Prowadzisz własną działalność i walczysz o miejsce wśród silnej konkurencji rynkowej? Szukasz odpowiedniego sposobu na wypromowanie się i tym samym trafienie ze swoją ofertą czy produktami do danej grupy docelowej? Zapraszamy Cię do zaznajomienia się bliżej z naszym wirtualnym poradnikiem poświęconym reklamie organizmu firmowego. Podpowiemy Ci, na co zwrócić szczególną uwagę, a także na czym konkretnie się skoncentrować, aby podążać za bezustannie, dynamicznie zmieniającymi się trendami marketingowymi.

Jak reklamować firmę?

Reklama jest dźwignią handlu – nieprzypadkowo pojawiło się takie sformułowanie. Skuteczna promocja potrafi zdziałać znacznie więcej niż nawet solidna jakość produktu czy rzetelna realizacja danej usługi. Nie ma szans, aby we współczesnym, tak rozmaitym świecie rozmaitych dóbr udało Ci się przetrwać ze swoją atrakcyjną ofertą, jeżeli jej nie pokażesz grupie docelowej. Skąd ktoś ma wiedzieć, że Ty masz mu coś do zaproponowania, skoro się tym w żadnym stopniu nie pochwalisz? Istotne jest przede wszystkim trafienie w odpowiednim czasie do właściwej grupy docelowej. Dlatego też bardzo ważne, żebyś obrał odpowiednie formy reklamy. Poniżej pokażemy, jakie mogą to być techniki promocyjne.

Stosunkowo niewielkie firmy możesz reklamować ulotkami. Ten sposób sprawdza się od dawien dawna, nie wychodząc z użycia. Jest to dość tania metoda promocji. Możesz zatrudnić do niej kogoś z rodziny, kto chce sobie dorobić, młodzież uczącą się czy studentów na wakacjach. Aby jednak ulotka nie trafiła do kosza zaraz po tym, jak ją rozdający wręczy przechodniowi mogącemu być potencjalnym odbiorcą Twoich dóbr, warto byłoby abyś postawił na ciekawy projekt graficzny. Niech będzie ona przyciągała uwagę. Musi mieć zatem interesujące hasło reklamowe, warto żeby była przejrzysta i czytelna, z jasnym, klarownym przekazem, a nie z nagromadzonym zbitym tekstem, który będzie napisany drobną czcionką. Przeciętny Kowalski ma zrozumieć o co Ci chodzi, więc zadbaj także o dobry, bo prosty język wypowiedzi. Nie używaj trudnych, skomplikowanych słów.

Jeżeli prowadzisz świetnie prosperującą firmę nieco większą niż jednoosobowa działalność, albo dopiero co uruchamiasz swój biznes i liczysz na bardzo trafny początek, powinieneś postawić na reklamę o szerszym zasięgu. W tym przypadku znakomicie sprawdzi się chociażby telewizja, Internet czy radio oraz prasa – lokalna, wojewódzka, krajowa. Jest to doskonała metoda promowania, ale trzeba liczyć się z faktem, iż znacznie droższa, bez porównania z wyżej wymienionymi ulotkami. Jeżeli jednak Cię na to stać, zaryzykuj, bo naprawdę warto. W krótkim czasie, błyskawicznie dotrzesz do grupy docelowej.

Obklej plakatami promującymi Twoją firmę, co popadnie. Warto żebyś zwrócił uwagę na to, jakie w ogóle masz możliwości reklamy. Nie chodzi tylko o klasyczne ulotki, ale jest przecież sposobność wynajęcia wozu, który będzie krążył po mieście z nalepkami rozpowszechniającymi Twoją firmę. Popytaj w komunikacji miejskiej, ile kosztuje u nich reklama – czasami nie jest to duży koszt, możesz też ograniczyć się do paru, najbardziej obleganych linii autobusowych, tramwajowych czy kolejowych, a w jednym momencie o Twojej firmie – jej usługach i produktach dowie się szerokie grono osób.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here