niedziela, wrzesień 8, 2024

Cegła dekoracyjna

0
Cegła dekoracyjna

Moda w architekturze i dekoracji wnętrz zmienia się bardzo szybko. Jeszcze do niedawna popularne było malowanie ścian w żywych kolorach, dziś taka praktyka jest już mało popularna. Skorzystał na tym kolor biały, który wykorzystywany jest na potęgę.

Transport i przechowywanie chemikaliów

0
beczka

Substancje chemiczne są wysoce rozpowszechnione. Można je znaleźć w różnego rodzaju zakładach przemysłowych, szkołach, uczelniach i instytutach badawczych. W każdym z tych miejsc chemikalia muszą być odpowiednio składowane, aby nie stanowiły zagrożenia. Również ich transport oraz transport ewentualnych odpadów, powstałych po ich wykorzystaniu, jest regulowany zasadami służącymi bezpieczeństwu. Co zatem jest niezbędne do przechowywania i przemieszczania środków chemicznych?

Zabezpieczenie miejsca przechowywania

Decydując się na przechowywanie chemikaliów, należy być przygotowanym na wszystkie możliwe zdarzenia. Szczególną ostrożność należy zachować w miejscu, w którym znajdują się roztwory. Wystarczy bowiem chwila nieuwagi albo drobna, przypadkowa nieszczelność, a płyn może wydostać się poza swoje opakowanie.

Nie chcąc, aby rozlał się on po podłodze, warto jeszcze przed ustawieniem środków chemicznych zadbać o ich zabezpieczenie. Dobrym pomysłem może być ustawienie ich nie na samej posadzce, ale na specjalnym podkładzie, który będzie miał możliwość wyłapywania ewentualnych rozlanych substancji.

Przykładem takiego wyposażenia jest dostępna w sklepie magazynuj.pl paleta wychwytowa. Została ona skonstruowana z dwóch części – dolnej wanny oraz przykrywającej ją kratownicy. Kratownica jest samopoziomująca się i nie ulega przesuwaniu, dzięki czemu stanowi stabilne podłoże, zawsze zachowujące odpowiedni kąt względem posadzki. Z kolei wanna została tak wyprofilowana, by mogła pomieścić w sobie rozlane chemikalia, bez obawy o to, że mogą wydostać się na zewnątrz przed ich uprzątnięciem i zutylizowaniem.

Ważną cechą wanny wychwytowej jest materiał jej wykonania. Jest to trwały, odporny na środki chemiczne polietylen, który gwarantuje, iż nawet stężone kwasy czy zasady nie uszkodzą jego powierzchni i nie wydostaną się poza chroniony obszar.

Bezpieczny transport

Aby wstawić ciężkie beczki z chemikaliami, do palety wychwytowej można zainstalować specjalną rampę podjazdową. Z kolei wózki transportowe dwukołowe są doskonałe do przewożenia ciężkich opakowań z samochodu dostawczego do miejsca składowania.

Ich specjalna konstrukcja, czyli dwa kółka z ustawioną pomiędzy nimi platformą, a także wysoko usytuowana rączka, pozwalają na przemieszczenie nawet najbardziej nietypowych paczek. Beczki z chemikaliami doskonale wpasowują się w kontekst „niestandardowych”, gdyż są wyjątkowo nieporęczne, ciężkie, a na dodatek potencjalnie niebezpieczne. Właśnie z tych powodów nie powinny być nigdy noszone w rękach, a jedynie transportowane na wózkach do miejsca przeznaczenia.

Na koniec warto dodać, że wózki dwukołowe zostały tak skonstruowane, aby mogły posłużyć nawet do przenoszenia ciężarów pomiędzy różnymi poziomami. Jest to możliwe dzięki ich zdolności do pokonywania schodów, która eliminuje konieczność dotykania opakowań z substancjami chemicznymi. To gwarantuje większe bezpieczeństwo samych materiałów, jak i obsługujących je pracowników.

Koszt kredytu hipotecznego – jak go obliczyć?

