Przekonywanie kogoś, a więc stosowanie na nim perswazji to prawdziwa sztuka. Taka umiejętność niesamowicie przydaje się w życiu codziennym, ale też jest wyjątkowo mocno cenioną zdolnością w środowisku pracy, Każdy pracodawca chciałby mieć takiego pracownika, który będzie świetny w negocjacjach oraz będzie umiał skutecznie wpływać na innych – potencjalnych odbiorców dóbr, usług, produktów, klientów, target, partnerów biznesowych, sponsorów, skłaniając ich do racji leżących po stronie reprezentowanego przez niego przedsiębiorstwa, z korzyścią dla organizmu firmowego. W tym celu bardzo często wysyła się personel na specjalne, dość kosztowne szkolenia, aby uczyć ich technik negocjacyjnych. O efektywnym przekonywaniu dowiesz się natomiast szerzej bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika, który w dodatku jest zupełnie darmowy.

Jak skutecznie przekonywać?

Zasada sympatii

Z badań psychologicznych jednoznacznie wynika, że osoby, które są lubiane, łatwiej radzą sobie z przekonywaniem innych do swoich poglądów. To natomiast, dlaczego kogoś możemy lubić także zostało gruntownie przeanalizowane i okazuje się, że w wielu przypadkach czuje się do kogoś sympatię nie od tak, po prostu, ale z rozmaitych czynników na to wpływających – wspólne zainteresowania, jednakowe cele, komplementy, atrakcyjność, podobieństwo charakterów. Lubimy tych, których darzymy zaufaniem, a jeśli im ufamy, to bardzo często jesteśmy pod ich wpływem. Warto więc tę taktykę stosować podczas próby perswazji. Widzisz, że ktoś Cię lubi, wykorzystaj to na swoją korzyść. Jeżeli masz zamiar sprawdzić się w roli negocjatora, musisz wnikliwie obserwować swego rozmówcę, partnera dyskusji czy interesów.

Zasada autorytetu

Prędzej skłaniamy się do przekonań osób, które nam imponują. Jeżeli będziemy czyimś autorytetem i ktoś widać, że na nas polega, nie ma problemu z tym, aby wyperswadować mu jego racje i przekazać swoje poglądy na dany temat. W ten sposób osoby w pewnym sensie ulegające innym, po prostu wierzą, że polegają na opinii specjalistów, fachowców w danej dziedzinie, zdaniu kogoś, kto jest od nich w konkretnym zagadnieniu czy dyscyplinie dużo lepszy. Jeżeli chcesz zatem stać się skutecznym negocjatorem, zadbaj o swój wizerunek w określonym gronie. Dobrze byłoby, żebyś stał się obiektem godnym zaufania. Dzięki temu, że pokażesz swoje doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności, nie będzie problemu z tym, żeby ukazać się komuś właśnie jako autorytet. Warto również za taktykę przyjąć nie przechwalanie się, zaś szczerość. Każdy się myli, popełnia błędy, nikt nie jest idealny, a i Tobie- nawet jako ekspertowi i specowi w jakiejś sferze bez wątpienia zdarzyło się popełnić błędy. Wskaż to komuś, na kim chcesz wywrzeć wpływ, wtedy będzie prędzej się z Tobą utożsamiał i szybciej Ci zaufa.

Zasada niedoboru

W tej technice perswazyjnej chodzi o to, aby nieco podkoloryzować. Nie oszukiwać broń Boże, ale zaprezentować daną usługę, produkt, sytuację czy zjawisko tak, aby stała się obiektem pożądania. Spraw, żeby inni myśleli, że to, o czym im mówisz jest nie ogólnodostępne, ale trudne w zdobyciu. Jeżeli coś staje się nie luksusowe, zaś powszednie, po prostu nam brzydnie, a przy okazji staje się neutralne. W końcu zakazany owoc smakuje najbardziej, więc warto się postarać przekonać do swoich wyrobów, eksponując ich wyjątkowość i nietuzinkowość, a także przynależność wyłącznie do wybranych.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here