praca (poczytają, utrwalą wiedzę o Twoim nowym produkcie).

Kompleksowość działania

We współczesnym świecie nie jest odpowiednie ograniczenie się wyłącznie do jednego z kanałów marketingowych wyżej wspomnianych, ale wymagane jest działanie jednocześnie na różnych frontach, w tym samym czasie, aby jak najtrafniej dotrzeć do grupy docelowej. To coś na wzór popularnego powiedzenia – nie wpuszczą Cię drzwiami, wejdź oknem. Im więcej opcji wykorzystasz, tym większe prawdopodobieństwo, że zyskasz klientelę.

 

 

 

Jak dobrze negocjować?

0

W każdej życiowej sytuacji bardzo ważne okazuje się umiejętne negocjowanie. Taka zdolność przydaje się zarówno w miejscu pracy, gdzie możemy wiele zyskać, „wcisnąć”, przekonać i wypracować, jak także perswazja jest wyjątkowo skuteczna na co dzień – gdy coś kupujesz i chcesz utargować mniejszą cenę, kiedy potrzebujesz jakiejś usługi i zależy Ci na lepszych warunkach, jeżeli kłócisz się o coś z bliskimi i pragniesz postawić na swoim. Przykładów można byłoby mnożyć i mnożyć, ale pewne jest jedno – skutecznemu negocjatorowi w funkcjonowaniu na świecie generalnie jest dużo lepiej. Dlatego w niniejszym artykule przedstawimy szereg wskazówek dotyczących przyswojenia tej techniki.

Jak dobrze negocjować?

Ustalenie punktu krytycznego

Najpierw sam określ swój cel. Oszacuj w głowie, na przykład jeżeli chodzi o pieniądze, które masz negocjować, jaka jest minimalna suma finansowa, którą możesz wywalczyć. Warto abyś przygotował się do takich negocjacji także odpowiednio od strony formalnej, a mianowicie – przedstawiając dane warunki drugiej stronie, nie wierz jej na słowo, lecz wszystko spisuj. Najważniejsze jest złożenie podpisu na właściwie sporządzonym dokumencie, w zależności od charakteru sprawy i biznesu, w którym stosujesz negocjacje. W ten sposób wszelkie umowy uznaje się za zaakceptowane i wiążące.

Bądź pewny siebie

Nie możesz rezygnować i zbyt łatwo się poddawać, nawet jeżeli Ci zależy na tym, aby coś sprzedać, ubić interes czy zawrzeć współpracę, zmagaj się z partnerem negocjacji, aby uzyskać obrany cel czy satysfakcjonujący Cię efekt końcowy. Musisz znać sam swoją wartość, jeżeli chcesz aby z szacunkiem podchodzili do Ciebie inni.

Przemyśl krok po kroku

Nie możesz do negocjowania podejść zupełnie spontanicznie. Oczywiście, reakcji ze strony partnera dyskusji raczej nie przewidzisz, a przynajmniej nie w pełni i nie do końca, lecz nie oznacza to, że masz wyjść w swoich negocjacjach na kompletnego amatora. Zaplanuj każdy detal, element po elemencie, wyszczególnić punkty i argumenty, które będziesz poruszać, a dzięki temu będziesz właściwie przygotowany na rozmaite okoliczności i różnorodny przebieg dyskusji. Staraj się także wymyśleć wcześniej w głowie, jakie mogą być odpowiedzi ze strony rozmówcy.

Zaryzykuj

Nie zaczynaj od końca, a więc nie proponuj komuś kwoty minimalnej, a wręcz odwrotnie – możesz wyjść od ekstremalnych warunków. Co Ci szkodzi? Przecież przyszedłeś na negocjacje, zatem musisz mieć z czego „schodzić”, „zbijać cenę” itd. A nóż, może uda się że ktoś przystanie na Twoje warunki, bo jest zbyt leniwy na targowanie się, nie ma do tego głowy, nie ma potrzeby, bo przedstawione przez Ciebie argumenty go satysfakcjonują, ma wystarczająco środków pieniężnych, by sprostać temu, co mu zaprezentowałeś.

