Zawód doradcy klienta

Zarówno kształtowanie wizerunku firmy, jak i utrzymywanie prawidłowych relacji z jej klientami wydają się mieć kluczowe znaczenie dla budowania jej pozytywnego wizerunku. Nie jest to proste zadanie, zwłaszcza że wszyscy konkurenci danego przedsiębiorstwa również podejmują podobne działania. Z całą pewnością nie jest to jednak również zadanie niemożliwe do wykonania zwłaszcza, jeśli podjąć się go ma doradca klienta posiadający nie tylko wiedzę na temat tego zawodu, ale i doświadczenie praktyczne.

Czym zajmuje się doradca klienta?

Osoby, które zastanawiają się nad tym, na czym polega praca jako doradca klienta, powinny mieć świadomość, że obowiązki takiego pracownika nie zawsze są takie same. Bardzo często uzależnia się je od tego, jaki profil ma konkretne przedsiębiorstwo. Pewne podstawowe zadania niemal zawsze są jednak takie same. Osoba realizująca się w tym zawodzie odpowiada przede wszystkim za to, aby najpierw nawiązywać, a następnie także utrzymywać pozytywne relacje z odbiorcami oferty. To właśnie doradca klienta prezentuje mu towary i usługi, które stanowią elementy oferty zatrudniającej go firmy. On też udziela porad i rozwiewa wątpliwości, jeśli takie się pojawią. Często ma też za zadanie sondowanie klientów. Stara się uzyskać informacje na temat oceny firmowego asortymentu i ustala wspólnie z odbiorcami, jakie jego zmiany byłyby oceniane przez nich jako najbardziej satysfakcjonujące.

O ile obowiązki doradców klientów są podobne tak w sklepach, jak i w punktach usługowych, o tyle techniki i sposoby działania mogą się różnić. Praca doradca klienta Warszawa uczy nie tylko wrażliwości na potrzeby odbiorców. Pozwala także na poznanie mechanizmów, dzięki którym można przekonywać ich do rozwiązań nawet, jeśli samym klientom początkowo wydawały się one nieprzydatne lub nieatrakcyjne. Tu dochodzimy zresztą do kwestii, której nie da się zignorować. Osoba zatrudniona na stanowisku doradcy klienta musi mieć nie tylko wiedzę, ale i pewne cechy charakteru, które pomogą jej wywiązywać się ze swoich obowiązków.

Kto może zostać doradcą klienta?

Osoba myśląca o zatrudnieniu na stanowisku doradcy klienta, a jednocześnie licząca na wysokie zarobki z tego tytułu, powinna posiadać pewne unikatowe kompetencje. W tym kontekście często zwraca się uwagę na tak zwane umiejętności sprzedażowe, przydatna okazuje się także choćby pobieżna znajomość technik negocjacyjnych. Doradca klienta powinien być osobą otwartą, miłą i komunikatywną. Wysoka kultura osobista musi iść przy tym w parze z umiejętnością pracy w niesprzyjających warunkach i odpornością na stres.

Sam zawód doradcy klienta jest często opisywany jako dość kontrowersyjnych. Wiele osób zatrudnionych na takim stanowisku nie ukrywa, że praca daje im ogromną satysfakcję. Równie często możemy jednak spotkać się z opiniami, że jest to jeden z najtrudniejszych zawodów, zwłaszcza że wysoka kultura osobista, o której już wspomniano, nie zawsze jest atrybutem klientów.

Zarobki na stanowisku doradcy klienta uzależnione są od wielu czynników. Nietrudno się domyślić, że ich wysokość jest często zależna od wielkości miasta, w którym wykonuje się swoje obowiązki. Jeśli więc szukamy najlepiej płatnej pracy Warszawa, Poznań i Wrocław wydają się najbardziej naturalnym wyborem. Podejmując pracę w takim charakterze należy jednak pamiętać także o tym, że jest to stanowisko, na którym ocenia się nie tylko samo zaangażowanie, ale również skuteczność. Doradca ma przede wszystkim wspierać klienta, jego wypłata często jest jednak uzależniona także od osiąganych przez niego wyników sprzedażowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here