0
Koszt kredytu hipotecznego

Własne mieszkanie lub dom jest marzeniem wielu młodych osób. Niestety jest to droga inwestycja, która pochłania mnóstwo pieniędzy. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy rezygnować z marzeń o własnych czterech kątach. Rozwiązaniem może okazać się kredyt hipoteczny. To właśnie z jego pomocą większość polaków finansuje swoje marzenie o kupnie mieszkania lub budowie domu. Zanim jednak zdecydujesz się na tak poważny krok i zwiążesz się z bankiem na kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat musisz obliczyć czy dana oferta kredytowa jest korzystna, czy też nie. Koszt kredytu hipotecznego może być bowiem różny i należy wiedzieć, na co zwrócić uwagę podczas omawiania oferty z pracownikiem banku.

Czynniki decydujące o koszcie kredytu

Koszt kredytu to jedna z najważniejszych kwestii, na którą powinien zwrócić uwagę każdy kredytobiorca – szczególnie ten, który chce podpisać umowę z bankiem na kilkanaście, a może nawet na kilkadziesiąt lat.

Na taki koszt wpływa kilka, a czasem i więcej czynników. Oczywiście na początek nie musisz znać wszystkich z nich, a jedynie te najważniejsze, które pomogą Ci ocenić czy dana oferta jest dobra, czy też nie.

Ważna jest wysokość kredytu,  o którą wnioskujesz a także okres kredytowania. Im jest on dłuższy, tym przez więcej czasu naliczane będą odsetki od kredytu, które znacząco zwiększają jego koszt.  Na cenę kredytu wpływają także jego dodatkowe składniki, które niekiedy są obowiązkowe, a niekiedy nie. Oczywiście aby opłacić te dodatkowe koszty nie potrzebujesz gotówki, bowiem bank dolicza je do wysokości Twojego kredytu i będziesz spłacać je razem z ratami.

Na ofertę, którą zaproponuje ci bank ma wpływa także Twoja sytuacja finansowa, a także rodzinna. Co więcej, w tym samym położeniu różne banki, mogą zaproponować ci zgoła odmienne warunki i ceny.

Oprocentowanie

Koszt kredytu hipotecznego https://habzafinanse.com.pl/koszt-kredytu-hipotecznego/ to w dużej mierze oprocentowanie. Jego wysokość to najważniejszy czynnik, który decyduje o koszcie kredytu, dlatego warto przyjrzeć się mu dokładniej. Na oprocentowanie kredytu hipotecznego składa się stopa procentowa, na którą bank nie ma wpływu – nazywana jest WIBOR. W momencie, gdy stopa procentowa wzrasta, podnosi się także rata kredytu. Oprocentowanie to także marża, która jest stała i można ją negocjować z bankiem.

Prowizja

Prowizja to dodatkowa opłata, którą bank może pobierać w zamian za udzielenie nam kredytu. Wysokość prowizji może wynosić od 0 do 5% jednak większość banków albo nie pobiera jej wcale, albo w minimalnej wysokości. Wysokość prowizji można negocjować i wliczyć do rat kredytu.

Ubezpieczenia

Biorąc kredyt hipoteczny, banki często wymagają, aby kredytobiorca wykupił dodatkowe ubezpieczenie np. na życie. To dodatkowy koszt jednak warto go ponieść, aby być zabezpieczonym w razie trudnych sytuacji życiowych. Jest to też zabezpieczenie dla banku, który w razie zaprzestania spłacania rat przez kredytobiorcę otrzyma odszkodowanie od ubezpieczyciela.

Kredyty dla rolników – musisz to wiedzieć!

0
Kredyty dla rolników

Szukasz pomysłów na dofinansowanie swojej gospodarki rolnej? Rozważ kredyty dla rolników. Sprawdź, czym są, w czym mogą ci pomóc i na co zwrócić uwagę szukając najlepszej oferty.

Kantor kryptowalut – alternatywa dla kryptogiełdy

0
Kantor kryptowalut

Kryptowaluty z każdym kolejnym rokiem cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Rosnąca popularność walut internetowych spowodowała, że dostęp do kryptowalut staje się coraz bardziej przystępny dla przysłowiowego Kowalskiego. Jednak rynek kryptowalutowy rządzi się swoimi prawami, a jego charakterystyka znacznie odbiega od rynku walut tradycyjnych. To wcale nie oznacza, że osoba, która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z kryptowalutą nie może spróbować swoich sił w tym obszarze.

