Masz zamiar sprzedać jakieś produkty czy też usługi swojemu klientowi? Sprawdź w pierwszej kolejności to, jak sformułowana jest kierowana do niego oferta handlowa. Największą wpadką, jaka może być jest niesprecyzowanie propozycji i błędy w tym, co przedstawiane jest konsumentowi. Po takiej omyłce i niedopatrzeniu jesteśmy z góry na straconej pozycji. Nie ma się zatem co dziwić, że mogą nas posądzić o brak profesjonalizmu. Rzetelnie przygotowujący się do procesu sprzedaży czy negocjacji z partnerem biznesowym, jest fachowcem w każdym calu. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek związanych z tym, w jaki sposób skomponować swoją atrakcyjną ofertę handlową.

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Oferta handlowa prezentowana przez Ciebie powinna czymś konkretnym się różnić od szeregu innych, konkurencyjnych propozycji. Przecież podobnych organizmów firmowych do Twojego, działających w tej samej branży jest cała masa. W konsekwencji tego nie powinien nikogo dziwić fakt, że jeśli ktoś chce coś zaoferować, sprzedać czy też zaproponować jakąś usługę, to staje na uszach, by wyjść przed konsumentem na oryginalnego z nietuzinkowym pomysłem i świetną ideą. Wiele aktualnie dominujących na rynku, niezależnie od branży, ofert handlowych bazuje w głównej mierze na pustych frazesach, przez co rozumie się uprzejme zwroty, miłe hasła. Są one w konsekwencji nijakie, dlatego też trzeba nieco zmodyfikować swoją propozycję. Musisz zrobić tak, aby odbiorca Twej oferty miał wyraźny powód zajrzenia do Twojego katalogu produktów i czuł, że jest w takiej potrzebie. Nie stosuj słodkiego słownictwa, nic nie wnoszących określeń, bezbarwnych sformułowań.

Bez emocji

Zaleca się, aby profesjonalnie tworzona oferta handlowa, która ma być atrakcyjna z perspektywy odbiorców odznaczała się wypraniem z wszelkich emocji. Co to da? Nie pokażesz, że obawiasz się o losy swojego produktu czy usługi i to jak przebiegnie ich kampania reklamowa i sprzedażowa. Warto przedstawiać się w samych superlatywach, ale nie koloryzować, bo emocje zbyt wygórowane, przesadne ubarwianie towaru i prezentowanej oferty także nie są wskazane ani tym bardziej nie są dobrze odbierane przez grupę docelową.

Sprawa pilna

Zawsze działającym chwytem marketingowym jest stworzenie otoczki wokół oferty handlowej przedstawianej klientom, a mianowicie ukazanie, że sprawa wydaje się być pilna, a konsument nie ma czasu czekać z podjęciem decyzji, bo ktoś będzie od niego szybszy, produkt się skończy, zapasy rozejdą się niczym przysłowiowe świeże bułeczki. To jest swego rodzaju bodziec i motor napędzający do działania dla osób, które mają tendencję do odkładania wszystkiego na później, które chodzą po wielu firmach i porównują oferty. Dzięki uatrakcyjnieniu swojej oferty w ten sposób, pokazując że jest ona tymczasowa i warta zachodu, z pewnością skłonisz ich prędzej do szerszego zainteresowania się Twą propozycją.

Rób napięcie

Psychologicznie udowodniono, że za bardzo dobre uznaje się te oferty handlowe, wokół których tworzona jest dramaturgia. Co to oznacza? Musisz zaznaczyć, że klient nie ma zbyt wiele czasu – pozostało jeszcze 5, 4, 3, 2 dni na zakupy, masz ostatnią szansę na, oferta ważna tylko do północy, finalny dzień, końcowy ruch, jeszcze tylko dwadzieścia cztery godziny. To trik marketingowy, który zawsze się sprawdza!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here