Dodawaj gratisy

Jeżeli chcesz przekonać do swoich racji czy warunków swojego rozmówcę, warto byłoby abyś łagodząc sytuację zaproponował coś ze swojej strony dodatkowo. Na przykład sprzedajesz coś i wiesz, że cena jaką przedstawiłeś jest dla Twego partnera negocjacji zbyt wysoka, dobrze żebyś mu coś przedstawił jako gratis, dodaj mu nawet coś drobnego, co nie ma większej wartości, ale na pewno już sam fakt takiego Twojego postępowania skłoni go bardziej do przemyślenia Twojej oferty raz jeszcze.

 

Jak być dobrym managerem?

0

Kiedyś kierownik, nadzorca, kontroler, dziś popularne jest na nich wszystkich jedno angielskie określenie utrwalone już lata temu i funkcjonujące na stałe w rozmaitych branżach – manager. Jak być skutecznym zarządzającym innymi ludźmi, lokalem, firmą, działem wewnętrznym danego przedsiębiorstwa, akcją, wydarzeniem? O tym dowiesz się z lektury naszego wirtualnego poradnika. Sprawdź, jak odnieść zawodowy sukces na stanowisku managera.

Jak być dobrym managerem?

Szanuj innych, będziesz szanowany

Nie możesz być bezwzględny w swoim postępowaniu. Nie chodzi o to, abyś był apodyktyczny i siał postrach wśród swoich podopiecznych, ale żebyś do swojego personelu odnosił się z należytym szacunkiem. Nie ma znaczenia także to, jakie jest ich nastawienie do Ciebie, jako ich przełożonego. Nawet jeżeli nie czujecie więzi emocjonalnej, nie ma między Wami nici sympatii, Twoi pracownicy zachowują się na niskim poziomie kulturalnym, Ty nie zachowuj się jak oni. Nie zniżaj do ich stopnia, ale pozostań profesjonalny, bo tego wymaga od Ciebie Twoje stanowisko pracy. Wówczas będziesz cieszył się respektem od innych. Możesz także liczyć na poważne traktowanie z ich strony.

Interesuj się

Musisz wiedzieć, że dobry manager dba o swój personel na różnych frontach. Nie polega to tylko na angażowaniu się w sprawy zawodowe i obserwowaniu, karaniu czy nagradzaniu i ocenianiu pracy Twoich pracowników. Bardzo istotne jest przecież, żebyś miał jakieś relacje z ludźmi, z którymi tak prężnie masz funkcjonować i spędzać dzień w dzień tyle czasu. Dlatego też niesamowicie ważne jest okazanie im zainteresowania także ich życiem prywatnym- rzecz jasna nie przekraczając sfery osobistej, aby nie wyjść na ciekawskich, wręcz wścibskich. Staraj się zrozumieć sytuację rodzinną Twojego personelu, będzie Wam łatwiej się komunikować i współgrać ze sobą. Jeżeli któraś z Twoich pracownic przykładowo jest samotną matką, powinieneś to wiedzieć, że pewnie z przyczyn niezależnych od siebie częściej będzie potrzebowała dnia wolnego czy kolejna zatrudniona, która jest nastawioną na robienie kariery, ambitną singielką bez zobowiązań.

Doceniaj

Nie możesz lekceważyć tego, co Twój personel ma do powiedzenia. Oczywiste jest, że Twoje zdanie liczy się najbardziej, bo to Ty dowodzisz zespołem i przecież to Ty jesteś za niego odpowiedzialny ostatecznie, ale musisz brać pod uwagę wizje, pomysły, sugestie, problemy i zagadnienia, z jakimi przychodzą do Ciebie Twoi podopieczni. To pokaże im, że ich traktujesz na serio i doceniasz to, co wkładają od siebie w rozwój organizmu firmowego, a tym samym co działają na rzecz obopólnego sukcesu.