Coraz bardziej powszechnym kanałem pozyskiwania kryptowalut są kantory, w których można wymienić tradycyjną walutę na walutę cyfrową lub odwrotnie. Jak dokładnie działają kantory kryptowalut? Czy każdy może skorzystać z usług kryptokantoru?

Kantor kryptowalut – czym się charakteryzuje?

Schemat działania kantorów kryptowalut przebiega niemal identycznie, jak schemat działania tradycyjnego kantoru wymiany walut, gdzie złotówki można wymieniać na dolary, euro czy franki szwajcarskie. Kantory kryptowalut działają na takiej samej zasadzie z tą różnicą, że tradycyjne waluty wymieniamy na waluty kryptograficzne lub na odwrót.

Czym różni się kantor kryptowalut od giełdy kryptowalut?

W posiadanie kryptowalut można wejść na kilka różnych sposobów, jednak jednym z najbardziej popularnych wydaje się handel na kryptogiełdzie. Giełda kryptowalut od kantoru różni się przede wszystkim sposobem zawierania transakcji w oparciu o wirtualne waluty. Gra na kryptogiełdzie wymaga podjęcia pewnego ryzyka związanego z wahaniami kursów kryptowalut, czym zbytnio nie różni się od tradycyjnej giełdy papierów wartościowych. Ponadto, użytkownicy kryptogiełdy często muszą na bieżąco monitorować nie tylko kursy interesujących ich walut, ale również obowiązujące trendy czy historię wartości danego coina. Aktualności ze świata kryptowalut można śledzić za pośrednictwem portali tematycznych, m.in. na crypS.pl.

Kantor kryptowalut – jak kupić lub sprzedać kryptowaluty?

Handel kryptowalutami za pośrednictwem kantoru wydaje się zdecydowanie mniej skomplikowany i łatwiejszy w przyswojeniu szczególnie dla osoby początkującej. W serwisie danego kantoru kryptowalut wystarczy założyć konto i przelać na nie odpowiednią kwotę. Kantor dokonuje przewalutowania wpłaconych pieniędzy w oparciu o ustalone kursy walut tradycyjnych i kryptowalut, a następnie przekazuje nam adekwatną ilość środków na nasze konto. Zakupioną kryptowalutę można przelać do swojego portfela kryptowalut lub na konto giełdowe. Co ciekawe, istnieją również stacjonarne kantory kryptowalut, a jeden z nich można znaleźć w Warszawie.

Dla kogo kantor kryptowalut?

Zakup kryptowalut w kantorze wydaje się dobrym pomysłem dla osób, które chcą dokonać jednorazowej inwestycji w wirtualną walutę. Kupno Bitcoinów czy Ethereum za pośrednictwem kantoru nie wymaga praktycznie żadnej wiedzy z zakresu rynku kryptowalut, a transakcji można dokonać z wykorzystaniem polskich złotówek. Trzeba jednak liczyć się z wysokimi marżami nakładanymi przez kantory. Natomiast dla osób, które upatrują swojej szansy na regularne zarabianie na kryptowalutach, lepszym rozwiązaniem wydaje się giełda, która wymaga większego zaangażowania i przygotowania merytorycznego.

Doradztwo sukcesyjne – jak przygotować firmę do sukcesji?

0
Doradztwo sukcesyjne

Sukcesja to wciąż dla wielu osób temat nieznany. Jednak świadomość istotności tego procesu wśród przedsiębiorców rośnie z każdym dniem. Sukcesję najlepiej przeprowadzić pod okiem specjalistów. Gdzie możemy szukać pomocy w tym zakresie?

Przygotowanie firmy do sukcesji – na czym polega ten proces?

Prowadzenie biznesu pochłania często największą część naszego życia. W życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi jednak czas, by odejść na zasłużoną emeryturę i przekazać dzieło swojego życia w ręce następców. Tak ważne decyzje nie powinny być jednak podejmowane i wprowadzane w życie w pośpiechu. Jeśli nie chcemy, by firma odczuła skutki naszej decyzji, powinniśmy sięgnąć po pomoc. Przygotowaniem firmy do sukcesji zajmują się chociażby kancelarie prawne. Skorzystanie z ich usług pozwoli uniknąć rozmaitych problemów. Mamy tu na myśli chociażby rozdział majątku prywatnego od firmowego, przekształcenie w spółkę kapitałową, czy kwestie podatkowe. Przygotowanie firmy do sukcesji nie jest krótkim procesem, ale zapewnia nam spokojne przejście przez każdy etap przemian.

