Prowadzona przez Ciebie działalność gospodarcza, koniecznie powinna posiadać jakąś konkretną nazwę. Dzięki nazewnictwie możliwe będzie identyfikowanie firmy na tle szerokiej konkurencji branżowej, a więc jak widać to, jaki rodzaj wybierzesz określenia, którym będziesz definiować swoje przedsiębiorstwo, będzie miało niesamowicie istotny wpływ na wszelkie aspekty funkcjonowania Twojego organizmu firmowego. O tym, czym się kierować kiedy podejmiesz decyzję o stworzeniu własnego podmiotu i będziesz poszukiwać odpowiedniej dla niego nazwy dowiesz się bezpośrednio z naszego poradnika, do lektury którego serdecznie zapraszamy.
Nie dane osobowe
Nie jest wskazane, aby używać w nazwie firmy nazwisko, imię czy inicjały. Nie ma to sensu nie tyle z powodów prywatności i jej chronienia, bo Twoje dane jako przedsiębiorcy przecież wszyscy będą mogli sprawdzić w KRS, istotne jest to z perspektywy przyszłości. Na przykład prężnie działający lub wręcz odwrotnie – chylący się ku upadkowi podmiot gospodarczy postanowisz sprzedać i co wtedy? Kto kupi firmę nazywającą się czyimś nazwiskiem i imieniem? Nie ma także na tym etapie, gdy marka będzie znana odbiorcom, zmienianie nazwy, bo nie ma to najmniejszego sensu z marketingowego punktu widzenia, wręcz będzie to jakby tworzenie przedsiębiorstwa zupełnie nowego i od nowa. Musisz zatem wymyślić coś, co będzie uniwersalne, a więc nie będzie się Ciebie czy Twojej rodziny bezpośrednio tyczyło. Niech to będzie osobna forma prawna, nie mająca z Tobą większego związku, poza tym że formalnie do Ciebie należy. Nazwa ma być natomiast taka, którą łatwo da radę wymówić grupa docelowa. Jeżeli Twoje produkty czy usługi będą miały trafiać do osób starszych, nie ma sensu dawać w nazwie słowa anglojęzycznego, gdy w Polsce większość seniorów jest na bakiem z językiem angielskim. Musimy więc pamiętać o tym, że nazwa ma być prosta z perspektywy naszych klientów i to z myślą o nich ją komponować, niekoniecznie zwracając uwagę na siebie i to, co nam się podoba. Nie kieruj się zatem wówczas swym ego i ambicjami, ale tym, aby była to nazwa zachęcająca, w miarę łącząca się z usługami czy produktami, jakie proponujesz w swej ofercie, atrakcyjna i na pewno nie odstraszająca.
Nie korzystaj z pomysłów innych
Nie zaleca się, żeby nowo powstający organizm firmowy, który ma być czymś świeżym na lokalnym rynku zyskiwał nazewnictwo zbliżone do tego, które obowiązuje już w aktualnie działających przedsiębiorstwach. Powinniśmy zatem wybierać chwytliwe nazwy, ale nie powielać tego, co do tej pory zostało już wymyślone. Wykaż się kreatywnością, oryginalnością, własną wizją i swym osobistym pomysłem. Chyba nie chcesz, żeby Twój biznes kojarzył się komuś z innym podmiotem?
Powiązanie tematyczne
Nazwa firmy powinna chociaż w małym stopniu wykazywać połączenie z tym, czym się ona zajmuje – co jest w niej tworzone, produkowane, jakie usługi przedsiębiorstwo świadczy. Klient patrząc czy to na nazwę czy na logotyp często sugeruje się, chcąc skorzystać z zupełnie nowej firmy. Warto więc wybierać nazwy adekwatne do charakteru przedsiębiorstwa.