wtorek, grudzień 3, 2024

Jak zrobić logo dla firmy?

0

Każde prężnie działające przedsiębiorstwo obowiązkowo powinno posiadać właściwie zaprojektowane logo. Dzięki temu możliwe jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy. Podmiot staje się przede wszystkim popularny i rzuca się w oczy. Może ktoś nie zapamięta jego nazewnictwa, ale jednak sam fakt symboliki, kolorystyki czy ikony i grafiki na pewno utkwi mu w pamięci. Dlatego też niesamowicie istotne jest zadbanie o ten z pozoru szczegół, a w rzeczywistości jeden z najważniejszych elementów wizerunku każdego organizmu firmowego.

Jak zrobić logo dla firmy?

Jeżeli chcesz zlecić komuś profesjonalnemu wykonanie logo Twojego przedsiębiorstwa, musisz liczyć się z ogromnymi kosztami związanymi przede wszystkim ze sprzedażą opracowanego przez specjalistę oznakowania. Przecież to czyjś pomysł, a w konsekwencji jego wizja Twojego przyszłego sukcesu. Do tego w grę wchodzi także przygotowanie logo, a wiec koszty dodatkowe za robociznę i z pewnością nie mała marża, jaka zostanie narzucona przez renomowanego eksperta czy studio reklamowe bądź graficzne. Tego wszystkiego da się jednakże uniknąć. Jak to możliwe? Otóż warto nauczyć się projektowania logo samodzielnie. O tym, jak się za to zabrać przeczytasz w naszym wirtualnym poradniku internetowym. Zapraszamy do lektury tekstu poniżej, gdzie zdradzamy kilka niesamowicie istotnych wskazówek.

Nie musisz wydawać praktycznie ani złotówki. Po pierwsze, dowiedz się wśród znajomych czy nie ma ktoś z nich umiejętności graficznych. Na pewno wyjdzie Ci taniej, a może zupełnie za darmo. Niewykluczone także, że kolega ma kolegę, który zna studenta, jaki chciałby trochę poćwiczyć, bo studiuje grafikę komputerową bądź się nią interesuje i co za tym idzie bezpłatnie zrobi logo, w ramach ćwiczenia swego warsztatu, które następnie odda Tobie, ale będzie mógł je także dołączyć do swojego portfolio.

Nie mając jednak żadnych znajomości wśród doświadczonych i wprawionych w sferze grafiki komputerowej, dobrze abyś sam poznał jak wiele jest zasobów sieci. Możesz odkryć chociażby szereg zupełnie darmowych w użytkowaniu oprogramowań specjalistycznych poświęconych tej dziedzinie. Przykładem jest LogoEase. Nie masz w tym przypadku żadnych ograniczeń w korzystaniu z programu i wszelkich jego funkcji, a w praktyce nic Cię to nie kosztuje. Jeśli natomiast zdecydujesz się na to, aby samodzielnie opracować logo dla towarów, wyrobów takich jak kubki czy też koszulki, możesz przejrzeć zasoby równie popularnego programu jakim jest LogoMaker. Jeśli zaprojektujesz, natychmiast masz możliwość zamówienia rozmaitych materiałów promocyjnych z opracowanym, nowym logo.

Nim jednak cokolwiek zaczniesz przygotowywać, dobrze jest postawić na rozeznanie. Zrób porządny research, aby sprawdzić, co konkretnie przeważa graficznie w Twojej branży. Zobacz, jakie logotypy są obecnie aktualne, co jest na topie. Może dominują klasyczne trendy, albo wręcz odwrotnie – jest dostrzegalne szaleństwo nowoczesnych form, animowane, minimalistyczne, wirtuozyjne, oryginalne, uboższe w motywy dekoracyjne czy też przeciwnie – mocno upiększone. Wreszcie powiązanie z nazewnictwem działalności. Jeżeli masz firmę, masz i jej nazwę i logo do niej powinno ewidentnie nawiązywać.

 

 

Jak zrobić wizytówki?

0

Jeżeli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, koniecznie powinieneś promować swoje usługi czy produkty, jakie tworzysz. Nie jest to natomiast łatwe, gdy nie wykorzystujesz możliwości, jakie daje Ci w tym zakresie komputer. Za jego pośrednictwem, a dokładniej – wykorzystując popularny program Word, możesz przygotować w prosty sposób własne, autorskie wizytówki.

Jak zrobić wizytówki?

Posiadanie wizytówek jest niesamowicie ważne wtedy, kiedy prowadzisz interes bądź chcesz mieć swoją własną działalność. Musisz jakoś wybić się na tle silnej konkurencji rynkowej i zaistnieć wśród innych podmiotów proponujących podobne oferty do Twojej, trudniących się tym samym wytwórstwem produktów co Ty czy świadczeniem identycznych usług. Mała, papierowa karteczka, która będzie przedstawiała kompletne dane na Twój temat jak najbardziej się sprawdzi. Na pewno nie zaszkodzi, a wyraźnie może pomóc Ci się przebić.

