Postanowiłeś przysiąść i wreszcie zrealizować swoje marzenie, pisząc autorską książkę? Od dzieciństwa miałeś polot w kierunku dziennikarstwa? Z wszystkich przedmiotów szkolnych największą przyjemność dostarczał Ci język polski, na którym interpretowałeś lektury i wiersze? Dopadła Cię wena twórcza, a jej efektem jest Twoja pierwsza, świeżo wyprodukowana publikacja? Jeżeli tak jest, jak wyżej to wspomnieliśmy, koniecznie musisz rozważyć opcję rozreklamowania swego dzieła. O tym, w jaki sposób się za to zabrać, dowiesz się bezpośrednio z naszego artykułu, do lektury którego serdecznie Państwa zapraszamy.
Po pierwsze reklama
Nie jest ważne to, w jaki sposób doszedłeś do tego, że stworzyłeś swą powieść, opowiadanie, wiersz czy pamiętnik. Nie ma także znaczenia, w jakim stylu one powstały i jaki jest to gatunek. W każdym przypadku, autor publikacji chce zaistnieć i dotrzeć ze swoją twórczością do jak najszerszego grona odbiorców. W konsekwencji tego nie ma możliwości uniknięcia promocji. Aby była ona skuteczna, przede wszystkim powinna być właściwie zaplanowana. Dziś bez reklamy ani rusz i nieprzypadkowe staje się powiedzenie, że reklama dźwignią handlu.
Określ target
Ustal dokładnie, do kogo Twoja książka ma trafiać. Mamy tu na myśli grono odbiorców, jakie chciałbyś mieć. Na pewno masz jakieś swoje marzenia w tym kierunku – stać się autorytetem dla młodzieży, zaimponować samotnym kobietom, sprostać preferencjom i wymaganiom wybrednych panów w średnim wieku, zadowolić gusta seniorów… W każdym przypadku od tego trzeba wyjść, aby stało się to punktem zaczepienia do opracowania właściwych kanałów dystrybucji oraz promocji Twej publikacji. Musisz także sobie jasno określić, czy Twoja książka jest idealna dla zaawansowanych w danej dziedzinie, gatunku, stylistyce, czy dobra jako prosta i przyjemna oraz nieskomplikowana lektura dla początkujących, zapoznających się dopiero z daną tematyką, sferą, rodzajem publikacji.
Pamiętaj o haśle
Nawet najpiękniejsze przemowy, pełne perswazji i technik reklamowych spotkania autorskie i literackie wieczorki, na których będziesz mówił i mówił, promując swoją książkę godzinami, nie trafią do odbiorców tak wnikliwie i dogłębnie jak jedno, ale dobrze sformułowane hasło promocyjne. Przecież jakieś sformułowanie – ciekawe, oryginalnie i umiejętnie dobrane do Twego tytułu znakomicie się sprawdzi jako chwyt reklamowy. Ludziom utkwi ono w pamięci, zaczną powtarzać, mimowolnie sobie przypominać, przekazywać dalej.
Nie unikaj recenzji
Nie jest wskazane, żebyś stronił od opinii innych na temat publikacji. Przecież bardzo istotne okazuje się recenzowanie, ludzie lubią najpierw poczytać jakieś wiadomości odnośnie książki, która mają poczytać a dopiero później sięgają po nią na półkę biblioteki czy księgarni. Dlatego też, bądź otwarty na konstruktywną krytykę. Jeżeli wiesz, że stworzyłeś coś, z czego jesteś zadowolony i zamierzasz z tym dotrzeć do obranej grupy docelowej, nie masz się czego bać – recenzje speców na pewno będą na Twoją korzyść.