Będąc właścicielem sklepu internetowego z pewnością domyślasz się, jakie możliwości otwiera przed tobą obecna technologia. Jedną z opcji do rozwoju są integracje e-commerce, które zwiększają wygodę i automatyzację wielu procesów, ułatwiając wiele działań nie tylko klientom, ale także sprzedawcom. Z czym najczęściej integruje się sklep internetowy?
Szybkie płatności internetowe
Wdrożenie płatności elektronicznych nie należy do skomplikowanych czynności, jest to jeden z prostszych rozwiązań odpowiadających za automatyzację procesu zakupowego, a tym samym jego ułatwienia. Wprowadzenie systemu szybkich płatności jest sporym udogodnieniem nie tylko dla klientów, ale także dla sprzedawców, ponieważ automatyczne uzupełnianie danych w formularzu minimalizuje ryzyko błędów, a szybkie informacje zwrotne o dokonaniu płatności budują rangę sklepu, zwiększając jego poziom zaufania. Wybór odpowiedniej platformy jest zależny od różnych kwestii – szeroka oferta kanałów płatności, niska prowizja lub poziom bezpieczeństwa, jednak zanim podejmie się decyzję o danej integracji warto sprawdzić czy będzie ona atrakcyjna zarówno, dla nas jako sprzedawcy, jak i klienta.
Integracja z Allegro
Bez wątpienia jednym z najbardziej popularnych wdrożeń dla sklepów internetowych jest integracja z Allegro. Platforma umożliwia wstawienie kilku ofert jednocześnie, a nawet całej kategorii poprzez wykorzystanie jednego szablonu. Panel administracyjny Allegro pozwala więc na komfortowe tworzenie wielu aukcji, a także wprowadza wysoki poziom automatyzacji do twojego biznesu poprzez aktualizację stanu magazynu towaru po transakcji, aktualizację cen produktu czy także zamykanie aukcji. Właśnie takie rozwiązania pozwalają kontrolować proces sprzedaży i zmniejszają koszty obsługi sklepu.
Obsługa klienta z wykorzystaniem chatbotów
Jednym z najbardziej popularnych trendów w e-commerce są chatboty, które coraz chętniej wprowadzane są na płaszczyznę obsługi klienta. Nie ma się co dziwić, wykorzystanie tego narzędzia pozwala na całodobową opiekę nad klientem przez siedem dni w tygodniu. Chatboty są w stanie odpowiadać na pytania używając danych, dzięki którym zostały zaprogramowane, dlatego w pełni nie zastąpią człowieka z działu obsługi klienta. Mimo to warto je wykorzystać, choćby do odpowiadania na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania, co usprawni proces kontaktu z klientem i być może obniży koszty zatrudnienia dodatkowych pracowników.
Integracja sklepu internetowego z hurtownią
Jak uniknąć złożenia zamówienia na produktu, który jest niedostępny w magazynie? Wykorzystać integrację sklepu z hurtownią. To rozwiązanie pozwala na import danych na temat sprzedawanych produktów w jednym pliku, który zawiera nazwy, zdjęcia, ceny i opisy towaru wraz ze stanem magazynowym. Według web-developerów to właśnie odpowiednio przeprowadzona integracja sklepu z hurtownią eliminuje problem zamówień produktu, który nie jest dostępny, dzięki aktualizacjom na bieżąco, co w rzeczywistości oznacza, że unikniemy niezadowolenia klienta w tym aspekcie.
Dobrze wdrożone integracje to nie tylko ułatwienie dla sprzedawców czy klientów, ale również klucz do zwiększania sprzedaży i efektywnego zarządzania sklepem. Pamiętaj jednak, że co za dużo to niezdrowo, dlatego kieruj się zdrowym rozsądkiem i dobierz takie narzędzia, które pomogą ci zwiększać sprzedaż i zdobywać nowych klientów.