Skorzystanie z klasycznych ofert drukarni, w jakich robione są projekty wizytówek to niestety pewien wydatek rzędu kilkuset złotych – przy większej ilości karteczek oraz biorąc pod uwagę renomowane placówki. Do tego dochodzi kwestia opracowania przez kogoś projektu, zainteresowania się przygotowaniem dla Ciebie konceptu indywidualnego, różniącego się od innych wizytówek, no i same koszty robocizny. Jeżeli jednak masz wizję tego, jak Twoja wizytówka miałaby wyglądać, warto abyś spróbował swych sił w projektach graficznych. Nie musisz mieć w tym kierunku żadnego większego obeznania, doświadczenia, wiedzy i umiejętności czy drygu. Wystarczy, że dysponujesz komputerem sprawnie działającym z dostępem do oprogramowania podstawowego, w którym zawsze uwzględniony jest Word – program edytorski.

W nim wybierasz nowy dokument, a później opcję narzędzia. Krok następny to listy i dokumenty wysyłkowe, a później koperty i etykiety. W zależności od tego, jaką masz wersję Worda, wybór poszczególnych opcji może się nieco różnić, ale jest zbliżony. Nie trudno się domyślić, co kliknąć. Przykładowo w programie Word 2 wybieramy etykiety, a następnie opcje, w programie Word 3 – opcje, a później ustawiamy zasobni – wybór automatyczny, czyli zasobnik domyślny. Kolejny punkt to rodzaj etykiety – ustalamy Avery standard, a później określamy typ produktu, w tym przypadku wizytówka. W tym zakresie wybiera się rozliczne ustawienia edytorskie – czcionki, szerokości itd. Na koniec wystarczy kliknąć OK. Word 4 narzuca natomiast taki sposób przygotowywania wizytówek- etykiety, drukowanie, cała strona tej samej etykiety, nowy dokument. Wybierasz kolejno te opcje i po sprawie.

Warto wspomnieć, żeby tworzyć swoją pierwszą wirtualną, wordowską wizytówkę wystarczy następnie kliknąć w pole wizytówki i od razu możemy za pomocą opcji „wstaw”, dodawać „obrazy” przez nas wybrane. Mogą to być wszelkiego typu materiały graficzne, na przykład jakieś rysunki czy zdjęcia z pliku, skany obrazów, auto kształty czy Cliparty. Nie zapomnij oczywiście o ulokowaniu na wizytówce swych danych. Na koniec skopiuj ten wzór na kolejną i kolejną komórkę.

 

Jak stworzyć dobrą ankietę?

0

Jeżeli zależy Ci na tym, abyś w krótkim czasie otrzymał informacje na jakiś temat bezpośrednio od dużej liczby osób jednorazowo, warto abyś sporządził stosowną ankietę w tym celu. Przygotowanie takiego sondażu nie jest jednakże banalnie łatwe, jak mogłoby się to na pierwszy rzut oka wydawać. Przecież, żeby efekt był precyzyjny, powinieneś zadawać pytania według jednej, opracowanej wcześniej metody, zgodnie z planem, wedle jakiegoś porządku. Musisz przyłożyć się do ich formułowania, a wtedy Twoja ankieta będzie skuteczna.

Jak stworzyć dobrą ankietę?

Zacznij od ustalenia konkretnych celów Twojej ankiety, czyli przedstawienia Twojej motywacji – po co ten sondaż w ogóle robisz? Co chcesz za jego pośrednictwem zbadać? Jakie są Twoje dążenia? Sformułuj swój cel, przygotuj listę priorytetów, jakie chcesz uzyskać za pośrednictwem badania opinii publicznej jakiego się podejmujesz, przysiądź do zgromadzenia informacji dotyczących tego, czego w praktyce docelowo ta ankieta ma dotyczyć. Ważne jest, abyś zastosował wówczas odpowiednią hierarchię, a mianowicie- trzymał się pewnego, stałego porządku istotności. Jeżeli zależy Ci na tym, aby ankietę wypełniło dla Ciebie jak najwięcej osób, koniecznie przemyśl dokładnie jej wygląd. Nie są mile widziane obszerne, wyczerpujące sondaże, bo komu chce się spędzać masę czasu na ślęczeniu za darmo przy uzupełnianiu informacji, które potrzebne są innej osobie i to nie wiadomo czasami w jakim konkretnie celu? Prędzej uzyskasz 100 wypełnionych kompletnie i poprawnie sondaży składających się z pięciu pytań niż 50 wartościowych na 30 otwartych odpowiedzi niezbędnych do udzielenia przez Twoich ankietowanych.

