Obecnie bez skutecznej promocji i działań marketingowych w kierunku właściwego rozreklamowania swych usług, produktów czy dóbr nie masz sposobności przebicia się przez szeroki wachlarz rozmaitych propozycji, jakie prezentuje tej samej grupie docelowej Twoja konkurencja. Rywali na rynku branżowym z pewnością masz całą masę, dlatego też koniecznie powinieneś zastosować szeroki wachlarz trików, żeby mieć pewność, że zrobiłeś wszystko, co możliwe, aby efektownie zadziałać w celu osiągnięcia zysku i sukcesu. Jednym z takich elementów, na jaki w szczególności trzeba zwrócić uwagę jest dobry mailing.

Jak zrobić dobry mailing?

Z komputera z dostępem do Internetu korzysta dzisiaj każdy, więc nie ma się co dziwić temu, że mailing to jest zdecydowana podstawa. Musisz mieć świadomość, że ludzie przerzucili się z promowania czegokolwiek ulotkami czy klasyczną pocztą na rzecz właśnie reklamy mailingowej – jest ona skuteczniejsza, szybsza, błyskawicznie dociera do odbiorcy, masowa, dużo mniej kosztowna i niewymagająca aż tak dużego nakładu czasowego. Niestety jednak czasem nawet mając ciekawe informacje do przekazania, nie potrafimy zadbać o to, aby zostały właściwie sformułowanie i na tym zwyczajnie tracimy. Wynika to z faktu, że co dzień dostaje się przecież dziesiątki rozlicznych wiadomości tego typu i w konsekwencji tego jednorazowo trafiają one do kosza. Jest to niesamowicie istotne zatem, żeby wiedzieć, jak formułować maile, aby były one z perspektywy odbiorcy wartościowe.

Na początek temat

Temat wiadomości mailowej powinien być trafnie dobrany do zawartości. Oznacza to w praktyce, że na pewno nie możemy puścić pustej, nieoznaczonej żadnym nagłówkiem informacji, b zostanie ona nawet nie tyle usunięta, co po prostu pominięta, bo nie rzuci się w oczy. Jeżeli dobrze nazwiesz maila, masz szansę na to, że zostanie on właściwie odczytany i wywoła zainteresowanie. Poprzez temat możesz odwoływać do działania, warto abyś już na wstępie pokazał z jakiej to firmy wysyłany jest mailing, a także przedstawił informacje główną, o którą chodzi w wiadomości – na przykład fakt zbliżającej się promocji lub wyprzedaży. Twój temat maila musi być także łatwo skanowany wzorkiem, wpadający w oczy.

Tytułem wstępu

Koniecznie zawrzyj zdanie otwierające, ale nie rób z tego nudnego i żmudnego wstępu, ponieważ nikt nie ma ani czasu, ani ochoty, żeby tyle treści czytać. Warto przywitać się z odbiorcą, ale nie przesadzać z ilością treści. Jeżeli nie masz na to zdanie żadnego pomysłu, warto abyś chociażby przerobił – sparafrazował nagłówek Twojego maila, o którym pisaliśmy wyżej.

Motywacja do działania

Niech Twój mail będzie skłaniał do działania, ma on przyciągać uwagę, koncentrować, interesować, zatem śmiało nakazuj, wymuszaj, bądź bezpośredni, mało formalny.

Dopasuj styl

To, w jaki sposób warto formułować Twe maile, zależne powinno być od kilku kwestii, w tym między innymi tego, jaki jest charakter Twojej firmy oraz tego, kto stanowi Twego odbiorcę. Forma ma być taka, aby nikt nie czuł się pokrzywdzony czy obrażony, niech trafia do grupy docelowej – inaczej napiszesz do młodzieży, inaczej do ludzi starszych.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here