Zadbaj o atmosferę

Jeżeli w miejscu pracy panuje zła, nieprzyjazna atmosfera, nie ma co liczyć na to, że personel będzie przychodził realizować swoje codzienne obowiązki zawodowe z uśmiechem na twarz. Raczej mało jest to możliwe, dlatego koniecznie powinieneś postarać się o stworzenie stosownej atmosfery. Ty dajesz przykład, dyktujesz warunki, bo Ty nadzorujesz innych. Na Twojej głowie jest zatem także troska o stosowną atmosferę.

 

 

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

0

Masz zamiar sprzedać jakieś produkty czy też usługi swojemu klientowi? Sprawdź w pierwszej kolejności to, jak sformułowana jest kierowana do niego oferta handlowa. Największą wpadką, jaka może być jest niesprecyzowanie propozycji i błędy w tym, co przedstawiane jest konsumentowi. Po takiej omyłce i niedopatrzeniu jesteśmy z góry na straconej pozycji. Nie ma się zatem co dziwić, że mogą nas posądzić o brak profesjonalizmu. Rzetelnie przygotowujący się do procesu sprzedaży czy negocjacji z partnerem biznesowym, jest fachowcem w każdym calu. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek związanych z tym, w jaki sposób skomponować swoją atrakcyjną ofertę handlową.

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Oferta handlowa prezentowana przez Ciebie powinna czymś konkretnym się różnić od szeregu innych, konkurencyjnych propozycji. Przecież podobnych organizmów firmowych do Twojego, działających w tej samej branży jest cała masa. W konsekwencji tego nie powinien nikogo dziwić fakt, że jeśli ktoś chce coś zaoferować, sprzedać czy też zaproponować jakąś usługę, to staje na uszach, by wyjść przed konsumentem na oryginalnego z nietuzinkowym pomysłem i świetną ideą. Wiele aktualnie dominujących na rynku, niezależnie od branży, ofert handlowych bazuje w głównej mierze na pustych frazesach, przez co rozumie się uprzejme zwroty, miłe hasła. Są one w konsekwencji nijakie, dlatego też trzeba nieco zmodyfikować swoją propozycję. Musisz zrobić tak, aby odbiorca Twej oferty miał wyraźny powód zajrzenia do Twojego katalogu produktów i czuł, że jest w takiej potrzebie. Nie stosuj słodkiego słownictwa, nic nie wnoszących określeń, bezbarwnych sformułowań.

Bez emocji

Zaleca się, aby profesjonalnie tworzona oferta handlowa, która ma być atrakcyjna z perspektywy odbiorców odznaczała się wypraniem z wszelkich emocji. Co to da? Nie pokażesz, że obawiasz się o losy swojego produktu czy usługi i to jak przebiegnie ich kampania reklamowa i sprzedażowa. Warto przedstawiać się w samych superlatywach, ale nie koloryzować, bo emocje zbyt wygórowane, przesadne ubarwianie towaru i prezentowanej oferty także nie są wskazane ani tym bardziej nie są dobrze odbierane przez grupę docelową.

Sprawa pilna

Zawsze działającym chwytem marketingowym jest stworzenie otoczki wokół oferty handlowej przedstawianej klientom, a mianowicie ukazanie, że sprawa wydaje się być pilna, a konsument nie ma czasu czekać z podjęciem decyzji, bo ktoś będzie od niego szybszy, produkt się skończy, zapasy rozejdą się niczym przysłowiowe świeże bułeczki. To jest swego rodzaju bodziec i motor napędzający do działania dla osób, które mają tendencję do odkładania wszystkiego na później, które chodzą po wielu firmach i porównują oferty. Dzięki uatrakcyjnieniu swojej oferty w ten sposób, pokazując że jest ona tymczasowa i warta zachodu, z pewnością skłonisz ich prędzej do szerszego zainteresowania się Twą propozycją.

Rób napięcie

Psychologicznie udowodniono, że za bardzo dobre uznaje się te oferty handlowe, wokół których tworzona jest dramaturgia. Co to oznacza? Musisz zaznaczyć, że klient nie ma zbyt wiele czasu – pozostało jeszcze 5, 4, 3, 2 dni na zakupy, masz ostatnią szansę na, oferta ważna tylko do północy, finalny dzień, końcowy ruch, jeszcze tylko dwadzieścia cztery godziny. To trik marketingowy, który zawsze się sprawdza!