Doradztwo sukcesyjne – kto je oferuje?

Sukcesja rozpoczyna się od analizy kondycji firmy. To bardzo ważny etap, który pozwala określić mocne i słabe punkty przedsiębiorstwa. Wiedza to pozwoli  nam mądrze rozdysponować nasz czas i poświęcić go więcej elementom, które wymagają usprawnienia. Kolejnym etapem jest stworzenie planu sukcesji, który będzie dopasowany do potrzeb firmy. Więcej o tym przeczytasz pod tym linkiem https://kancelariacw.pl/sukcesja/doradztwo/. Doradztwo sukcesyjne obejmuje także rozdział majątku prywatnego od firmowego. Przechodząc na emeryturę nie będziesz więc musiał obawiać się o sytuację finansową rodziny. Firma zaś będzie miała jasno określony kapitał. Doradztwo sukcesyjne oferowane przez kancelarie wspiera przedsiębiorstwa na każdym etapie realizacji sukcesji. Dzięki temu specjaliści są w stanie reagować niemal natychmiastowo na pojawiające się problemy. Decydując się na taką współpracę z pewnością nie będziemy żałowali tej decyzji.

Obsługa klienta DPD. Co warto wiedzieć?

0
Obsługa klienta DPD

Jesteś klientem DPD? Chcesz nadać przesyłkę lub zastanawiasz się, co się dzieje z Twoją paczką? W takim razie koniecznie dowiedz się, jak działa obsługa klienta DPD i jak się z nią skontaktować.

O firmie DPD

Kurier DPD (skrót od  Dynamic Parcel Distribution) to firma kurierska należąca do DPDgroup, drugiej największej spółki kurierskiej w Europie. Większość udziałów posiada w niej francuski holding GeoPost, który z kolej jest spółką zależną La Poste. Oddział DPD Polska wyodrębnił się w 2002 roku z nieistniejącej już Masterlink Express, a w 2014 toku wchłonął także Siódemkę.

Co oferuje firma DPD?

Firma oferuje obsługę przesyłek krajowych i międzynarodowych do ponad 220 krajów świata. W przypadku przesyłek krajowych firma oferuje m.in. ekspresowy serwis krajowy, w ramach którego doręcza przesyłki w jednym z wybranych przedziałów czasowych następnego dnia roboczego. W Warszawie działa także DPD Today, w ramach której paczki dostarczane są jeszcze tego samego dnia. Jeśli zaś chodzi o obsługę paczek zagranicznych, to firma DPD zapewnia m.in. lotniczą usługę DPD.

Obsługa klienta DPD. Co załatwisz?

Szukasz informacji na temat DPD kontakt? Firma posiada własne Biuro Obsługi Klienta zarówno dla firm, jak i klientów prywatnych. Infolinia (nr +48 22 577 55 55 lub 801 400 373) czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 19:00 oraz w soboty w godzinach 8:00 – 14:00. Główny adres e-mail to dpd@dpd.com.pl  Poprzez kontakt z obsługą klienta DPD możesz zamówić kuriera online, zlokalizować przesyłkę, złożyć dyspozycję zmiany terminu dostawy, przekierowania lub zwrotu przesyłki, złożyć reklamację, zamówić materiały operacyjne, zamówić opakowania specjalne czy ocenić pracę kuriera.

Oprócz infolinii funkcjonuje także czat online DPD, za pomocą którego można szybko porozmawiać z konsultantem. Ponadto jest tu także lista najczęściej zadawanych pytań (FAQ) wraz z odpowiedziami. Składanie reklamacji w firmie DPD jest bardzo łatwo i możliwe online za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza. W ten sposób można także ocenić pracę kuriera. Zlecenia można złożyć też mailowo na adres zlecenia@dpd.com.pl, dyspozycje pod adresem dyspozycje@dpd.com.pl, a pozostałe tematy są obsługiwane przez skrzynkę o adresie cc@dpd.cin.pl.

