Druk ulotek

Ulotka reklamowa jest jednym z najstarszych środków, jakim posługuje się reklama. O czym należy pamiętać, aby w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w tej prostej formie?

Cechy dobrej ulotki

Zanim zdecydujemy się na druk ulotek, musimy mieć już gotowy projekt. Zanim zlecimy wykonanie projektu, musimy dobrze przemyśleć, jakie cele będzie spełniać nasza ulotka. W zależności od branży, miejsca użycia czy funkcji będą się one od siebie różniły. Najbardziej podstawową funkcją ulotki jest informacja o firmie. Stanowi ona rodzaj wizytówki naszej firmy i zazwyczaj zawiera podstawowe informacje przedstawione zgodnie z identyfikacją wizualną naszej firmy. Ponadto ulotki mogą informować o naszej ofercie, bezpośrednio do niej nawiązywać, przekonywać do skorzystania z tejże oferty, informować o promocjach i wiele innych. Nierzadko ulotki stanowią kupon rabatowy, co najczęściej ma miejsce w branżach usługowych. Dostosowując formę ulotki bezpośrednio do jej celów, uzyskamy najlepsze rezultaty.

Pozycjonowanie

Funkcja ulotki wiąże się bezpośrednio z miejscami, w jakich ma ona być wykorzystana. Jeżeli mają to być targi B2B, lepiej będzie zdecydować się na niższy nakład, w zamian inwestując w jakość. To pozwoli atrakcyjniej zaprezentować się w oczach potencjalnych partnerów. Ponieważ ulotki nie mają jednego adresata, są nieodłącznym elementem wszelkiego typu wysyłek bezadresowych. Ulotka ogólna daje się łatwo dołączyć do innych form reklamowych, np. katalogów reklamowych, a także do klasycznych wysyłek adresowych. Ulotka często pojawia się w przestrzeni miejskiej za pośrednictwem promotorów, a niejednokrotnie możemy ją znaleźć za szybą samochodu – oferta skierowana jest do kierowców. Większość branż, w których mamy bezpośredni kontakt z klientem wykorzystuje druk ulotek.

Druk ulotek – wiele formatów, wiele zastosowań

Wspomnieliśmy o tym, że cele, do jakich ulotka ma być przeznaczona, wyznaczają jej formę. Znaczenie ma tutaj nie tylko zawartość i układ graficzny. Sam format, gramatura papieru, jego jakość czy dodatkowe uszlachetnienia również stanowią istotny element autoprezentacji. Jeżeli ulotka ma być narzędziem na targach reklamowych – warto postawić na jakość. Jeśli jednak ma być informacją o ofercie wykorzystaną na szeroką skalę w nakładach liczących kilkadziesiąt tysięcy sztuk, to raczej będziemy stawiać na szybkość wydruku i jego ekonomiczność. Druk ulotek daje szerokie możliwości w zakresie doboru papieru, formatu, kształtu. Zawsze możemy dopasować ulotkę dokładnie do naszych wymagań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here