 

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż?

0

Nie zawsze biznes się kręci, niezależnie od branży czy rodzaju prowadzonej działalności, co wynika z faktu, że zmienna jest koniunktura na rynku. Warto zatem nauczyć się wielu odpowiednich technik, które mają na celu przede wszystkim systematyczne zwiększanie sprzedaży i stymulowanie procesu przekazywania produktów czy usług produkowanych w organizmie firmowym przez nas prowadzonym. O tym, jak to zrobić dowiesz się natomiast bezpośrednio z niniejszego poradnika internetowego.

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż?

Idealne zaznajomienie z produktem

O swoim produkcie czy usłudze, jaką proponujesz klientom, powinieneś wiedzieć wszystko. Nie jest dopuszczalne, aby klient pytając Cię o cokolwiek na ich temat mógł Cię zagiąć. Niestety wielu sprzedawców nie ma bladego pojęcia o tym, co próbuje wcisnąć swym konsumentom. W szczególności jest tak wtedy, kiedy do pracy na tym stanowisku przyjmowany jest „świeżak”, ktoś kto nie ma większego doświadczenia – zarówno w branży jak również w sferze produktów, jakie oferuje. Najbardziej zorientowani w towarze są handlowcy, którzy prowadzą swój własny biznes i z nim są związani od lat. Gdy natomiast dochodzi do sytuacji zatrudnienia standardowego handlowca z ulicy, nierzadko firma więcej na jego pracy traci niż zyskuje. Musisz zatem dokładnie przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, wybierając na wakat, który masz do obsadzenia kogoś, kto rzeczywiście zna się na rzeczy i wie wszystko o danej branży lub interesuje się nią. Produkt sprzedawany czy to bezpośrednio przez handlowca – właściciela przedsiębiorstwa, czy też przez akwizytora pracującego dla niego musi być doskonale znany! Jest to zdecydowany priorytet.

Zapoznanie z branżą

Równie ważne jak poznanie towaru czy usługi, jakie ma się sprzedawać jest poznanie całego rynku docelowego. Co mamy tu na myśli? Otóż trzeba zwrócić szczególną uwagę na to, aby określić target, a następnie poznać dogłębnie jego preferencje, upodobania, gusta, oczekiwania, wymagania i potrzeby. To bardzo ważne, aby dokładnie wymienić cechy konsumenta, do którego mają przemawiać Twoje produkty. Warto także zwrócić uwagę na wyszczególnienie korzyści, jakie wiążą się z kupnem danego typu produktu przez odbiorcę z Twojej grupy docelowej. Wówczas nie tylko Tobie będzie łatwiej, jako handlowcowi dotrzeć z ofertą do grupy docelowej, ale także prędzej dobrze dobrany klient sam wpadnie na trop firmy, której produkty czy usługi są mu potrzebne i skorzysta z ich propozycji.

Patrz na konkurencję

Bardzo ważne jest śledzenie tego, co dzieje się w Twoim środowisku i jak rozwija się branża, w której uczestniczysz. Musisz wiedzieć, o co chodzi w aktualnych trendach, jakie są tendencje, na czym skupiają się Twoi rywale itd. To bardzo ważne, bowiem dzięki temu będziesz mógł porównać się z nimi, a także dopracować swoją ofertę, aby nie odstawać od konkurencji i wyróżniać się na jej tle, trafiając lepiej w gusta odbiorców.

Mierz siły na zamiary

Warto, abyś pomyślał, jakie masz zalety w swojej ofercie, których nie mają inni. Oszacuj je realnie, podobnie jak koszty, zyski ze sprzedaży. Wykalkuluj dodatkowe korzyści, pomyśl nad siecią dystrybucji szerzej, nie ograniczaj się do jednego punktu sprzedaży. Musisz także zaplanować odpowiednio wizerunek marki – do tego niezbędne będą działania reklamowe i promocyjne, w tym strona internetowa, reklama w prasie czy innych mediach, pozycjonowanie.

 

 

Jak napisać ofertę pracy?

