Przez lata intensywnie kształciłeś się, zdobywałeś doświadczenia na swoje konto, edukowałeś na najlepszych uczelniach, zdobywałeś kolejne zawodowe szczeble w rozmaitych przedsiębiorstwach? To znaczy, że w swojej dziedzinie faktycznie musisz być dobry, a więc możesz śmiało określać się mianem eksperta. Niestety wielu zdolnych, mądrych i inteligentnych ludzi z potężną wiedzą i fachem w rękawie nie przekazuje swych umiejętności dalej. Powód? Nie potrafią się odpowiednio wypromować.
Warto zatem wiedzieć, że reklama dźwignią handlu to powiedzenie sprawdzające się świetnie nie tylko w kontekście sprzedaży produktów czy usług, ale także i siebie samego w roli specjalisty w danej dziedzinie. Musisz zatem umieć się promować po to właśnie, żebyś był postrzegany jako swego rodzaju obiekt pożądania. Jak to zrobić, aby klienci po konsultacje, usługi czy prezentowany przez Ciebie katalog produktów walili do Ciebie drzwiami i oknami? Zapraszamy do poczytania szczegółowo naszego wirtualnego poradnika, gdzie zawrzemy komplet wskazówek na ten temat.
Z danych statystycznych i badań rynkowych oraz skrupulatnych analiz przeprowadzanych przez psychologów wynika jednoznacznie, że aż 80 procent zaangażowania w zysk, sukces zawodowy i pozytywne efekty swej pracy to nie samo działanie, lecz jej promocja. Faktyczny wysiłek wkładany w usługę czy też przygotowanie wyrobu to z kolei zaledwie pozostałe 20 procent. Musisz w pierwszej kolejności, że istniejesz rynkowo. Co to oznacza? Mianowicie chodzi o to, żebyś sprawdził czy na wszystkim, co tworzysz, publikujesz, wysyłasz do potencjalnej grupy odbiorców pojawia się kontakt do Ciebie. Jeżeli przykładowo ktoś będzie zainteresowany skorzystaniem z Twych usług, ale nie będzie miał możliwości skomunikowania się z Tobą, pójdzie gdzieś indziej.
Sposób kontaktu z klientem powinieneś natomiast rozważać wielorako. Nie jest to tylko rozmowa przez telefon, musisz skorzystać z wielu kanałów dystrybucji – listy, mailing, newsletter, wizytówka osobista, spotkanie face to face, ogłoszenia w gazecie, na przykład w postaci standardowych anonsów. Nie zaleca się jednak narzucać konsumentom, aby ich nie zniechęcić i nie wyjść przed nimi na zbytnio nachalnych. Kontroluj, abyś umiarkowanie promował się, a nie wciskał gdzie popadnie. Proszenie o skorzystanie z usługi czy wymuszanie nie sprawdza się nigdy, na pewno nie pomoże Ci to zdobyć klientów.
Zawsze musisz mieć jakąś strategię promocyjną. Najlepiej, abyś przygotował koncept łączony, a mianowicie znalazł kogoś, kto interesuje się tym samym, co i Ty, albo przynajmniej działa w zbliżonym obszarze i połącznie siły. Oczywiście nie chodzi tu o bratanie się z konkurencją, ale o to, żeby prowadząc salon kosmetyczny na przykład zespolić swoje działanie z pracą dobrej fryzjerki czy masażystki. Możecie przecież tworzyć zwarty team. Kolejna kwestia to gratisy. Inni tylko oczekują zapłaty, biorą i podliczają, a Ty raz na jakiś czas coś dasz. Na przykład na urodziny dla każdego klienta mała zniżka, raz na jakiś czas upust w usługach, gratisowe produkty czy nawet niewielka, drobna przysługa niedoliczana do większych zamówień realizowanych przez konsumenta.
Nie zapominaj o promowaniu się przez stronę internetową. Pozwoli to na zwiększenie Twej wiarygodności. Ludzie będą chętni na to, aby z Tobą nawiązać kontakt, bo poczytają o Tobie, zapoznają się z rekomendacjami innych, albo po prostu odnajdą Cię spośród rozlicznych innych usługodawców.