Zaistnienie na rynku muzycznym jest coraz trudniejsze. Rośnie konkurencja, co powinno wyzwalać w twórcach nowe pokłady kreatywności nie tylko artystycznej, ale również marketingowej. Aktualnie najskuteczniejszą przestrzenią promocyjną jest przestrzeń internetowa. Z drugiej strony nawet bardzo doświadczeni artyści nie zawsze wiedzą, jak znaleźć się na playlistach Spotify lub na innych najpopularniejszych serwisach streamingowych. Wiedzą to natomiast fachowcy z Independent Digital. Dbają o rozpowszechnianie twórczości szerszemu gronu odbiorców.
Daj się zauważyć fanom w Spotify
W wielu przypadkach brak szerszej rozpoznawalności nawet niezwykle wartościowej i interesującej muzyki spowodowany jest brakiem wiedzy dotyczącej promocji. Nie każdy wokalista lub zespół wie, w jaki sposób zadbać o obecność w przestrzeni internetowej. W końcu bardzo szybko można nagrać niskim kosztem singiel lub cały album i opublikować go na YouTubie, lub w innym serwisie streamingowym. Trzeba jednak mieć świadomość, że na przykład w Spotify każdego dnia pojawia się 40 tys. nowych utworów. Serwis ten jest niezwykle popularny, ale to jeszcze nie wszystko, aby odnieść sukces. Trzeba wiedzieć, jak powinna przebiegać promocja w Spotify.
Są pewne podstawowe działania, którymi zawsze musi się zająć artysta. Jeżeli ktoś ma kanał w tym serwisie, to powinien dzielić się linkami ze swoimi fanami. Trzeba dać znać, że utwór trafia na listę, a do tego celu wykorzystuje się strony internetowe i portale społecznościowe. Warto też podziękować kuratorom playlisty za dodanie utworu. Nie należy też zapominać o analizowaniu statystyk i wyciąganiu z nich wniosków.
Promowanie muzyki zgodne z najlepszymi wzorcami
Czy jednak zadaniem artysty nie jest zajęcie się twórczością muzyczną i skoncentrowanie się na komponowaniu kolejnych wspaniałych utworów? Jak najbardziej tak. Jeżeli więc jesteś muzykiem lub wokalistą świadomym swojej wartości, ale jednocześnie nie wiesz, jak znaleźć się na playlistach Spotify, to w takiej sytuacji najlepiej powierzyć to zadanie ekspertom z Independent Digital.
Nawiązanie współpracy to w pierwszej kolejności skontaktowanie się z ID. Najlepiej od razu podać informacje mówiące o tym, jaka jest wielkość katalogu, a więc chodzi o liczbę albumów lub utworów. Trzeba też wspomnieć o gatunku i zakresie współpracy, który Cię interesuje. Gdy zostaje już podpisana umowa, to klientom przekazywane są dane dostępowe do aplikacji IDS. To przez nią przekazuje się kontent, czyli utwory, ale również okładkę singla lub albumu i metadane.