Wizytówki firmowe

Wizytówki firmowe to bardzo praktyczne oraz funkcjonalne rozwiązanie, które pozwala na łatwą wymianę danych z kontrahentem lub konsumentem. Poszukiwanie kartki, na której możemy spisać adres e-mail czy numer telefonu nie jest w dzisiejszych czasach w dobrym tonie. Estetyczne oraz odpowiednio wykonane wizytówki są natomiast oznaką profesjonalizmu, a także jednym z elementów budujących korzystny wizerunek przedsiębiorcy oraz przedsiębiorstwa, pozwalając tym samym stworzyć korzystne pierwsze wrażenie.

Wizytówki – dlaczego warto? 

Obecny rynek przepełniony jest różnorodnością, także w przypadku wizytówek – znajdziemy tam bowiem różne typy wizytówek firmowych, które zadowolą każdego. Nie tylko służą one stworzeniu dobrego kontaktu pomiędzy Tobą a nowym klientem, ale są także świetnym narzędziem do stworzenia niesamowitego pierwszego wrażenia. Estetyczna, dobrze wykonana oraz dopasowana do naszej profesji wizytówka może przekazać o wiele więcej niż tylko dane kontaktowe. Aby efekt był jak najlepszy, zaprojektowanie lub dobór odpowiedniej wizytówki wymaga niemałej burzy mózgów.  

Na co zwrócić uwagę projektując wizytówkę? 

Podczas projektowania własnej wizytówki musimy pamiętać przede wszystkim o tym, że kiepska wizytówka zda się na niewiele. Na jakie kwestie zwrócić zatem uwagę?

1. Rozmiar i kształt 
Rozmiar wizytówki jest kwestią podstawową. Najczęściej wybierane wizytówki są prostokątne, w rozmiarze 85 × 55 lub 90 × 50 mm. W zależności od naszych preferencji możemy zdecydować się na wizytówkę pionową lub poziomą, a nasz prostokąt może mieć zaokrąglone lub ostre rogi. Jest to jedynie jedna z popularnych propozycji. Wizytówki mogą mieć także inne oryginalne kształty, np. kawy, samochodu, mikrofonu czy misia. Wszystko zależy wyłącznie od indywidualnych preferencji użytkownika, a także jego budżetu.

2. Rodzaj papieru i uszlachetnień 

Cienkie wizytówki, wydrukowane na papierze przypominającym cienką kartkę nie są dobrym rozwiązaniem. Dobrze pamiętać o tym podczas doboru odpowiedniego papieru. Wybierając go zwróćmy uwagę na: 

  • gramaturę, 
  • rodzaj podłoża, 
  • uszlachetnienia 
  • laminowanie, 
  • lakier UV, 
  • tłoczenie.

3. Informacje 
Należy pamiętać, że zadaniem wizytówki jest nie tylko dobra jej prezentacja, ale także przekazanie podstawowych informacji. Na wizytówce powinny znaleźć się zatem: 

  • imię oraz nazwisko właściciela wizytówki, 
  • zajmowane stanowisko, 
  • nazwa firmy wraz z logo, 
  • numer telefonu i/lub e-mail, 
  • adres strony internetowej i/lub siedziby firmy.

4. Styl i kolorystyka wizytówki 
Wybierając odpowiednią kolorystykę oraz styl wizytówki zwróćmy przede wszystkim na branżę, jakiej będzie ona dotyczyć, a także nasz indywidualne preferencje. Przykładowo, w przypadku gabinetu stomatologicznego warto odrzucić intensywną czerwień, stawiając na błękit, biel, zieleń czy szarość. Pamiętajmy także, że niezwykle istotną kwestią jest czcionka – musi być ona czytelna oraz wyraźna.

5. Inne 
Wśród innych znajdziemy m.in. wybór pomiędzy drukiem dwu- lub jednostronnym, a także orientacją – pionową lub poziomą oraz jej styl – standardową lub otwieraną. 

Korzyści oraz możliwości podczas wyboru odpowiedniej wizytówki jest zatem niemało, a wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here