Warto zastosować, podczas charakterystyki Twojego sondażu, podział wiadomości na kilka kategorii – te jakie są najważniejsze i niezbędne do wyciągnięcia z badania konkretnych, potrzebnych Ci wniosków, te które są mniej ważne, ale dobrze byłoby je mieć przynajmniej od części osób ankietowanych, a także zupełnie dodatkowe, które zadajesz, aby urozmaicić swoje badanie. Przygotowując sondaż samodzielnie, postaraj się, aby przekazać listę tworzonych do niego pytań komuś postronnemu, kto obiektywnie rzuci na nie okiem. Nie chodzi o to, żeby Cię oceniał pod względem merytorycznym, ale stylistycznym. Czasami ma się jakąś myśl w głowie, wiemy i rozumujemy, o co nam chodzi, ale po prostu ciężko przychodzi nam określenie tego na piśmie i wtedy pojawiają się niejasności, a później nieporozumienia i niezrozumienie. Warto więc dla rzetelności i profesjonalizmu ankiet przeprowadzanych w ten sposób unikać. Musisz skoncentrować się na tym, żeby Twoje pytania były sformułowane w sposób przejrzysty, klarowny, jasny. Jeżeli użyjesz specjalistycznych terminów, branżowych haseł czy slangu, nie ma sposobności, żeby przeciętny Kowalski wpadł na to, co autor sondażu miał na myśli i angażował się w wyszukiwanie pojęcia w słowniku terminologii tylko po to, żeby dla kogoś wypełnić ankietę. Na koniec jeszcze jedna wskazówka – wart, abyś stworzył jakiś model, schemat odpowiadania. Możesz zastosować kilka pytań otwartych, a trochę testowych z propozycjami do zaznaczenia przez ankietowanych- Tak, Nie, Nie wiem itd.

 

 

 

Jak skutecznie przekonywać?

0

Przekonywanie kogoś, a więc stosowanie na nim perswazji to prawdziwa sztuka. Taka umiejętność niesamowicie przydaje się w życiu codziennym, ale też jest wyjątkowo mocno cenioną zdolnością w środowisku pracy, Każdy pracodawca chciałby mieć takiego pracownika, który będzie świetny w negocjacjach oraz będzie umiał skutecznie wpływać na innych – potencjalnych odbiorców dóbr, usług, produktów, klientów, target, partnerów biznesowych, sponsorów, skłaniając ich do racji leżących po stronie reprezentowanego przez niego przedsiębiorstwa, z korzyścią dla organizmu firmowego. W tym celu bardzo często wysyła się personel na specjalne, dość kosztowne szkolenia, aby uczyć ich technik negocjacyjnych. O efektywnym przekonywaniu dowiesz się natomiast szerzej bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika, który w dodatku jest zupełnie darmowy.

Jak skutecznie przekonywać?

Zasada sympatii

Z badań psychologicznych jednoznacznie wynika, że osoby, które są lubiane, łatwiej radzą sobie z przekonywaniem innych do swoich poglądów. To natomiast, dlaczego kogoś możemy lubić także zostało gruntownie przeanalizowane i okazuje się, że w wielu przypadkach czuje się do kogoś sympatię nie od tak, po prostu, ale z rozmaitych czynników na to wpływających – wspólne zainteresowania, jednakowe cele, komplementy, atrakcyjność, podobieństwo charakterów. Lubimy tych, których darzymy zaufaniem, a jeśli im ufamy, to bardzo często jesteśmy pod ich wpływem. Warto więc tę taktykę stosować podczas próby perswazji. Widzisz, że ktoś Cię lubi, wykorzystaj to na swoją korzyść. Jeżeli masz zamiar sprawdzić się w roli negocjatora, musisz wnikliwie obserwować swego rozmówcę, partnera dyskusji czy interesów.

Zasada autorytetu

Prędzej skłaniamy się do przekonań osób, które nam imponują. Jeżeli będziemy czyimś autorytetem i ktoś widać, że na nas polega, nie ma problemu z tym, aby wyperswadować mu jego racje i przekazać swoje poglądy na dany temat. W ten sposób osoby w pewnym sensie ulegające innym, po prostu wierzą, że polegają na opinii specjalistów, fachowców w danej dziedzinie, zdaniu kogoś, kto jest od nich w konkretnym zagadnieniu czy dyscyplinie dużo lepszy. Jeżeli chcesz zatem stać się skutecznym negocjatorem, zadbaj o swój wizerunek w określonym gronie. Dobrze byłoby, żebyś stał się obiektem godnym zaufania. Dzięki temu, że pokażesz swoje doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności, nie będzie problemu z tym, żeby ukazać się komuś właśnie jako autorytet. Warto również za taktykę przyjąć nie przechwalanie się, zaś szczerość. Każdy się myli, popełnia błędy, nikt nie jest idealny, a i Tobie- nawet jako ekspertowi i specowi w jakiejś sferze bez wątpienia zdarzyło się popełnić błędy. Wskaż to komuś, na kim chcesz wywrzeć wpływ, wtedy będzie prędzej się z Tobą utożsamiał i szybciej Ci zaufa.

