Obecnie reklama jest na bardzo wysoko rozwiniętym poziomie i przyjmuje ona szereg rozlicznych postaci i form. Jednym z popularnych chwytów marketingowych okazuje się wypuszczanie regularnego mailingu, czyli tworzenie newslettera. O tym, jak go prawidłowo zrobić, dowiesz się bezpośrednio z naszego serwisu i niniejszego poradnika wirtualnego, w którym przekażemy Ci wiele cennych wskazówek związanych z prawidłowym konstruowaniem newslettera.

Jak stworzyć newsletter?

Zacznij od doboru formatu. To musi być zdecydowany początek Twojej analizy. Bardzo popularne jest wysyłanie klientom czy użytkownikom Twojej strony bądź portalu newsletteru w formacie HTML. Nie do końca jest to jednakże dobra praktyka, ponieważ pełno w takiej wersji newslettera rozmaitych graficznych elementów, jakie nie są dziś szczególnie pożądane. Dużo lepszym wariantem okazuje się postawienie na zwykłe treści, czyli normalny, pusty tekst, bez tych wszystkich całkowicie zbędnych ozdobników. Oczywiście nikt nie będzie Ci narzucał, jak ma Twój własny mailing wyglądać i na czym ma polegać, ale warto uwzględniać pryz jego tworzeniu także oczekiwania, preferencje, gusta i potrzeby Twych odbiorców, w końcu dla nich to robisz. Pamiętaj, że poza funkcjami typowo promocyjnymi i reklamowymi, dobrze sformułowany newsletter ma stanowi także użyteczne źródło informacji dla subskrybentów, wręcz być dla nich kompendium wiedzy.

Szanuj odbiorców

Twoja grupa targetowa nie może czuć się przez Ciebie zasypywana spamem, jakiego w sieci jest dzisiaj tak dużo. Musisz przykładać się do tworzenia newslettera i naprawdę skrupulatnie dobierać jego treści. Niech to będzie coś, co ich zainteresuje, co nie będzie tylko marnotrawiło ich cennego czasu, ani niepotrzebnie skupiało uwagi na niepotrzebnych banałach. Nie lej wody, ale przygotuj newsletter z potężną, przydatną dawką informacji. Jest to bardzo istotne, bo dzisiaj newslettery wysyłane są masowo i trzeba, aby czymś się spośród nich wyróżnił ten Twój konkretny, na który chcesz ściągnąć nowych klientów zainteresowanych Twymi produktami czy usługami. Pomyśl jak to jest z perspektywy osoby, która otrzymuje newsletter, a w zasadzie dziesiątki takich mailingów spamowych dziennie – z nudy, przyzwyczajenia, frustracji trafiają one wszystkie za jednym kliknięciem myszki do kosza i zostają z niego automatycznie usunięte na trwale. Musisz zatem szanować swych subskrybentów i oferować im naprawdę rzetelne wiadomości. Nie wpisuj zatem w tego typu mailingu zbędnych frazesów – pozdrowień, podziękowań, niepotrzebnych rysunków, obrazków, grafiki, nagłówków, bez których by się obeszło.

Zawsze pytaj

Nie może być tak, że wykorzystujesz czyjeś dane osobowe, a adres mailowy przypominamy, że także się do nich zalicza, i wysyłasz bez zgody innych jakieś informacje, których niekoniecznie sobie życzą. Zawsze powinieneś poprosić najpierw o zgodę, jeżeli ją otrzymasz, ktoś dobrowolnie dołączy do mailingu i zażyczy sobie newsletter, wtedy rozpocznij go słać systematycznie.

Zgodnie z prawem

Musisz działać wedle obowiązujących przepisów, a te odnoszą się także do działalności internetowej, w tym również do kwestii tworzenia mailingów i rozsyłania newsletterów. Każdy użytkownik sieci ma swoją prywatność i trzeba to szanować. Musisz wiedzieć, że są wyjątkowe normy prawne definiujące warunki, na podstawie których wciąga się kogoś na listę mailingową. Za niespełnienie tych warunków czy też zlekceważenie przepisów, grozi odpowiedzialność, jak za każde jedno wykroczenie.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here