Koszt przesyłki kurierskiej

Na koszt przesyłki kurierskiej ma wpływ wiele czynników i w dużej mierze to właśnie on determinuje zarówno wybór dostawy, jak i decyzję o współpracy z firmą kurierską. Ta ostatnia jest ogromnie ważna, jeśli postanowimy otworzyć własny e-sklep. Aby obliczyć ceny poszczególnych usług nie trzeba wspinać się na wyżyny matematycznych umiejętności. Wystarczy wziąć pod uwagę kilka aspektów, które mają na nie wpływ. O jakich mowa? Podpowiadamy.

Gabaryty i rodzaj przesyłki, a jej koszt

Aby określić cenę danej usługi kurierskiej należy przede wszystkim określić gabaryty danej przesyłki. Mowa zarówno o jej wadze, jak również o wymiarach. Firmy kurierskie w swojej ofercie podają przedziały wagowe dla określonych cen, a ponadto dokładnie wyjaśniają w jaki sposób można obliczyć na jaki koszt musimy się przygotować. Na największy zazwyczaj wtedy, kiedy mamy do czynienia z dużymi paczkami czyli tak zwanymi gabarytowymi.

Bardzo ważnym czynnikiem, który ma wpływ na koszt przesyłki jest rodzaj usługi na którą się zdecydujemy. Każda z firm kurierskich proponuje różne opcje dostaw do wyboru, które najczęściej różnią się od siebie czasem doręczenia. Im ten ma być krótszy, tym koszty będą większe.

Opakowanie przesyłki i wpływ na jej cenę

Prawidłowe zabezpieczenie przesyłki ma ogromny wpływ na to, w jakim stanie znajdujące się w niej przedmioty zostaną do nas doręczone. Do preferowanych przez większość firm kurierskich należą kartonowe pudła (dobrze zabezpieczone), ale nie oznacza to, że zawsze mogą być one wzięte pod uwagę. Często zdarza się, że dany towar wymaga specjalnego zapakowania z wytycznymi co do przenoszenia czy zachowania ostrożności. Tutaj trzeba się liczyć, że firma kurierska może naliczyć do tego typu przesyłki dodatkowe koszty z uwagi na to, że nie będzie ona mogła być posortowana automatycznie.

Ile kosztuje wysyłka kurierem – odległość ma znaczenie

Bardzo ważnym aspektem, który ma znaczący wpływ na koszt przesyłki ma to, w jakie miejsce ją wysyłamy. W praktyce mowa po prostu o odległości – im większy dystans, tym należy liczyć się w większymi kosztami wysłania paczki. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu – im dalej musi jechać kurier, tym zużycie paliwa będzie większe. Zazwyczaj jednak w większości przypadków firmy naliczają taką samą opłatę za wysyłkę krajową.

Przesyłki kurierskie w sklepie – korzystne opcje wysyłania

Przesyłki kurierskie w sklepie nie muszą oznaczać generowania horrendalnych kosztów. Wystarczy, że skorzystamy z usług firmy kurierskiej, która umożliwia korzystanie z ich usług na korzystnych warunkach. Jedną z nich jest InPost, która w swojej ofercie posiada m.in. atrakcyjne propozycje abonamentowe (na 12 lub 24 miesiące), które dopasowane są do potrzeb oraz możliwości zarówno małych, średnich, jak i dużych firm. Co istotne firma umożliwia wykupienie abonamentu na próbę, więc z powodzeniem możemy zweryfikować to czy dana opcja jest dla nas opłacalna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here