Zasada niedoboru

W tej technice perswazyjnej chodzi o to, aby nieco podkoloryzować. Nie oszukiwać broń Boże, ale zaprezentować daną usługę, produkt, sytuację czy zjawisko tak, aby stała się obiektem pożądania. Spraw, żeby inni myśleli, że to, o czym im mówisz jest nie ogólnodostępne, ale trudne w zdobyciu. Jeżeli coś staje się nie luksusowe, zaś powszednie, po prostu nam brzydnie, a przy okazji staje się neutralne. W końcu zakazany owoc smakuje najbardziej, więc warto się postarać przekonać do swoich wyrobów, eksponując ich wyjątkowość i nietuzinkowość, a także przynależność wyłącznie do wybranych.

 

Jak reklamować firmę?

0

Prowadzisz własną działalność i walczysz o miejsce wśród silnej konkurencji rynkowej? Szukasz odpowiedniego sposobu na wypromowanie się i tym samym trafienie ze swoją ofertą czy produktami do danej grupy docelowej? Zapraszamy Cię do zaznajomienia się bliżej z naszym wirtualnym poradnikiem poświęconym reklamie organizmu firmowego. Podpowiemy Ci, na co zwrócić szczególną uwagę, a także na czym konkretnie się skoncentrować, aby podążać za bezustannie, dynamicznie zmieniającymi się trendami marketingowymi.

Jak reklamować firmę?

Reklama jest dźwignią handlu – nieprzypadkowo pojawiło się takie sformułowanie. Skuteczna promocja potrafi zdziałać znacznie więcej niż nawet solidna jakość produktu czy rzetelna realizacja danej usługi. Nie ma szans, aby we współczesnym, tak rozmaitym świecie rozmaitych dóbr udało Ci się przetrwać ze swoją atrakcyjną ofertą, jeżeli jej nie pokażesz grupie docelowej. Skąd ktoś ma wiedzieć, że Ty masz mu coś do zaproponowania, skoro się tym w żadnym stopniu nie pochwalisz? Istotne jest przede wszystkim trafienie w odpowiednim czasie do właściwej grupy docelowej. Dlatego też bardzo ważne, żebyś obrał odpowiednie formy reklamy. Poniżej pokażemy, jakie mogą to być techniki promocyjne.

Stosunkowo niewielkie firmy możesz reklamować ulotkami. Ten sposób sprawdza się od dawien dawna, nie wychodząc z użycia. Jest to dość tania metoda promocji. Możesz zatrudnić do niej kogoś z rodziny, kto chce sobie dorobić, młodzież uczącą się czy studentów na wakacjach. Aby jednak ulotka nie trafiła do kosza zaraz po tym, jak ją rozdający wręczy przechodniowi mogącemu być potencjalnym odbiorcą Twoich dóbr, warto byłoby abyś postawił na ciekawy projekt graficzny. Niech będzie ona przyciągała uwagę. Musi mieć zatem interesujące hasło reklamowe, warto żeby była przejrzysta i czytelna, z jasnym, klarownym przekazem, a nie z nagromadzonym zbitym tekstem, który będzie napisany drobną czcionką. Przeciętny Kowalski ma zrozumieć o co Ci chodzi, więc zadbaj także o dobry, bo prosty język wypowiedzi. Nie używaj trudnych, skomplikowanych słów.

Jeżeli prowadzisz świetnie prosperującą firmę nieco większą niż jednoosobowa działalność, albo dopiero co uruchamiasz swój biznes i liczysz na bardzo trafny początek, powinieneś postawić na reklamę o szerszym zasięgu. W tym przypadku znakomicie sprawdzi się chociażby telewizja, Internet czy radio oraz prasa – lokalna, wojewódzka, krajowa. Jest to doskonała metoda promowania, ale trzeba liczyć się z faktem, iż znacznie droższa, bez porównania z wyżej wymienionymi ulotkami. Jeżeli jednak Cię na to stać, zaryzykuj, bo naprawdę warto. W krótkim czasie, błyskawicznie dotrzesz do grupy docelowej.

Obklej plakatami promującymi Twoją firmę, co popadnie. Warto żebyś zwrócił uwagę na to, jakie w ogóle masz możliwości reklamy. Nie chodzi tylko o klasyczne ulotki, ale jest przecież sposobność wynajęcia wozu, który będzie krążył po mieście z nalepkami rozpowszechniającymi Twoją firmę. Popytaj w komunikacji miejskiej, ile kosztuje u nich reklama – czasami nie jest to duży koszt, możesz też ograniczyć się do paru, najbardziej obleganych linii autobusowych, tramwajowych czy kolejowych, a w jednym momencie o Twojej firmie – jej usługach i produktach dowie się szerokie grono osób.

 

Jak przeprowadzić rozmowę z klientem?

0

Podstawą pracy każdego handlowca jest odpowiednio przeprowadzona rozmowa z klientem. Trzeba wiedzieć, jak negocjować, jak przekonywać do swoich racji, jak reklamować i zachęcać. Warto zatem poświęcić nieco czasu na opanowywanie wskazówek zawartych w naszym niniejszym poradniku, który poświęcony zostanie technikom skutecznego dyskutowania biznesowego.

Jak przeprowadzić rozmowę z klientem?

