środa, luty 1, 2023
Strona główna Blog Strona 27

Jak zrobić dobry mailing?

0

Obecnie bez skutecznej promocji i działań marketingowych w kierunku właściwego rozreklamowania swych usług, produktów czy dóbr nie masz sposobności przebicia się przez szeroki wachlarz rozmaitych propozycji, jakie prezentuje tej samej grupie docelowej Twoja konkurencja. Rywali na rynku branżowym z pewnością masz całą masę, dlatego też koniecznie powinieneś zastosować szeroki wachlarz trików, żeby mieć pewność, że zrobiłeś wszystko, co możliwe, aby efektownie zadziałać w celu osiągnięcia zysku i sukcesu. Jednym z takich elementów, na jaki w szczególności trzeba zwrócić uwagę jest dobry mailing.

Jak zrobić dobry mailing?

Z komputera z dostępem do Internetu korzysta dzisiaj każdy, więc nie ma się co dziwić temu, że mailing to jest zdecydowana podstawa. Musisz mieć świadomość, że ludzie przerzucili się z promowania czegokolwiek ulotkami czy klasyczną pocztą na rzecz właśnie reklamy mailingowej – jest ona skuteczniejsza, szybsza, błyskawicznie dociera do odbiorcy, masowa, dużo mniej kosztowna i niewymagająca aż tak dużego nakładu czasowego. Niestety jednak czasem nawet mając ciekawe informacje do przekazania, nie potrafimy zadbać o to, aby zostały właściwie sformułowanie i na tym zwyczajnie tracimy. Wynika to z faktu, że co dzień dostaje się przecież dziesiątki rozlicznych wiadomości tego typu i w konsekwencji tego jednorazowo trafiają one do kosza. Jest to niesamowicie istotne zatem, żeby wiedzieć, jak formułować maile, aby były one z perspektywy odbiorcy wartościowe.

Na początek temat

Temat wiadomości mailowej powinien być trafnie dobrany do zawartości. Oznacza to w praktyce, że na pewno nie możemy puścić pustej, nieoznaczonej żadnym nagłówkiem informacji, b zostanie ona nawet nie tyle usunięta, co po prostu pominięta, bo nie rzuci się w oczy. Jeżeli dobrze nazwiesz maila, masz szansę na to, że zostanie on właściwie odczytany i wywoła zainteresowanie. Poprzez temat możesz odwoływać do działania, warto abyś już na wstępie pokazał z jakiej to firmy wysyłany jest mailing, a także przedstawił informacje główną, o którą chodzi w wiadomości – na przykład fakt zbliżającej się promocji lub wyprzedaży. Twój temat maila musi być także łatwo skanowany wzorkiem, wpadający w oczy.

Tytułem wstępu

Koniecznie zawrzyj zdanie otwierające, ale nie rób z tego nudnego i żmudnego wstępu, ponieważ nikt nie ma ani czasu, ani ochoty, żeby tyle treści czytać. Warto przywitać się z odbiorcą, ale nie przesadzać z ilością treści. Jeżeli nie masz na to zdanie żadnego pomysłu, warto abyś chociażby przerobił – sparafrazował nagłówek Twojego maila, o którym pisaliśmy wyżej.

Motywacja do działania

Niech Twój mail będzie skłaniał do działania, ma on przyciągać uwagę, koncentrować, interesować, zatem śmiało nakazuj, wymuszaj, bądź bezpośredni, mało formalny.

Dopasuj styl

To, w jaki sposób warto formułować Twe maile, zależne powinno być od kilku kwestii, w tym między innymi tego, jaki jest charakter Twojej firmy oraz tego, kto stanowi Twego odbiorcę. Forma ma być taka, aby nikt nie czuł się pokrzywdzony czy obrażony, niech trafia do grupy docelowej – inaczej napiszesz do młodzieży, inaczej do ludzi starszych.

 

 

Jak się nauczyć słuchać?

0

Dzięki umiejętności słuchania możliwe jest komunikowanie się, ale mimo posiadania zmysłu słuchu nie każdy ma taką sposobność, aby właściwie rozumieć swoich partnerów biznesowych. Warto zatem trenować słuchanie, a to pozwoli stworzyć bliższe relacje. O tym, w jaki sposób się tego podjąć, dowiesz się natomiast bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika, do lektury którego serdecznie zapraszamy.

Jak się nauczyć słuchać?

