Obecnie na rynku jest bardzo duża konkurencja, aby wybić się na prowadzenie potrzeba skutecznej reklamy. Różnego rodzaju akcje promocyjne potrafią zjednoczyć i pozyskać wielu klientów. Współcześnie osoby poszukujące danego produktu lub usługi najczęściej wykorzystują do tego celu Internet. Wpisują w wyszukiwarki potrzebne im usługi lub produkty, korzystają z poleconych stron lub zapisują się do newsletterów danych firm.
Skutecznym sposobem pozyskania klientów oraz utrzymania dobrego kontaktu z obecnymi konsumentami są kampanie email. Coraz więcej firm zaczyna korzystać z marketingu email, ponieważ jest on bardzo dobrym rozwiązaniem i pozwala wykreować oczekiwany wizerunek firmy.
Korzyści dla Twojej firmy płynące z wykorzystania kampanii email
Kampanie email polegają na wysyłaniu wiadomości za pomocą poczty elektronicznej do potencjalnych i obecnych klientów. Ważną kwestią kampanii jest posiadanie dobrej bazy klientów. Sposoby na stworzenie bazy klientów są przeróżne, najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest prośba pojawiająca się na własnej stronie firmy skierowana do klientów odwiedzających witrynę o dołączenie do newslettera.
Newsletter email pozwala na wysyłkę wiadomości do klientów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu subskrybenci otrzymują oferty produktów lub usług na bieżąco. Mają dostęp do rabatów oraz promocji. Najlepszymi rodzajami newsletterów są newslettery spersonalizowane w sposób indywidualny dla każdej osoby. Tutaj spotkać się można z wiadomościami typu ,, Witaj Karolina! Mamy dla Ciebie specjalne przygotowany rabat! Wykorzystaj go już dziś …”. Osoby otrzymujące tego typu wiadomości czują się wyróżnione i chętnie z nich korzystają.
Kampanie email to świetne rozwiązanie dla firm, które jest przede wszystkim skuteczne i nie generuje praktycznie żadnych kosztów. Do przeprowadzenia kampanii za pomocą poczty elektronicznej wystarczy jedynie komputer oraz dostęp do Internetu. Taka opcja jest dużo tańsza od zamówienia np. ulotek, wizytówek, czy też wysyłki tradycyjnych listów z reklamą.
Kolejną zaletą kampanii email jest efektywne śledzenie swojego postępowania. Od razu widzimy, czy klient odebrał wiadomość i skorzystał z rabatu, czy tylko przeczytał ją lub od razu usunął ze swojej poczty internetowej. Dzięki temu możemy sobie posegregować klientów i próbować zmienić nieco swoją politykę, aby dotrzeć do wszystkich konsumentów.
Ważną korzyścią płynącą z prowadzenia kampanii email jest również duża oszczędność czasu. Skutecznie zarządzany marketing emaliowy pozwala na szybki i efektywny kontakt z ogromną ilością odbiorców. Za pomocą spersonalizowanej wiadomości można w krótkim czasie dotrzeć do konsumentów na całym świecie. Wysyłanie wiadomości za pomocą poczty tradycyjnej jest pod tym względem nieporównywalne.
Jak przeprowadzić skuteczną kampanie email?
Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na pomoc firmy zajmującej się marketingiem email. Listy mailingowe i bazy danych przygotowane samodzielnie przez nas czasami mogą mieć odwrotny skutek do założonego. Wiadomości mogą trafiać do nieodpowiednich klientów lub automatycznie lądować w spamie.
Skorzystanie z pomocy specjalistycznej agencji zajmującej się marketingiem email zapewni Ci fachowe kampanie email i pozwoli skutecznie zwiększyć zasięg Twoich działań oraz liczbę potencjalnych klientów. Jesteś zainteresowany tego typu usługą, dowiedz się więcej informacji na ten temat na redlink.