W Twojej firmie właśnie zakończyła się kampania produkcyjna nowego towaru? Wkrótce planujecie Wasz najświeższy produkt przedstawić grupie docelowej i dotrzeć z nim do targetu, jaki obraliście? A może już szacujecie zyski z jego sprzedaży? By tak faktycznie było, musicie zadbać w pierwszej kolejności o jak najlepsze rozreklamowanie Waszego najnowszego dzieła. O tym, jak dobrze wypromować swój wyrób, nieważne w zasadzie jaki on jest, dowiesz się z poniższych fragmentów naszego artykułu poradnikowego.
Promowanie produktu to inaczej jego rozpowszechnianie, a więc mówiąc zgodnie z aktualnymi trendami reklamowymi – marketing wyrobu. Jest to z jednej strony ocena tego, co udało się stworzyć, jak i z drugiej wnikliwa i gruntowna analiza rynku. Wówczas, po takiej porządnej pracy uda Ci się zdobyć zamierzony cel i dotrzeć z produktem tam, gdzie sobie to zaplanowałeś. Istotne jest jednakże, żeby wystartować pełną parą, mieć dobre wejście na rynek i wtedy nie będzie kłopotu z zyskami. Co więc konkretnie wpływa na promocję wyrobu?
Wygląd
Liczy się efektowne opakowanie. Musisz zadbać o stosowny design produktu, aby jego pudełeczko, buteleczka, pojemnik, oprawa, były wizualnie ładne, estetyczne, wyróżniające się. Badania pokazują, że to, co zewnętrzne przesądza aż w 90 procentach o sukcesie sprzedaży. Przecież coś nam wpada w oko, stanowi dla nas punkt zaczepienia, bo na to natrafiliśmy, czyli wypatrzyliśmy spośród grupy rozmaitych innych wyrobów tej samej kategorii oraz w podobnej stylistyce. Właściwy koncept wyglądu Twego produktu to połowa sukcesu. To inspiracja dla umysłu i rozbudzenie chęci posiadania. Musisz zatroszczyć się jednak o to, aby wygląd danego towaru wypuszczanego przez Ciebie na rynek nie był jakiś, a nietuzinkowy.
Ruszenie z kopyta
Musisz wiedzieć, jak umiejętnie wprowadzić swój produkt na rynek innych podobnych wyrobów. Jeżeli wykonasz już dzieło, zakończysz proces wytwórstwa, wypromuj to, co zrobiłeś zwłaszcza w środowisku branżowym. Możesz skorzystać z rozmaitych źródeł dystrybucji i jeszcze większej ilości kanałów promocji – reklamy, pozycjonowanie, targi, promocje, rabaty, akcje marketingowe. Wprowadzenie do obrotu powinno opierać się na dotarciu do grupy docelowej i nawiązanie z nimi kontaktu, a tym samym wejście na rozległy rynek konsumencki. Warto w tym przypadku uwzględnić takie kanały marketingowe, jakie są dzisiaj podstawą- Internet (korzystaj z linków sponsorowanych, informuj przez sieć, rozpowszechniaj wirtualnie), video (zobaczą, prędzej kupią), radio (usłyszą, uwierzą i zapamiętają), praca (poczytają, utrwalą wiedzę o Twoim nowym produkcie).
Kompleksowość działania
We współczesnym świecie nie jest odpowiednie ograniczenie się wyłącznie do jednego z kanałów marketingowych wyżej wspomnianych, ale wymagane jest działanie jednocześnie na różnych frontach, w tym samym czasie, aby jak najtrafniej dotrzeć do grupy docelowej. To coś na wzór popularnego powiedzenia – nie wpuszczą Cię drzwiami, wejdź oknem. Im więcej opcji wykorzystasz, tym większe prawdopodobieństwo, że zyskasz klientelę.