Sprzedaż online dla wielu klientów nie jest już opcją, natomiast pierwszym wyborem. Dostępność przez całą dobę, możliwość zakupu o dowolnej godzinie z każdego miejsca na świecie, atrakcyjne rabaty i promocje, a także różnorodna oferta – to czynniki wpływające na umacnianie się pozycji e-commerce na polskim i światowym rynku handlowym. To, nad czym wciąż pracują sprzedawcy i programiści, to kontakt z klientem online.
Na jakość obsługi klienta zwracają uwagę wszyscy niezależnie od tego, czy zakupy robią w sposób tradycyjny czy też przez Internet. Sklepy online mają ograniczone możliwości kontaktu, co jednak powinno być silnym motywatorem do przełamywania barier w kontaktach na linii sprzedawca – klient. Dobrym rozwiązaniem, które to ułatwia, jest program contact center. To duży krok w kierunku poprawy efektywności komunikacji w e-commerce, czy jednak jedyny…?
Kliencie, masz wybór
Każdy człowiek ceni sobie wolność wyboru. Czuje się pewniej, jeżeli może sam o czymś ważnym dla siebie zdecydować. Najwięksi gracze w e-commerce korzystają z wielu kanałów komunikacji z klientem, który może wybrać, czy sprzedawcy postawi pytanie mailem, telefonicznie czy może przez live chat. Im więcej możliwości kontaktu, tym większe zaufanie do sklepu i szansa na pozytywne jego postrzeganie. Chcąc dołączyć do tego zaszczytnego grona e-sprzedawców koncentrujących się na rozbudowie swojej sieci komunikacji, należy przede wszystkim skorzystać z funkcjonalności, jakie oferuje program contact center. To rozbudowany call center, dzięki któremu możesz zintegrować wszystkie kanały komunikacji, zarówno tradycyjne, jak też te, z których korzysta nowoczesny współczesny klient.
Spójny przekaz
Klient może skontaktować się ze sprzedawcą przez telefon, maila, social media, live chat czy też formularz kontaktowy, możliwości ma rozliczne, jednak zastanówmy się, w jaki sposób zostanie obsłużony w każdym z tych przypadków. Czy może liczyć na profesjonalizm ze strony konsultanta, czy otrzyma rzetelną odpowiedź na wszystkie pytania, czy może liczyć na kompleksową pomoc?
Obsługa klienta w e-commerce musi cechować się spójnością przekazu. Niezależnie od kanału komunikacji klient powinien otrzymać taką samą odpowiedź. Aby było to możliwe, sprzedawca musi korzystać z niezbędnych narzędzi przeznaczonych do gromadzenia danych w czasie rzeczywistym. Program contact center taki, jak Systell.pl, łączy nie tylko różne kanały komunikacji, ale dzięki dedykowanym rozwiązaniom również na bieżąco „zapisuje” i analizuje dane o klientach. To z kolei pozwala na tworzenie spersonalizowanych treści.
Przekaz dopasowany do potrzeb klienta
Jesteś właścicielem sklepu internetowego z odzieżą dla mężczyzn i kobiet. Wiesz jaki jest ogólny profil Twojego klienta, jednak każdego dnia na stronie e-sklepu pojawiają się kobiety oraz mężczyźni w różnym wieku. Jeden klient poszukuje koszuli na imprezę firmową, z kolei drugi nowych jeansów do sportowych T-shirtów. Każdemu chcesz i możesz pomóc, dzięki danym, które zgromadził system. Dzięki nim tworzysz spersonalizowane komunikaty, kierujesz w stronę klienta treści, w których proponujesz konkretne produkty lub też dodatki do tych, które już wybrał. Klient czuje się ważny, nie jest jednym z wielu, a tym wyjątkowym, który otrzymuje wsparcie i pomoc takie, jakie oczekuje.
Jeszcze do niedawna komunikacja z klientem w e-commerce była bardzo ograniczona. Stanowiła największe wyzwanie dla specjalistów zajmujących się sprzedażą internetową oraz tworzeniem narzędzi usprawniających obsługę sprzedaży i klienta. Dzisiaj takie pomoce, jak program contact center, sprawiają, że wszelkie bariery i ograniczenia zostają złamane, a klient pomimo dzielącej go ze sprzedawcą dużej odległości, czuje się jak gdyby, stał z nim twarzą w twarz.