Ile razy zdarzyło Ci się, że rozpoczynałeś poszukiwania nowego pracy od przejrzenia standardowych anonsów, ale niewiele Ci one mówiły na temat charakteru działań, typu obowiązków, jakie miałbyś realizować i zakresu Twojej przyszłej ewentualnej przyszłej pracy? To błąd raczej nie po Twojej stronie, ale po stronie formułującego ogłoszenie. Niestety nie jest łatwo, aby w kilku zdaniach streścić charakter pracy, która jest odpowiedzialna, wymagająca i wiąże się z wysokim stanowiskiem, ale jednak – takie są wymogi i realia tworzenia anonsów o wakatach. W niniejszym artykule poradnikowym, podpowiemy Państwu na czym oprzeć się, gdy staniecie przed koniecznością sporządzenia własnej oferty pracy.

Jak napisać ofertę pracy?

Konkret, konkret i jeszcze raz konkret

Nie może być tak, że ogłoszenie nie określa jednoznacznie, czym ktoś, kogo poszukujesz będzie się zajmował w praktyce. Nie stosuj zatem w treści anonsów żadnych zbędnych opisów, pustych frazesów czy częstokroć powielanych banałów. Skoncentruj swoją uwagę na samych faktach, staraj się przekazywać najważniejsze, podstawowe informacje, a o drobiazgach i detalach powiadomisz kandydata na rozmowę kwalifikacyjnej i dalszych etapach naboru. Musisz uświadomić sobie, że formułowanie ogłoszeń o prace zgodnie z prawdą to nic innego jak po prostu ogromne uproszczenie- zarówno dla potencjalnego pracownika, który wie do czego się zgłasza, jak i dla Ciebie samego- nie tracisz niepotrzebnie czasu na umawianie się na dalsze rozmowy face to face z ludźmi, którzy kompletnie tym, co masz im do zaproponowania nie są zainteresowani.

Wybieraj skrupulatnie miejsce ogłoszenia

To, gdzie opublikowany zostanie Twój anons ma niesamowicie duże znaczenie. W końcu powinieneś dobierać lokalizację swego ogłoszenia wedle tego, w jaki sposób działa Twoja grupa docelowa, do której z anonsem chcesz trafić. Istotne jest, żebyś wziął pod uwagę, co czyta i gdzie szuka pracy Twój target. Jeżeli masz do zaoferowania grube pieniądze za prestiżowe stanowisko wymagające naprawdę dużych umiejętności, specjalistycznej wiedzy oraz dużego doświadczenia i profesjonalizmu, nie powinieneś kierować anonsu do lokalnego byle portalu z ogłoszeniami czy na koniec lokalnego dziennika prasowego. Postaw na może i nieco droższą w publikacji, ale jednak prasę branżową, którą czytają zawodowcy. Dodatkowo warto także uwzględniać kilka różnych form dotarcia do przyszłych pracowników, zwłaszcza jeżeli zależy Ci na czasie. Chodzi o to, żebyś nie ograniczał się wyłącznie do jednego serwisu z anonsami, ale postawił na kilka różnych kanałów – na przykład portale ogólnopolskie, prasa codzienna, bazy z ofertami jakie często działają online, ogłoszenie w placówkach Powiatowych Urzędów Pracy.

Definiuj zakres obowiązków

To, że ktoś potrzebuje managera w jednej firmie z takimi czy innymi obowiązkami zawodowymi, zupełnie może być odmienne od tego, czego potrzebuje kolejny pracodawca. Nie można generalizować, bo każda firma działa na sowim, indywidualnym poziomie, ma inną renomę, klasę stopień działalności, a tym samym inaczej awansuje pracowników, definiuje ich odpowiedzialności, czego innego od nich wymaga. Przykładowo w wielkiej korporacji sekretarka to prawa ręka szefa, asystentka z dużym zakresem pracy i poważnym stanowiskiem, w małej, jednoosobowej, starodawnej w działaniu firmie jej czynności mogą koncentrować się na prowadzeniu papierów, kopiowaniu i parzeniu kawy.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here