0

Ile razy zdarzyło Ci się, że rozpoczynałeś poszukiwania nowego pracy od przejrzenia standardowych anonsów, ale niewiele Ci one mówiły na temat charakteru działań, typu obowiązków, jakie miałbyś realizować i zakresu Twojej przyszłej ewentualnej przyszłej pracy? To błąd raczej nie po Twojej stronie, ale po stronie formułującego ogłoszenie. Niestety nie jest łatwo, aby w kilku zdaniach streścić charakter pracy, która jest odpowiedzialna, wymagająca i wiąże się z wysokim stanowiskiem, ale jednak – takie są wymogi i realia tworzenia anonsów o wakatach. W niniejszym artykule poradnikowym, podpowiemy Państwu na czym oprzeć się, gdy staniecie przed koniecznością sporządzenia własnej oferty pracy.

Jak napisać ofertę pracy?

Konkret, konkret i jeszcze raz konkret

Nie może być tak, że ogłoszenie nie określa jednoznacznie, czym ktoś, kogo poszukujesz będzie się zajmował w praktyce. Nie stosuj zatem w treści anonsów żadnych zbędnych opisów, pustych frazesów czy częstokroć powielanych banałów. Skoncentruj swoją uwagę na samych faktach, staraj się przekazywać najważniejsze, podstawowe informacje, a o drobiazgach i detalach powiadomisz kandydata na rozmowę kwalifikacyjnej i dalszych etapach naboru. Musisz uświadomić sobie, że formułowanie ogłoszeń o prace zgodnie z prawdą to nic innego jak po prostu ogromne uproszczenie- zarówno dla potencjalnego pracownika, który wie do czego się zgłasza, jak i dla Ciebie samego- nie tracisz niepotrzebnie czasu na umawianie się na dalsze rozmowy face to face z ludźmi, którzy kompletnie tym, co masz im do zaproponowania nie są zainteresowani.

Wybieraj skrupulatnie miejsce ogłoszenia

To, gdzie opublikowany zostanie Twój anons ma niesamowicie duże znaczenie. W końcu powinieneś dobierać lokalizację swego ogłoszenia wedle tego, w jaki sposób działa Twoja grupa docelowa, do której z anonsem chcesz trafić. Istotne jest, żebyś wziął pod uwagę, co czyta i gdzie szuka pracy Twój target. Jeżeli masz do zaoferowania grube pieniądze za prestiżowe stanowisko wymagające naprawdę dużych umiejętności, specjalistycznej wiedzy oraz dużego doświadczenia i profesjonalizmu, nie powinieneś kierować anonsu do lokalnego byle portalu z ogłoszeniami czy na koniec lokalnego dziennika prasowego. Postaw na może i nieco droższą w publikacji, ale jednak prasę branżową, którą czytają zawodowcy. Dodatkowo warto także uwzględniać kilka różnych form dotarcia do przyszłych pracowników, zwłaszcza jeżeli zależy Ci na czasie. Chodzi o to, żebyś nie ograniczał się wyłącznie do jednego serwisu z anonsami, ale postawił na kilka różnych kanałów – na przykład portale ogólnopolskie, prasa codzienna, bazy z ofertami jakie często działają online, ogłoszenie w placówkach Powiatowych Urzędów Pracy.

Definiuj zakres obowiązków

To, że ktoś potrzebuje managera w jednej firmie z takimi czy innymi obowiązkami zawodowymi, zupełnie może być odmienne od tego, czego potrzebuje kolejny pracodawca. Nie można generalizować, bo każda firma działa na sowim, indywidualnym poziomie, ma inną renomę, klasę stopień działalności, a tym samym inaczej awansuje pracowników, definiuje ich odpowiedzialności, czego innego od nich wymaga. Przykładowo w wielkiej korporacji sekretarka to prawa ręka szefa, asystentka z dużym zakresem pracy i poważnym stanowiskiem, w małej, jednoosobowej, starodawnej w działaniu firmie jej czynności mogą koncentrować się na prowadzeniu papierów, kopiowaniu i parzeniu kawy.

 

Jaki powinien być dobry szef?

