sprzedaż za granicę

Prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością stałego planowania jej dalszego rozwoju. Działanie na rynkach lokalnych możliwe jest jedynie w niewielu przypadkach, w dodatku trudno wtedy nastawiać się na duże zyski. Natomiast rynek krajowy również nie przynosi tak dużych korzyści, jak jednoczesna sprzedaż za granicę do innych krajów Unii Europejskiej. Sprawdzamy, dlaczego.

Ekspansja i rozwój

Dziś wiele firm, nawet tych, które jeszcze kilka lat temu działały jedynie na rynkach lokalnych, prowadzi sprzedaż za granicę. Powodem jest ciągłe poszukiwanie nowych rynków zbytu, a co za tym idzie, klientów. Niestety, na rynku krajowym trudno dziś osiągnąć wysokie zyski, głównie ze względu na ogromną konkurencję w niemal każdej branży. Tymczasem w przypadku sprzedaży za granicę możemy sięgać o wiele dalej i odnosić z tego tytułu większe korzyści. Dodatkowo sprzedaż za granicę, która ma charakter wysyłkowy, zasadniczo ogranicza koszty działalności w stosunku do sytuacji, w której decydujemy się na osobiste dostawy towaru do innych państw członkowskich. Niestety, jest nie tylko kosztowne, ale i czasochłonne, a do tego wymaga odpowiedniej logistyki. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie sprzedaży za granicę wysyłkowej. Co więcej, sprzedaż za granicę niesie za sobą również korzyści podatkowe, gdyż w przypadku odpowiedniego udokumentowania stosujemy zerową stawkę VAT, a nie jak w przypadku sprzedaży krajowej, minimum 5-cio procentową.

Gdzie szukać klientów?

Wydawałoby się, że w innych krajach UE konkurencja na rynkach również jest ogromna. Tymczasem polskie towary są bardzo cenione poza naszymi granicami, dlatego naprawdę warto je tam sprzedawać. W szczególności chętnie kupują od nas nasi sąsiedzi, dlatego prowadzenie sprzedaży za granicę do Niemiec czy Czech jest doskonałym pomysłem. Warto właśnie tam szukać rynków zbytu, gdyż w razie trudnej sytuacji możemy stosunkowo szybko interweniować. Nasi partnerzy biznesowi z zagranicy powinni zostać z nami na dłużej, co da nam poczucie stabilności wpływów, natomiast kontrahentom stabilność w dostawie towarów. Swobodną sprzedaż poza granica kraju do innych państw Unii umożliwia zasady przepływu towarów, która jest jedną z podstawowych w kontekście funkcjonowania Unii Europejskiej. Dlatego też pierwszymi krajami, jakie powinniśmy wziąć pod uwagę w przypadku poszukiwania nowych rynków zbytu, są kraje Wspólnoty. Niestety, eksport poza granice UE nie jest już tak prosty, jak w przypadku krajów członkowskich, a do tego o wiele bardziej kosztowny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here