Zacznijmy od tego, że jest sposobność ćwiczenia negocjacji i przeprowadzania rozmów. Musimy się jednak uzbroić w cierpliwość i poczytać fachowej literatury na ten temat, na przykład kompendium wiedzy w pigułce, jaką jest nasz artykuł. Dzięki temu wszelkie Twoje rozmowy będą kończyły się sukcesami.

Na wstępie rozgrzewka. Na czym ma ona polegać? Otóż chodzi o to, żeby wprowadzić partnera dyskusji do rozmowy. W tym celu niezbędne okazuje się ukazanie klientowi, że ma on wygodę i komfort w kontaktach z Tobą. Musisz zrobić wszystko, aby czuł się w Twoim towarzystwie dobrze. Dzięki temu będzie rozmawiał wprost, szczerze i bezpośrednio. Nie powinieneś być zbyt formalny, ale stworzyć jakąś atmosferę – miłą, przyjazną, niekoniecznie tylko formalną. W tym zakresie warto powstrzymać się na moment z przedstawieniem wszelkich szczegółów oferty handlowej. Dużo lepiej jest zadbać o środowisko. Warto więc pogadać przez chwilę kompletnie niezobowiązująco. Później, po takiej luźnej gadce na pewno będziecie oboje mniej spięci i skrępowani, więc lepiej będzie Wam się rozmawiało na tematy cięższe, poważniejsze, trudniejsze i bardziej skomplikowane.

Następnym punktem niech będzie ustalenie faktów. Mamy tu na myśli sprecyzowanie potrzeb Twego klienta. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, w jakim kierunku będzie przebiegała cała rozmowa, co jest jej meritum. Nie będzie to więc jałowa dyskusja, ale konkrety. Wtedy mniejsze prawdopodobieństwo, że wystąpi nieporozumienie. Łatwiej będzie Ci także dojść z klientem do ugody, wypracować kompromis. Rozmowa przyniesie zatem pożądane skutki i same korzyści. Wysłuchaj partnera dyskusji, a dopiero później przedstaw mu swoje propozycje. Nie narzucaj nic, nie zarzucaj go też i nie atakuj z góry swoimi wizjami, pomysłami, produktami, usługami. W końcu musisz wiedzieć, po co on do Ciebie przyszedł. Spróbuj popatrzeć z dystansem na całą sytuację, nie staraj się od razu pokazać, że na kliencie chcesz coś „ugrać”. Jeżeli już rozwiążesz jego problem, wtedy możesz wyjść ze swoimi propozycjami. Polega to na kontynuowaniu rozmowy już na samym końcu spotkania – przedłużaniu jej – a może jeszcze potrzebuje Pan/Pani, a może są Państwo zainteresowani…, skoro udało nam się rozwiązać tę kwestię z korzyścią dla Państwa, teraz proponujemy…

Zaprezentowanie oferty to meritum rozmowy z perspektywy handlowca. Znasz potrzeby i powód, dla którego zgłosił się do Ciebie właśnie siedzący przed Tobą klient. Teraz możesz pokazać, co umiesz. Przedstaw mu ofertę, ale nie rób tego nudno punktując detal po detalu, bo go tym znużysz. Dużo lepiej, jeżeli tę ofertę w pewnym sensie spersonalizujesz, a więc pokażesz swemu rozmówcy, że po coś ona może być mu potrzebna i jakoś zaspokoi jego potrzeby. Możesz pokusić się o nieco mniej formalną prezentację. Staraj się przede wszystkim koncentrować na korzyściach wynikających z oferty dla klienta.

Na koniec owocny finał dobrej rozmowy – czy sprzedasz coś, czy nie, warto abyś dobrze zakończył swoje spotkanie. Nie pal za sobą mostów. Miej dobre praktyki i zachowaj się profesjonalnie. Zaproponuj współpracę handlową, a nawet jeżeli usłyszysz „nie”, nie zniechęcaj się. Taka lekcja na pewno przyda Ci się na przyszłość. Nie okazuj w przypadku odmowy swojej negatywnej reakcji, niechęci, niezadowolenia z siebie czy złości na klienta.

 

Jak promować produkt?

0

W Twojej firmie właśnie zakończyła się kampania produkcyjna nowego towaru? Wkrótce planujecie Wasz najświeższy produkt przedstawić grupie docelowej i dotrzeć z nim do targetu, jaki obraliście? A może już szacujecie zyski z jego sprzedaży? By tak faktycznie było, musicie zadbać w pierwszej kolejności o jak najlepsze rozreklamowanie Waszego najnowszego dzieła. O tym, jak dobrze wypromować swój wyrób, nieważne w zasadzie jaki on jest, dowiesz się z poniższych fragmentów naszego artykułu poradnikowego.