Co będzie otwarte w niedzielę?

0
Co będzie otwarte w niedzielę

W tym roku tylko ostatnie niedziele w miesiącu były handlowe, to znaczy tylko raz na cztery tygodnie sklepy były otwarte w niedzielę. W przyszłym roku niedzielne zakupy zrobimy jeszcze rzadziej. Każdemu jednak czasem zdarzają się nieprzewidziane okoliczności i nagła potrzeba zakupu czegoś – właśnie w dzień wolny od handlu. Co wtedy? Możemy skorzystać z którychś z placówek, które są otwarte w niedzielę, nawet niehandlową.

Dobre rady dla oszczędnych – kupony i analiza wydatków

0
Dobre rady dla oszczędnych – kupony i analiza wydatków

Chcesz zwiększyć swoje oszczędności? Jest na to kilka sposobów. Sprawdź nasze dobre rady dla oszczędnych i sprawdź, która z nich najlepiej sprawdzi się u ciebie – nadgodziny, ograniczenie wydatków, a może kupony promocyjne?

Koszulki na dokumenty – jakie są rodzaje?

0
w czym przechowywać dokumenty?

Koszulki na dokumenty są obowiązkowymi artykułami biurowymi, które zazwyczaj nie są zauważane podczas wykonywania codziennych czynności. Bez nich nie jesteśmy w stanie przechowywać dokumentów bezpiecznie oraz je porządkować.

Koszulki na dokumenty dostępne są w różnych rozmiarach i kolorach. Wybór zależy głównie od potrzeb użytkownika, czyli do czego będą wykorzystywane koszulki na dokumenty. Tylko odpowiednio wybrane produkty, są w stanie zapewnić maksymalną ochronę.

Do czego służą koszulki na dokumenty?

Koszulki na dokumenty są uniwersalnym dodatkiem, dlatego mogą pełnić różne funkcje. Najczęściej są wykorzystywane do przechowywania różnych ważnych dokumentów, prac, czy rysunków dziecka. Taką koszulkę z zawartością śmiało można wpiąć do segregatora.

Dzięki temu możemy uporządkować wszystkie ważne dokumenty, według ustalonych zasad oraz odpowiednio je zabezpieczyć przed zniszczeniem. Dokumenty przechowywane w ten sposób są niepogniecione, czyste i suche.

Koszulki na dokumenty - czy są potrzebne dziecku?

Na co zwrócić uwagę, podczas wyboru koszulek na dokumenty?

Podczas wyboru kluczowy jest format koszulki. Te najczęściej wybierane posiadają format A4. Dostępne są również większe koszulki na dokumenty, w formacie A5, A3 czy nawet A2. Takie koszulki posiadają listwę, dzięki której koszulkę można wpiąć do segregatora na lewym boku.

Kolejna ważna kwestia to rodzaj folii, z której będą wykonane koszulki. Największą popularnością cieszą się koszulki groszkowe, które są matowe. Taki wybór ma niską cenę, a dodatkowo jest odporny na zabrudzenia. Drugi rodzaj, który również jest popularny to koszulki krystaliczne, które są błyszczące i przezroczyste. Różnią się tym, że mają wyższą cenę, są sztywniejsze, przez co czasami nie można ich wpięć do segregatora. Podczas wyboru koszulek na dokumenty zwróćmy uwagę na ich grubość oraz stopień sztywności folii.

Na rynku dostępne są koszulki bezbarwne, jak i kolorowe. Każda z nich ma inny stopień przejrzystości. Wersja bezbarwna jest uniwersalna dlatego częściej wybierana.

Przeczytaj też: http://www.ajkomp.pl/zeszyty-notatniki-dla-dzieci-czym-kierowac-sie-podczas-wyboru/

ZOBACZ TEŻ

Czy umowę o dzieło trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego?

Czy umowę o dzieło trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego?

Czy umowę o dzieło trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego? Umowa o dzieło jest jednym z rodzajów umów cywilnoprawnych, które są powszechnie stosowane w Polsce. Często...