wtorek, Marzec 26, 2019

Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

0

Na chwilę obecną jedną z bardziej rozwijających się na rynku usługowym branży jest sfera działalności agencji reklamowych oraz interaktywnych. Mają one bardzo duże zapotrzebowanie na pracowników, ponieważ cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony osób decydujących się na reklamę swoich produktów, usług, realizowanych czynności, działań, podejmowanych akcji i przedsięwzięć. Niestety jednak właśnie ze względu na rosnący popyt na tego typu formy usługowe, nie ma się co dziwić, że przejście rekrutacji na stanowisko wydzielone w dobrej i znanej agencji nie jest łatwe. Zapraszamy do poczytania naszych fachowych wskazówek związanych z przechodzeniem naboru na pracownika charakteryzowanych placówek. Podpowiemy, jak się skutecznie przygotować do tego typu rozmowy kwalifikacyjnej i przejść ją z sukcesem na koncie.

Jak dostać pracę w agencji reklamowej?

Agencje na dzień dzisiejszy mają niesamowicie rozległy zakres specjalistów. Wśród nich na pewno wyszczególnić trzeba koordynatorów projektów, traffic managerów, copywriterów, twórców kontentu, marketingowców, pozycjonerów, strategów, testerów, programistów, grafików komputerowych, optymalizerów, accountów. Można by tak mnożyć i mnożyć rozmaite stanowiska, na jakie regularnie prowadzone są w tej branży procesy rekrutacyjne. By zakwalifikować się na rozmowę będącą dla Ciebie ewidentną szansą na zrobienie kariery w danej agencji, warto wykazać się następującymi elementami: być ciekawym, pracowitym, kreatywnym, otwartym, mieć inicjatywę i zaangażowanie.

Warto rozszerzyć zdobywaną w trakcie studiów wiedzę o przydatne i jakże pożądane w opisywanej dziedzinie usług doświadczenie. To, co przyswajasz nawet na najlepszej uczelni w kraju niestety nie wystarczy w pracy w agencji, gdzie na pierwszym miejscu jest zwłaszcza praktyka. Co to za copywriter, który wie wszystko na temat stylistycznego formułowania wypowiedzi, ale nie ma smykałki do tworzenia takiej formy samodzielnie? Najgorsze co może być to ograniczenie się do zwyczajnego teoretyzowania. Zbieraj doświadczenia jak najwcześniej, kreuj swój portfolio, które później – nawet gdy nie będziesz miał na koncie konkretnego zatrudnienia wiążącego się z finansami, i tak zaprocentuje, bowiem będzie Twoją wizytówką, a raczej świadectwem i dowodem namacalnym Twych umiejętności. W tym celu warto przeglądać ogłoszenia w gazetce uczelnianej, na stronach firmowych, gdzie są anonse o prace dorywcze. Możesz zarejestrować się w portalu branżowym poświęconym Twej dziedzinie i co za tym, idzie ubiegać się o pierwsze konkretne zlecenia tematyczne. Wysyłaj CV, a może akurat ktoś będzie chciał kogoś do przyuczenia. Nie unoś się honorem, że potrzebujesz większą sumę, myśl o doświadczeniu, jakie dzięki tej pracy zdobywasz i które niewątpliwie zaowocuje w przyszłości. Warto podejmować praktyki – nawet te bezpłatne oraz ubiegać się o uczestnictwo w szkoleniach, kursach, projektach czy stażach, jakie bardzo często oferowane są w ramach koncepcji realizowanych za środki unijne.

Na koniec jeszcze kilka słów na temat dokumentów. Musisz mieć w zanadrzu komplet dokumentów aplikacyjnych, w tym dobrze sporządzone CV i list motywacyjny. Nie koloryzuj ich, nie kłam i nie bój się tego, że Twoje doświadczenie jest zbyt małe. Możesz je podrasować jakimiś dziełami Twojego autorstwa, jako załączniki do życiorysu.

 

 

Czym jest dochód pasywny?

0

Jednym z bardzo często wymienianych terminów, na przykład w obecnych mediach, jest pojęcie dochodu pasywnego. Na czym on polega i co to tak na dobrą sprawę w ogóle jest? O tym dowiesz się bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika dla ambitnych, chcących się rozwijać i poszerzać swą dotychczasową wiedzę. Zapraszamy do lektury i zaznajamiania się z naszymi cennymi wskazówkami.

Generalnie mianem dochodu pasywnego określa się specyficzną formę zarabiania pieniędzy. Jest to coś, co otrzymujemy jako zysk w określonych odstępach czasowych, powiedzmy regularnie co miesiąc i w zasadzie w żaden sposób na to nie pracujemy. Jak to możliwe? Otóż chodzi o to, że nie musimy się angażować w uzyskanie owego dochodu, ani tym bardziej starać o niego i fatygować, zarabiać jak w klasycznej pracy. Jeżeli ktoś ma to szczęście, że dochód pasywny go dotyczy, zwany jest rentierem.

Czym jest dochód pasywny?

Mechanizm dochodu pasywnego wiąże się jednak z pewnym typem pracy, jaką ktoś kiedyś musiał wykonać i teraz w oparciu o jej efekt generowany jest systematyczny zysk. Przykładem takich czynności procentujących ewidentnie za jakiś czas jest przykładowo powstanie grupy partnerstwa biznesowego czy też inwestycja w nieruchomość. Nierzadko jako formę charakteryzowanego tu dochodu pasywnego rozumie się odsetki z depozytów bankowych. A mianowicie, mamy jakąś sumę pieniężną, którą przekazujemy na dany czas w depozyt do instytucji finansowej jaką jest klasyczny bank. W rezultacie otrzymujemy rosnące co miesiąc odsetki, a więc dodatkowy dochód od wpłaconej na depozyt kwoty.

Jest to bardzo dobry sposób zarabiania, bo praktycznie dostajemy pieniądze za to, że swój kapitał lokujemy w depozycie. Za sam fakt, o ile suma jest stosownie wysoka, można sporo zyskać. Przeważnie umowy z bankami bazują na odsetkach w wysokości między 1,3 a 6 procent. To już kwestia indywidualna, zależna bezpośrednio od konkretnej placówki i proponowanych przez nią warunków. W takim przypadku mowa o lokacie terminowej, która wygasa po jakimś określonym czasie, lecz bardzo często, kiedy przetrzymywane w depozycie środki pieniężne nie są nam potrzebne do wydania, może być odnowiona. Podobny zysk można uzyskać z lokowania oszczędności na kontach oszczędnościowych, gdzie też generowane są nadwyżki w postaci standardowych odsetek jakie dokładane są do rachunku. W porównaniu z wyżej wymienionymi lokatami natomiast, sumy pozyskiwane za przechowywanie środków na kontach oszczędnościowych są dużo mniejsze.

Jeszcze inna forma otrzymywania regularnych dochodów pasywnych to bardzo dzisiaj modna reklama w sieci. Internet pozwala sporo zarobić dodatkowo. Przykładowo mamy stronę internetową, która cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony czytelników i w konsekwencji tego, nie ma się co dziwić że reklamodawcy chcą zapłacić, aby ze swoimi produktami czy usługami dotrzeć za jej pośrednictwem do własnej grupy docelowej. I w tym przypadku możliwych sposobów promocji jest naprawdę wiele- od butonów, billboardów, przez boxy z buttonami, banery czy skyscrapery. Wyróżnia się na tej podstawie także kilka opcji zarabiania, a dokładniej: cost per mile, cost per click, cost per action czy cost per convertion.

 

 

 

 

ZOBACZ TEŻ