Promowanie produktu to inaczej jego rozpowszechnianie, a więc mówiąc zgodnie z aktualnymi trendami reklamowymi – marketing wyrobu. Jest to z jednej strony ocena tego, co udało się stworzyć, jak i z drugiej wnikliwa i gruntowna analiza rynku. Wówczas, po takiej porządnej pracy uda Ci się zdobyć zamierzony cel i dotrzeć z produktem tam, gdzie sobie to zaplanowałeś. Istotne jest jednakże, żeby wystartować pełną parą, mieć dobre wejście na rynek i wtedy nie będzie kłopotu z zyskami. Co więc konkretnie wpływa na promocję wyrobu?

Jak promować produkt?

Wygląd

Liczy się efektowne opakowanie. Musisz zadbać o stosowny design produktu, aby jego pudełeczko, buteleczka, pojemnik, oprawa, były wizualnie ładne, estetyczne, wyróżniające się. Badania pokazują, że to, co zewnętrzne przesądza aż w 90 procentach o sukcesie sprzedaży. Przecież coś nam wpada w oko, stanowi dla nas punkt zaczepienia, bo na to natrafiliśmy, czyli wypatrzyliśmy spośród grupy rozmaitych innych wyrobów tej samej kategorii oraz w podobnej stylistyce. Właściwy koncept wyglądu Twego produktu to połowa sukcesu. To inspiracja dla umysłu i rozbudzenie chęci posiadania. Musisz zatroszczyć się jednak o to, aby wygląd danego towaru wypuszczanego przez Ciebie na rynek nie był jakiś, a nietuzinkowy.

Ruszenie z kopyta

Musisz wiedzieć, jak umiejętnie wprowadzić swój produkt na rynek innych podobnych wyrobów. Jeżeli wykonasz już dzieło, zakończysz proces wytwórstwa, wypromuj to, co zrobiłeś zwłaszcza w środowisku branżowym. Możesz skorzystać z rozmaitych źródeł dystrybucji i jeszcze większej ilości kanałów promocji – reklamy, pozycjonowanie, targi, promocje, rabaty, akcje marketingowe. Wprowadzenie do obrotu powinno opierać się na dotarciu do grupy docelowej i nawiązanie z nimi kontaktu, a tym samym wejście na rozległy rynek konsumencki. Warto w tym przypadku uwzględnić takie kanały marketingowe, jakie są dzisiaj podstawą- Internet (korzystaj z linków sponsorowanych, informuj przez sieć, rozpowszechniaj wirtualnie), video (zobaczą, prędzej kupią), radio (usłyszą, uwierzą i zapamiętają), praca (poczytają, utrwalą wiedzę o Twoim nowym produkcie).

Kompleksowość działania

We współczesnym świecie nie jest odpowiednie ograniczenie się wyłącznie do jednego z kanałów marketingowych wyżej wspomnianych, ale wymagane jest działanie jednocześnie na różnych frontach, w tym samym czasie, aby jak najtrafniej dotrzeć do grupy docelowej. To coś na wzór popularnego powiedzenia – nie wpuszczą Cię drzwiami, wejdź oknem. Im więcej opcji wykorzystasz, tym większe prawdopodobieństwo, że zyskasz klientelę.

 

 

 

Jak dobrze negocjować?

0

W każdej życiowej sytuacji bardzo ważne okazuje się umiejętne negocjowanie. Taka zdolność przydaje się zarówno w miejscu pracy, gdzie możemy wiele zyskać, „wcisnąć”, przekonać i wypracować, jak także perswazja jest wyjątkowo skuteczna na co dzień – gdy coś kupujesz i chcesz utargować mniejszą cenę, kiedy potrzebujesz jakiejś usługi i zależy Ci na lepszych warunkach, jeżeli kłócisz się o coś z bliskimi i pragniesz postawić na swoim. Przykładów można byłoby mnożyć i mnożyć, ale pewne jest jedno – skutecznemu negocjatorowi w funkcjonowaniu na świecie generalnie jest dużo lepiej. Dlatego w niniejszym artykule przedstawimy szereg wskazówek dotyczących przyswojenia tej techniki.

Jak dobrze negocjować?

Ustalenie punktu krytycznego

Najpierw sam określ swój cel. Oszacuj w głowie, na przykład jeżeli chodzi o pieniądze, które masz negocjować, jaka jest minimalna suma finansowa, którą możesz wywalczyć. Warto abyś przygotował się do takich negocjacji także odpowiednio od strony formalnej, a mianowicie – przedstawiając dane warunki drugiej stronie, nie wierz jej na słowo, lecz wszystko spisuj. Najważniejsze jest złożenie podpisu na właściwie sporządzonym dokumencie, w zależności od charakteru sprawy i biznesu, w którym stosujesz negocjacje. W ten sposób wszelkie umowy uznaje się za zaakceptowane i wiążące.

Bądź pewny siebie

Nie możesz rezygnować i zbyt łatwo się poddawać, nawet jeżeli Ci zależy na tym, aby coś sprzedać, ubić interes czy zawrzeć współpracę, zmagaj się z partnerem negocjacji, aby uzyskać obrany cel czy satysfakcjonujący Cię efekt końcowy. Musisz znać sam swoją wartość, jeżeli chcesz aby z szacunkiem podchodzili do Ciebie inni.

