Jeżeli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, koniecznie powinieneś promować swoje usługi czy produkty, jakie tworzysz. Nie jest to natomiast łatwe, gdy nie wykorzystujesz możliwości, jakie daje Ci w tym zakresie komputer. Za jego pośrednictwem, a dokładniej – wykorzystując popularny program Word, możesz przygotować w prosty sposób własne, autorskie wizytówki.
Posiadanie wizytówek jest niesamowicie ważne wtedy, kiedy prowadzisz interes bądź chcesz mieć swoją własną działalność. Musisz jakoś wybić się na tle silnej konkurencji rynkowej i zaistnieć wśród innych podmiotów proponujących podobne oferty do Twojej, trudniących się tym samym wytwórstwem produktów co Ty czy świadczeniem identycznych usług. Mała, papierowa karteczka, która będzie przedstawiała kompletne dane na Twój temat jak najbardziej się sprawdzi. Na pewno nie zaszkodzi, a wyraźnie może pomóc Ci się przebić.
Skorzystanie z klasycznych ofert drukarni, w jakich robione są projekty wizytówek to niestety pewien wydatek rzędu kilkuset złotych – przy większej ilości karteczek oraz biorąc pod uwagę renomowane placówki. Do tego dochodzi kwestia opracowania przez kogoś projektu, zainteresowania się przygotowaniem dla Ciebie konceptu indywidualnego, różniącego się od innych wizytówek, no i same koszty robocizny. Jeżeli jednak masz wizję tego, jak Twoja wizytówka miałaby wyglądać, warto abyś spróbował swych sił w projektach graficznych. Nie musisz mieć w tym kierunku żadnego większego obeznania, doświadczenia, wiedzy i umiejętności czy drygu. Wystarczy, że dysponujesz komputerem sprawnie działającym z dostępem do oprogramowania podstawowego, w którym zawsze uwzględniony jest Word – program edytorski.
W nim wybierasz nowy dokument, a później opcję narzędzia. Krok następny to listy i dokumenty wysyłkowe, a później koperty i etykiety. W zależności od tego, jaką masz wersję Worda, wybór poszczególnych opcji może się nieco różnić, ale jest zbliżony. Nie trudno się domyślić, co kliknąć. Przykładowo w programie Word 2 wybieramy etykiety, a następnie opcje, w programie Word 3 – opcje, a później ustawiamy zasobni – wybór automatyczny, czyli zasobnik domyślny. Kolejny punkt to rodzaj etykiety – ustalamy Avery standard, a później określamy typ produktu, w tym przypadku wizytówka. W tym zakresie wybiera się rozliczne ustawienia edytorskie – czcionki, szerokości itd. Na koniec wystarczy kliknąć OK. Word 4 narzuca natomiast taki sposób przygotowywania wizytówek- etykiety, drukowanie, cała strona tej samej etykiety, nowy dokument. Wybierasz kolejno te opcje i po sprawie.
Warto wspomnieć, żeby tworzyć swoją pierwszą wirtualną, wordowską wizytówkę wystarczy następnie kliknąć w pole wizytówki i od razu możemy za pomocą opcji „wstaw”, dodawać „obrazy” przez nas wybrane. Mogą to być wszelkiego typu materiały graficzne, na przykład jakieś rysunki czy zdjęcia z pliku, skany obrazów, auto kształty czy Cliparty. Nie zapomnij oczywiście o ulokowaniu na wizytówce swych danych. Na koniec skopiuj ten wzór na kolejną i kolejną komórkę.