Na chwilę obecną jedną z bardziej rozwijających się na rynku usługowym branży jest sfera działalności agencji reklamowych oraz interaktywnych. Mają one bardzo duże zapotrzebowanie na pracowników, ponieważ cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony osób decydujących się na reklamę swoich produktów, usług, realizowanych czynności, działań, podejmowanych akcji i przedsięwzięć. Niestety jednak właśnie ze względu na rosnący popyt na tego typu formy usługowe, nie ma się co dziwić, że przejście rekrutacji na stanowisko wydzielone w dobrej i znanej agencji nie jest łatwe. Zapraszamy do poczytania naszych fachowych wskazówek związanych z przechodzeniem naboru na pracownika charakteryzowanych placówek. Podpowiemy, jak się skutecznie przygotować do tego typu rozmowy kwalifikacyjnej i przejść ją z sukcesem na koncie.
Agencje na dzień dzisiejszy mają niesamowicie rozległy zakres specjalistów. Wśród nich na pewno wyszczególnić trzeba koordynatorów projektów, traffic managerów, copywriterów, twórców kontentu, marketingowców, pozycjonerów, strategów, testerów, programistów, grafików komputerowych, optymalizerów, accountów. Można by tak mnożyć i mnożyć rozmaite stanowiska, na jakie regularnie prowadzone są w tej branży procesy rekrutacyjne. By zakwalifikować się na rozmowę będącą dla Ciebie ewidentną szansą na zrobienie kariery w danej agencji, warto wykazać się następującymi elementami: być ciekawym, pracowitym, kreatywnym, otwartym, mieć inicjatywę i zaangażowanie.
Warto rozszerzyć zdobywaną w trakcie studiów wiedzę o przydatne i jakże pożądane w opisywanej dziedzinie usług doświadczenie. To, co przyswajasz nawet na najlepszej uczelni w kraju niestety nie wystarczy w pracy w agencji, gdzie na pierwszym miejscu jest zwłaszcza praktyka. Co to za copywriter, który wie wszystko na temat stylistycznego formułowania wypowiedzi, ale nie ma smykałki do tworzenia takiej formy samodzielnie? Najgorsze co może być to ograniczenie się do zwyczajnego teoretyzowania. Zbieraj doświadczenia jak najwcześniej, kreuj swój portfolio, które później – nawet gdy nie będziesz miał na koncie konkretnego zatrudnienia wiążącego się z finansami, i tak zaprocentuje, bowiem będzie Twoją wizytówką, a raczej świadectwem i dowodem namacalnym Twych umiejętności. W tym celu warto przeglądać ogłoszenia w gazetce uczelnianej, na stronach firmowych, gdzie są anonse o prace dorywcze. Możesz zarejestrować się w portalu branżowym poświęconym Twej dziedzinie i co za tym, idzie ubiegać się o pierwsze konkretne zlecenia tematyczne. Wysyłaj CV, a może akurat ktoś będzie chciał kogoś do przyuczenia. Nie unoś się honorem, że potrzebujesz większą sumę, myśl o doświadczeniu, jakie dzięki tej pracy zdobywasz i które niewątpliwie zaowocuje w przyszłości. Warto podejmować praktyki – nawet te bezpłatne oraz ubiegać się o uczestnictwo w szkoleniach, kursach, projektach czy stażach, jakie bardzo często oferowane są w ramach koncepcji realizowanych za środki unijne.
Na koniec jeszcze kilka słów na temat dokumentów. Musisz mieć w zanadrzu komplet dokumentów aplikacyjnych, w tym dobrze sporządzone CV i list motywacyjny. Nie koloryzuj ich, nie kłam i nie bój się tego, że Twoje doświadczenie jest zbyt małe. Możesz je podrasować jakimiś dziełami Twojego autorstwa, jako załączniki do życiorysu.