Przemyśl krok po kroku

Nie możesz do negocjowania podejść zupełnie spontanicznie. Oczywiście, reakcji ze strony partnera dyskusji raczej nie przewidzisz, a przynajmniej nie w pełni i nie do końca, lecz nie oznacza to, że masz wyjść w swoich negocjacjach na kompletnego amatora. Zaplanuj każdy detal, element po elemencie, wyszczególnić punkty i argumenty, które będziesz poruszać, a dzięki temu będziesz właściwie przygotowany na rozmaite okoliczności i różnorodny przebieg dyskusji. Staraj się także wymyśleć wcześniej w głowie, jakie mogą być odpowiedzi ze strony rozmówcy.

Zaryzykuj

Nie zaczynaj od końca, a więc nie proponuj komuś kwoty minimalnej, a wręcz odwrotnie – możesz wyjść od ekstremalnych warunków. Co Ci szkodzi? Przecież przyszedłeś na negocjacje, zatem musisz mieć z czego „schodzić”, „zbijać cenę” itd. A nóż, może uda się że ktoś przystanie na Twoje warunki, bo jest zbyt leniwy na targowanie się, nie ma do tego głowy, nie ma potrzeby, bo przedstawione przez Ciebie argumenty go satysfakcjonują, ma wystarczająco środków pieniężnych, by sprostać temu, co mu zaprezentowałeś.

Dodawaj gratisy

Jeżeli chcesz przekonać do swoich racji czy warunków swojego rozmówcę, warto byłoby abyś łagodząc sytuację zaproponował coś ze swojej strony dodatkowo. Na przykład sprzedajesz coś i wiesz, że cena jaką przedstawiłeś jest dla Twego partnera negocjacji zbyt wysoka, dobrze żebyś mu coś przedstawił jako gratis, dodaj mu nawet coś drobnego, co nie ma większej wartości, ale na pewno już sam fakt takiego Twojego postępowania skłoni go bardziej do przemyślenia Twojej oferty raz jeszcze.

 

Jak być dobrym managerem?

0

Kiedyś kierownik, nadzorca, kontroler, dziś popularne jest na nich wszystkich jedno angielskie określenie utrwalone już lata temu i funkcjonujące na stałe w rozmaitych branżach – manager. Jak być skutecznym zarządzającym innymi ludźmi, lokalem, firmą, działem wewnętrznym danego przedsiębiorstwa, akcją, wydarzeniem? O tym dowiesz się z lektury naszego wirtualnego poradnika. Sprawdź, jak odnieść zawodowy sukces na stanowisku managera.

Jak być dobrym managerem?

Szanuj innych, będziesz szanowany

Nie możesz być bezwzględny w swoim postępowaniu. Nie chodzi o to, abyś był apodyktyczny i siał postrach wśród swoich podopiecznych, ale żebyś do swojego personelu odnosił się z należytym szacunkiem. Nie ma znaczenia także to, jakie jest ich nastawienie do Ciebie, jako ich przełożonego. Nawet jeżeli nie czujecie więzi emocjonalnej, nie ma między Wami nici sympatii, Twoi pracownicy zachowują się na niskim poziomie kulturalnym, Ty nie zachowuj się jak oni. Nie zniżaj do ich stopnia, ale pozostań profesjonalny, bo tego wymaga od Ciebie Twoje stanowisko pracy. Wówczas będziesz cieszył się respektem od innych. Możesz także liczyć na poważne traktowanie z ich strony.

Interesuj się

Musisz wiedzieć, że dobry manager dba o swój personel na różnych frontach. Nie polega to tylko na angażowaniu się w sprawy zawodowe i obserwowaniu, karaniu czy nagradzaniu i ocenianiu pracy Twoich pracowników. Bardzo istotne jest przecież, żebyś miał jakieś relacje z ludźmi, z którymi tak prężnie masz funkcjonować i spędzać dzień w dzień tyle czasu. Dlatego też niesamowicie ważne jest okazanie im zainteresowania także ich życiem prywatnym- rzecz jasna nie przekraczając sfery osobistej, aby nie wyjść na ciekawskich, wręcz wścibskich. Staraj się zrozumieć sytuację rodzinną Twojego personelu, będzie Wam łatwiej się komunikować i współgrać ze sobą. Jeżeli któraś z Twoich pracownic przykładowo jest samotną matką, powinieneś to wiedzieć, że pewnie z przyczyn niezależnych od siebie częściej będzie potrzebowała dnia wolnego czy kolejna zatrudniona, która jest nastawioną na robienie kariery, ambitną singielką bez zobowiązań.

Doceniaj

Nie możesz lekceważyć tego, co Twój personel ma do powiedzenia. Oczywiste jest, że Twoje zdanie liczy się najbardziej, bo to Ty dowodzisz zespołem i przecież to Ty jesteś za niego odpowiedzialny ostatecznie, ale musisz brać pod uwagę wizje, pomysły, sugestie, problemy i zagadnienia, z jakimi przychodzą do Ciebie Twoi podopieczni. To pokaże im, że ich traktujesz na serio i doceniasz to, co wkładają od siebie w rozwój organizmu firmowego, a tym samym co działają na rzecz obopólnego sukcesu.

