Klient jest coraz bardziej wymagający, natomiast sprzedawca musi być coraz bardziej kreatywny. Ta zależność powoduje, że produkt już nie tylko broni się swoją jakością, ale też musi przyciągać uwagę na sklepowych półkach, szczególnie kiedy znajduje się pośród dziesiątek innych podobnych. Design opakowań to element, który dla klienta ma coraz większe znaczenia. Lubimy to, co oryginalne, ciekawe i rzadko spotykane. Cenimy sobie kreatywność i odwagę producentów również dotyczącą formy prezentowania produktu.

Nieoceniona rola opakowania

Czy wiesz, że 35% decyzji zakupowych podejmowana jest na podstawie wyglądu produktu. Klienci wybierają te, które zostały „ubrane” modnie i z wyczuciem smaku. Coraz wyraźniej dostrzegalna jest rywalizacja sprzedawców i producentów w konkurencji design opakowań. Już nie wystarczy umieścić kremu do twarzy w białym pudełku, a soku w kolorowym kartonie.

Opakowanie z założenia ma pełnić funkcję ochronną, zabezpieczać produkt znajdujący się w środku przed uszkodzeniem. Dotyczy to zarówno tych delikatniejszych, jak również bardziej odpornych. W pudełka pakujemy już nie tylko produkty szklane, ale też te, które z powodzeniem przetrwałyby w nienaruszonym stanie drogę do klienta. Opakowanie ponadto musi być praktyczne. Ubrania pakowane są w wygodne torby z uszami, soki w kartony z wygodnym otwieraniem, a konserwy w puszki bez ostrych krawędzi. Na tym jednak nie kończy się rola opakowania. To również ważny element reklamowy i promocyjny. Muszą przyciągnąć uwagę konsumenta, zostać przez niego zapamiętanymi i zachęcić do zakupu. Design opakowań to dzisiaj ważny z punktu widzenia reklamy i promocji element strategii marketingowej firmy.

Opakowanie musi mieć osobowość

Firmy, które koncentrują się na prezentacji swojego produktu, osiągają 30-procentowy wzrost zainteresowania klientów. Opakowanie musi mieć charakter, odzwierciedlać to, co znajduje się w środku, nie zawsze jednak powinno zdradzać całą jego tajemnicę. Design opakowań powinien być zgodny z preferencjami i profilem grupy docelowej. Przykładem są kartony soków dla dzieci, które zostały zaprojektowane przez agencję kreatywną Meggot.pl . Znajdują się na nich kreskówkowe postaci, opakowania są kolorowe i doskonale wpisują się w preferencje małego klienta.

Przy projektowaniu opakowania dla produktu, trzeba pamiętać o tym, że forma nie może zdominować treści. Wszystkie ważne informacje z punktu widzenia klienta powinny być czytelne i przekazane w sposób jasny i zrozumiały. Nikt nie może mieć wątpliwości, co znajduje się w środku, nazwa produktu jest zatem jednym z elementów, które znajdziemy na opakowaniu. Oprócz tego nie może na nim zabraknąć logo marki, aby klient już przy pierwszym kontakcie z produktem wiedział, kto jest jego twórcą. To jeden ze sposobów budowania świadomości marki.

Design opakowań zależy więc od branży i rodzaju produktu. Trudno sobie wyobrazić sok w kartonie bądź też krem do twarzy bez listy składników. Dokonujemy coraz bardziej świadomych zakupów, chcemy wiedzieć, za co płacimy.

Opakowanie to ubranie, wizytówka produktu. To ono wyróżnia produkt na sklepowych półkach, dzięki czemu zyskuje przewagę nad konkurencją. Sztuką jest połączyć oryginalny design opakowań z treścią, którą powinny przekazać klientowi. To jednak udaje się wielu współczesnym agencjom kreatywnym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here