0

Udało Ci się awansować na przywódcę zespołu, ale nie radzisz sobie z szefowaniem? Warto, abyś zajrzał do niniejszego wirtualnego poradnika i przekonał się na czym tak na dobrą sprawę polega właściwe zarządzanie personelem. Nie chodzi o to, aby się wywyższać, nadużywać swoich możliwości i decydować na kontrolę wszystkiego i wszystkim dookoła. Dużo bardziej odpowiednie okazuje się postawienie na porozumienie, stworzenie świetnej atmosfery w miejscu pracy, a także luźne i przyjacielskie relacje ze współpracownikami. Pamiętaj, że wszyscy pracujecie na jeden wspólny cel – dobro Waszej firmy, więc kto pod kimś dołki kopie, sam w nie wpada.

Jaki powinien być dobry szef?

Musisz wiedzieć, że o szefowaniu nie przesądza gburowatość, surowość i wymagania od podopiecznych, ale wręcz przeciwnie – umiejętność tak samo karania, jak i nagradzania, upominania, jak i chwalenia. Dobry szef będący właściwą osobą na właściwym miejscu wie, jak znaleźć złoty środek między tymi skrajnymi zachowaniami i nie dopuszcza ani do wejścia sobie pracowników na głowę, ani tym bardziej nie wyżywa się na nich i nie stosuje względem nich szantażu emocjonalnego czy nie sieje postrachu i nie wprowadza ich w panikę.

Osoba na tym najwyższym stanowisku nie powinna słyszeć po kątach plotek na swój temat, że nie ma pojęcia o czymś, o czym mówi, a się wypowiada, że nic nie umie, że jest niesprawiedliwa, że źle traktuje swój personel i innych równie krytycznych uwag, jakie pod adresem przełożonego bardzo często padają wśród pracowników. By do takich ostrych komentarzy faktycznie nie dopuścić, warto szanować swoich podopiecznych, a wtedy oni będą szanowali i Ciebie. Nie ma tu większego znaczenia to, czy chodzi o kierownika, managera czy też prezesa –tyczy się to każdego. Musisz wiedzieć, że istotne jest wykazywanie personelowi, że go doceniasz, że dowartościowujesz pracowników za ich ciężką pracę, że kontrolujesz sytuację, monitorujesz co się dzieje, ale nie stosujesz mobbingu. Ty z należytym respektem podchodzisz do nich, a oni do Ciebie, w końcu pracujecie na tę samą firmę!

Warto być sprawiedliwym, to u dobrego szefa chyba zdecydowanie jedna z najważniejszych cech charakteru. Nie ma nic gorszego niż frustracja niedocenionego, pokrzywdzonego przez brak sprawiedliwości pracownika. Musisz być obiektywny i trzeźwo myśleć, a co za tym idzie wykazywać się konsekwencją działania. W ten sposób Twoja załoga będzie wiedziała, że może na Ciebie liczyć w każdej sytuacji, a Ty zadbasz o dobre relacje z nimi i poprawną komunikację nie tylko na linii Ty jako prezes i Twój personel, ale też unikniesz zatargów i niezdrowej rywalizacji między samymi podopiecznymi. Twoi ludzie muszą wiedzieć, że na Tobie da się polegać i że jesteś godny zaufania, Wtedy będą lojalni, szczerzy i uczciwi, a co za tym idzie będą dawać z siebie wszystko podczas pracy także na Twoją korzyść.

Na koniec jeszcze jedna podpowiedź – bądź wzorem dla personelu. Nie może być tak, że jako głównodowodzący po prostu ograniczasz się do zbierania samej śmietanki, a więc masz na celu tylko osiąganie zysków z pracy innych. Właściwy szef to ktoś, kto zna się na tym co robi cała jego firma, który jest wyżej także intelektualnie nad swoimi ludźmi i stanowi dla nich ideał oraz autorytet. Warto zatem, żebyś w razie awansowania, a poczucia pewnych braków w wiedzy czy niedoborów doświadczenia, jak najszybciej je wyeliminował i się umiejętnie doszkolił.

 

 

Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?