Zadbaj o atmosferę

Jeżeli w miejscu pracy panuje zła, nieprzyjazna atmosfera, nie ma co liczyć na to, że personel będzie przychodził realizować swoje codzienne obowiązki zawodowe z uśmiechem na twarz. Raczej mało jest to możliwe, dlatego koniecznie powinieneś postarać się o stworzenie stosownej atmosfery. Ty dajesz przykład, dyktujesz warunki, bo Ty nadzorujesz innych. Na Twojej głowie jest zatem także troska o stosowną atmosferę.

 

 

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

0

Masz zamiar sprzedać jakieś produkty czy też usługi swojemu klientowi? Sprawdź w pierwszej kolejności to, jak sformułowana jest kierowana do niego oferta handlowa. Największą wpadką, jaka może być jest niesprecyzowanie propozycji i błędy w tym, co przedstawiane jest konsumentowi. Po takiej omyłce i niedopatrzeniu jesteśmy z góry na straconej pozycji. Nie ma się zatem co dziwić, że mogą nas posądzić o brak profesjonalizmu. Rzetelnie przygotowujący się do procesu sprzedaży czy negocjacji z partnerem biznesowym, jest fachowcem w każdym calu. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek związanych z tym, w jaki sposób skomponować swoją atrakcyjną ofertę handlową.

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Oferta handlowa prezentowana przez Ciebie powinna czymś konkretnym się różnić od szeregu innych, konkurencyjnych propozycji. Przecież podobnych organizmów firmowych do Twojego, działających w tej samej branży jest cała masa. W konsekwencji tego nie powinien nikogo dziwić fakt, że jeśli ktoś chce coś zaoferować, sprzedać czy też zaproponować jakąś usługę, to staje na uszach, by wyjść przed konsumentem na oryginalnego z nietuzinkowym pomysłem i świetną ideą. Wiele aktualnie dominujących na rynku, niezależnie od branży, ofert handlowych bazuje w głównej mierze na pustych frazesach, przez co rozumie się uprzejme zwroty, miłe hasła. Są one w konsekwencji nijakie, dlatego też trzeba nieco zmodyfikować swoją propozycję. Musisz zrobić tak, aby odbiorca Twej oferty miał wyraźny powód zajrzenia do Twojego katalogu produktów i czuł, że jest w takiej potrzebie. Nie stosuj słodkiego słownictwa, nic nie wnoszących określeń, bezbarwnych sformułowań.

Bez emocji

Zaleca się, aby profesjonalnie tworzona oferta handlowa, która ma być atrakcyjna z perspektywy odbiorców odznaczała się wypraniem z wszelkich emocji. Co to da? Nie pokażesz, że obawiasz się o losy swojego produktu czy usługi i to jak przebiegnie ich kampania reklamowa i sprzedażowa. Warto przedstawiać się w samych superlatywach, ale nie koloryzować, bo emocje zbyt wygórowane, przesadne ubarwianie towaru i prezentowanej oferty także nie są wskazane ani tym bardziej nie są dobrze odbierane przez grupę docelową.

Sprawa pilna

Zawsze działającym chwytem marketingowym jest stworzenie otoczki wokół oferty handlowej przedstawianej klientom, a mianowicie ukazanie, że sprawa wydaje się być pilna, a konsument nie ma czasu czekać z podjęciem decyzji, bo ktoś będzie od niego szybszy, produkt się skończy, zapasy rozejdą się niczym przysłowiowe świeże bułeczki. To jest swego rodzaju bodziec i motor napędzający do działania dla osób, które mają tendencję do odkładania wszystkiego na później, które chodzą po wielu firmach i porównują oferty. Dzięki uatrakcyjnieniu swojej oferty w ten sposób, pokazując że jest ona tymczasowa i warta zachodu, z pewnością skłonisz ich prędzej do szerszego zainteresowania się Twą propozycją.

Rób napięcie

Psychologicznie udowodniono, że za bardzo dobre uznaje się te oferty handlowe, wokół których tworzona jest dramaturgia. Co to oznacza? Musisz zaznaczyć, że klient nie ma zbyt wiele czasu – pozostało jeszcze 5, 4, 3, 2 dni na zakupy, masz ostatnią szansę na, oferta ważna tylko do północy, finalny dzień, końcowy ruch, jeszcze tylko dwadzieścia cztery godziny. To trik marketingowy, który zawsze się sprawdza!

 

ZOBACZ TEŻ

Czy można nie wprowadzić pracy zdalnej?

Czy można nie wprowadzić pracy zdalnej?

Czy można nie wprowadzić pracy zdalnej? Praca zdalna, zwana również telepracą, stała się nieodłącznym elementem współczesnego świata pracy. Wraz z rozwojem technologii i globalizacją, coraz...
Kim jest kierownik firmy?

Kim jest kierownik firmy?