Jeżeli masz jakieś dobra do zaoferowania, konkretne usługi z jakimi wychodzisz bezpośrednio do swojego konsumenta będącego grupą targetową Twojej działalności, zawsze powinieneś wszystko to oprzeć w głównej mierze na odpowiedniej marce. Marka jest to nic innego jak koncept, który musi być Twój, indywidualny, właściwie kojarzony z określonymi wyrobami, jakie są Tobie przypisane. Dzięki marce stosownie skonstruowanej krok po kroku naprawdę masz szansę zaistnieć na rynku, wyróżnić się na tle silnej konkurencji rynkowej.

Jak zbudować markę?

By jednak markę móc stworzyć umiejętnie, trzeba naprawdę skrupulatnie ją przemyśleć. Nie da się ukryć, że jest to ciężkie zadanie, pracochłonne, wymagające przygotowania, wiedzy oraz umiejętności. Zacznij na pewno od gruntownej analizy rynku i wszelkiego typu usług czy dóbr w tym samym charakterze, co Twoje, lecz proponowane przez podmioty konkurencyjne. Marka może odnieść sukces, ale musisz ją zbudować element po elemencie. Jest to podstawa dobrej reputacji każdego przedsiębiorstwa. Na tej podstawie tworzysz później sieć lojalnych klientów.

Jest to trudne, skomplikowane, często bardzo czasochłonne i wymagające pracowitości oraz regularności działań i konsekwencji. Przynosi to jednak wymierne korzyści. Masz zaufanie i wierność konsumentów, którzy poszukując danego rodzaju produktów oraz usług, po prostu sięgają do Twoich konkretnych katalogów produkcyjnych i z nich dokonują wyboru. Jeżeli klienci mają do Ciebie zaufanie, przekłada się to na generowanie sprzedaży.

Logo to podstawa. Jest to jeden z nieodzownych elementów dobrej marki. Musisz mieć jakiś wizerunek, a logotyp jak najbardziej w tym aspekcie jest niezbędny. Wystarczy, że ktoś zapomni nazwy Twojej firmy czy marki, a od razu spojrzy na logo- będące Twoim znakiem rozpoznawczym i ma jasny obraz tego, że to akurat ta konkretna firma, którą miał na myśli. Warto zatem nie oszczędzać środków pieniężnych na tym właśnie elemencie. Możesz dziś przebierać w rozlicznych wariantach projektów graficznych tworzonych przez profesjonalnych grafików. To pozwoli Ci na doprecyzowanie logotypu, bez fuszerki i amatorszczyzny. Istotne jest, abyś już na pierwszy rzut oka sprawiał wrażenie firmy solidnej, rzetelnej i fachowej. Wbij sobie do głowy, że logotyp się dużo łatwiej zapamiętuje niż nazewnictwo danego przedsiębiorstwa.

Ni zapominaj o klientach, których już masz. Od nich powinieneś zacząć kompletowanie bazy konsumentów, do których będziesz chciał trafić ze swoją ofertą. Bardzo ważne jest, żeby można było do nich wysyłać mailing, na przykład regularne informacje o aktualnych promocjach, nowościach itd. Istotne jest też, żebyś stworzył newsletter, który będziesz przekazywał dalej, dzięki temu nie tylko powiadamiając swoich klientów o wszystkim, ale też zwyczajnie się im przypominając. Ponadto możesz też taki mailing wykorzystać jako swego rodzaju chwyt marketingowy przyciągający klientów nowych – jeżeli zapiszesz się do naszego newslettera, zyskujesz gratisowe pierwsze zakupy, możesz skorzystać ze zniżki, masz dodatkowa usługę itd.

Dodatkowym elementem budowania marki jest także spersonalizowana poczta głosowa. Ktoś z Twoich klientów, kto chce się z Tobą skontaktować w momencie, gdy jesteś niedostępny, może uzyskać komunikat powitalny. Nie jest dobre, aby wtedy stosować frazesy typu nazwa firmy plus zostaw wiadomość. Dobrze jest trochę urozmaicić swoje nagranie. W takiej informacji dodaj szczegóły o zbliżających się wyprzedażach, promocjach, wyjątkowych ofertach itd. Pamiętaj, aby zawsze gdy ktoś próbuje się skontaktować, oddzwonić.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here