0

Szukasz skutecznego sposobu na to, żeby poprawić efektywność działania Twojego personelu? Zapraszamy do niniejszego poradnika, za pośrednictwem którego przedstawimy Ci kilka ważnych aspektów motywowania zatrudnianego pracownika. To szereg ciekawych wskazówek zarówno dla głównodowodzących w organizmach firmowych, jak i menadżerów oraz kierowników wyższego szczebla. Podpowiemy, jak podnosić morale swych podopiecznych, a tym samym być zadowolonym z ich jakości pracy i czerpać z tego obopólne korzyści.

Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?

Dowartościowanie

Za to, jaka jest atmosfera panująca w Twoim miejscu pracy odpowiadasz w bardzo dużym stopniu Ty. Od Ciebie, jako szefa nadzorującego przebieg działań, rodzaj i styl wykonywanej pracy, a także zatrudnianych przez Ciebie właśnie pracowników uzależniony jest ogólny klimat firmy. Musisz zatem przykładać się do każdego, nawet najdrobniejszego detalu związanego z rządzeniem organizmem, którym dowodzisz. Jesteś na stanowisku lidera, więc powinieneś brać odpowiedzialność za wszystko, co dzieje się wewnątrz Twego przedsiębiorstwa a także za relacje zarówno na linii Ty jako szef i personel, jak i Twych podopiecznych między sobą i pracowników z klientami. Motywowanie w dużym stopniu powinno opierać się na dowartościowywaniu. Wyróżnia się generalnie dwa typy motywacji, w tym sposób poziomy-pionowy i zewnętrzny-wewnętrzny. W szczególności doceniać i pokazywać, że się docenia trzeba ludzi młodych, którzy dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z pracą na danym stanowisku, aby ich zachęcić i dowartościować to, że mają głowę pełną świeżych pomysłów. Form dowartościowywania i pokazywania komuś, że jest on ceniony jako pracownik i element zwartej załogi może być cała masa, wśród nich na przykład wręczanie benefitów czyli rozmaitych gadżetów w postaci telefonu służbowego wysokiej klasy i dobrej marki, laptopa firmowego, samochodu itd.

Nagradzanie

Samo wręczenie przedmiotów materialnych nie zdziała jednak cudów. Musisz mieć świadomość również tego, że taka motywacja rzeczowa dla ambitnego pracownika to zdecydowanie za mało. Nawet kwestia systematycznego podnoszenia wysokości zarobków nie jest tak bardzo ważna, bo to czynnik raczej krótkofalowy. Ludziom z wielkimi aspiracjami, wykształconym i gromadzącym na koncie co krok nowe doświadczenia oraz świetnie sprawdzającym się w dziedzinie, którą obrali jako ścieżka rozwoju zawodowego potrzebny jest także raz na jakiś czas jakiś motywator wewnętrzny, na przykład awans. Jest to wówczas tak zwana motywacja pionowa. Polega ona na tym, że doceniamy personel, pokazując że bez niego nasz organizm firmowy nie mógłby dobrze prosperować. Warto wręczać swym pracownikom listy pochwalne, gratulacyjne, nominować je i chwalić w obecności osób trzecich. To naprawdę potrafi znacząco podbudować i stać się ważnym bodźcem przekładającym się na jeszcze lepsze wyniki pracy.

Rozszerzanie

Jeżeli zaczynałeś od zupełnych drobiazgów, a teraz masz na głowie masę obowiązków – paradoksalnie to lepiej. Powiększanie wachlarzu kompetencji, dawanie większych zobowiązań i odpowiedzialności sprawia, że pracownik również czuje się wartościowy i doceniony. Warto zatem gdy ktoś oczywiście się sprawdzi, rozszerzać zakres jego pola działania i możliwości funkcjonowania w danej firmie. Przy okazji odciążymy od żmudnej pracy i siebie samych.

 

ZOBACZ TEŻ

Co można robić po prawie w biznesie?

Co można robić po prawie w biznesie?

Co można robić po prawie w biznesie? Co można robić po prawie w biznesie? W dzisiejszym świecie biznesu, prawo odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu zgodności, ochronie...