Masz stronę internetową, ale nie rozwijasz na niej firmowego bloga? Zaprzepaszczasz więc jedną z lepszych szans na zdobycie nowych klientów. Przeczytaj wpis i zobacz, dlaczego warto tworzyć artykuły blogowe oraz jak to robić właściwie.
Czym jest blog firmowy?
Firmowy blog można uznać za jedno z najlepszych narzędzi marketingowych – oczywiście o ile określono jego strategię i cele, a także precyzyjnie dobrano frazy kluczowe.
Na blogu można przekazywać informacje o nowościach produktowych, udzielać wyczerpujących odpowiedzi na często zadawane przez klientów pytania i stopniowo budować wizerunek profesjonalisty w branży. Tematyka wpisów powinna pozostawać zgodna z branżą i interesująca dla odbiorców, przykładowo sklep z kosmetykami może prowadzić bloga poruszającego zagadnienia dotyczące pielęgnacji skóry, włosów i makijażu. Blog jako integralna część witryny danej marki może funkcjonować na subdomenie i w ten sposób promować firmę oraz poprawiać widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Jak artykuły blogowe wpływają na SEO?
Prowadzenie firmowego bloga przynosi mnóstwo korzyści. Wzmacnia wizerunek marki, pokazuje jej eksperckość, pomaga odpowiadać na pytania klientów oraz przyciąga osoby, które nawet jeśli nie w danym momencie, to w przyszłości mogą zdecydować się na produkty bądź usługi firmy.
Dodatkowo blog odgrywa fundamentalną rolę z perspektywy SEO. Publikowanie artykułów eksperckich, opartych na wcześniej wybranych słowach kluczowych, może znacznie poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Blog umożliwia również tworzenie linków zewnętrznych, a to zwiększa widoczność serwisu w internecie, zwłaszcza gdy teksty są wartościowe.
Dzięki regularnie publikowanym artykułom na blogu algorytmy Google zaczynają bardziej doceniać serwis. Google preferuje bowiem regularnie aktualizowane, zawierające aktualne informacje treści. Opublikowane wpisy warto więc co jakiś czas weryfikować, by sprawdzić, na ile są one interesujące w danym czasie dla odbiorców, czy nie potrzebują uzupełnienia o nowe dane.
Angażujące uwagę i użyteczne treści to również sposób na wydłużenie czasu spędzanego przez użytkowników w witrynie oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Algorytmy wyszukiwarek uznają te czynniki za wskaźniki jakości, a więc wpływają one na wyniki pozycjonowania. Jeśli firma prowadzi działalność w określonym regionie, wpisy blogowe wykorzystujące lokalne słowa kluczowe pomagają w poprawie widoczności w wynikach lokalnych wyszukiwań. Artykuły można następnie udostępniać w social mediach i w ten sposób generować dodatkowy ruch na stronie wspierający pozycjonowanie serwisu.
W jaki sposób prowadzić blog firmowy?
Tworząc artykuły na bloga, weź pod uwagę takie kwestie jak:
- Regularne publikacje – publikuj artykuły w ustalonych odstępach czasowych. Dzięki temu czytelnicy będą w danym czasie oczekiwali świeżych treści. Regularność sprawi też, że odbiorcy zyskają poczucie wciąż działającej strony z aktualnymi informacjami oraz ofertą dopasowaną do realiów obecnego rynku.
- Wartość merytoryczna publikacji – artykuły powinny dostarczać użytkownikom istotnych informacji. Na przykład na blogu kosmetycznym mogą pojawiać się praktyczne porady dotyczące pielęgnacji różnych typów cery i korzystnie wpływających na kondycję skóry składników kosmetycznych. Treści blogowe warto oprzeć na rzetelnej wiedzy. Niekoniecznie musi je tworzyć osoba o konkretnym wykształceniu, dobrze jednak jest oddać artykuł do późniejszej weryfikacji merytorycznej.
- Spójność tematyczna – blog powinien koncentrować się na zagadnieniach ściśle związanych z profilem firmy. Przykładowo tematyka dietetyczna w sklepie z kosmetykami nie jest wskazana, ewentualnie można ją poruszać bardzo rzadko.
Interesuje Cię pozycjonowanie stron w Lublinie, podczas którego otrzymasz wsparcie dotyczące treści na bloga? Skontaktuj się choćby z agencją IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Jej specjaliści zatroszczą się zarówno o techniczne aspekty strony internetowej oraz pozycjonowania, jak i o dopracowane teksty – również blogowe.