Tak jak mówienie

Słuchanie jest tak samo istotną sztuką jak mówienie. Nie ma się co dziwić, że ludzie wpadają w rozmaite nieporozumienia, skoro nie wiedzą, o co chodzi drugiej stronie, a nie wiedzą, bowiem nie wsłuchują się w to, co ona mówi. Konieczne jest właściwe nawiązywanie kontaktu, zaangażowanie, a spokojne przedstawianie swoich racji, nie narzucanie ich. Poprzez efektywne słuchanie masz sposobność koncentrowania się na wszystkim, na co zwraca Twoją uwagę rozmówca. Niestety bardzo często jest tak, że słuchamy kogoś pobieżnie i w konsekwencji tego kompletnie go nie rozumiemy, nie jesteśmy w stanie wyłapać, co ma na myśli, tym bardziej pojawia się problem, gdy dochodzi do kontaktu z osobą skrytą, której uczucia ciężko jest rozpoznać. Wysiłek polegający na umiejętnym słuchaniu się jednak opłaca, bo dzięki temu lepiej budujesz kontakty interpersonalne.

Nie za pochopnie

Jeżeli śpieszysz się z przekazywaniem swoich uczuć na jakiś temat, niestety nie masz sposobności wysłuchania kogoś do końca. Czy nie zdarzyło Ci się kiedyś, że zrobiłeś wielką awanturę, podczas gdy nie było ku temu powodu, a Twojemu rozmówcy uciąłeś rozmowę w połowie zdania, nie dopuszczając go do dalszego wytłumaczenia, co ma na myśli? Musisz wiedzieć, że najważniejsze jest nie uleganie emocjom, ale opanowanie. Najpierw konieczne jest spokojne wysłuchanie kogoś, a dopiero później przedstawienie swoich własnych spostrzeżeń na ten temat. Nawet, gdy wiesz, że ktoś nie ma racji, a masz ją Ty, nie przerywaj, nie wchodź w zdanie. Uzbrój się w cierpliwość, nie pozwól, aby ktoś zgubił myśl, żebyś wytrącił go z równowagi. Zachowując kulturę osobistą, więcej wywalczysz niż gdybyś próbował przeforsować siłą swoje przekonania.

Nie chowaj urazy

Nawet, jeżeli wiesz, że osoba, z którą przyszło Ci rozmawiać, jest trudna w kontaktach, albo często wchodzisz z nią w zatargi i sprzeczki, koniecznie nie uprzedzaj się na zapas. Nie wolno Ci kierować się tym, co miało miejsce kiedyś, w przeszłości. Nie zamykaj się, pozostań otwarty w relacjach, a w ten sposób prędzej dojdziesz z kimś do konsensu.

Gestykuluj

Mowa ciała to nasz drugi, równie skuteczny język co mowa ustna. Poprzez właściwą gestykulację, masz sposobność kogoś odpowiednio zachęcić do tego, co mówisz, zainteresować sowim tematem. Jest to dodatek do aktywnego słuchania, wręcz przeświadczenie o tym, że naprawdę kogoś słuchasz i angażujesz się w to, o czym on mówi.

Odwołania do rozmówcy

Dzięki odniesieniu się do tego, co mówi Twój rozmówca, faktycznie uświadamiasz go że go słuchasz. Nie jest Ci wtedy obce to, o co mu chodzi, na czym się skupia, co chce Ci przekazać. Warto zatem abyś formułował dla upewnienia go, że dobrze go zrozumiałeś jego słowa i myśli własnymi zdaniami. To będzie potwierdzenie, że obu stronom dyskusji chodzi dokładnie o to samo.

Jak promować swoją osobę

0

Przez lata intensywnie kształciłeś się, zdobywałeś doświadczenia na swoje konto, edukowałeś na najlepszych uczelniach, zdobywałeś kolejne zawodowe szczeble w rozmaitych przedsiębiorstwach? To znaczy, że w swojej dziedzinie faktycznie musisz być dobry, a więc możesz śmiało określać się mianem eksperta. Niestety wielu zdolnych, mądrych i inteligentnych ludzi z potężną wiedzą i fachem w rękawie nie przekazuje swych umiejętności dalej. Powód? Nie potrafią się odpowiednio wypromować.

Jak promować swoją osobę

Warto zatem wiedzieć, że reklama dźwignią handlu to powiedzenie sprawdzające się świetnie nie tylko w kontekście sprzedaży produktów czy usług, ale także i siebie samego w roli specjalisty w danej dziedzinie. Musisz zatem umieć się promować po to właśnie, żebyś był postrzegany jako swego rodzaju obiekt pożądania. Jak to zrobić, aby klienci po konsultacje, usługi czy prezentowany przez Ciebie katalog produktów walili do Ciebie drzwiami i oknami? Zapraszamy do poczytania szczegółowo naszego wirtualnego poradnika, gdzie zawrzemy komplet wskazówek na ten temat.

Z danych statystycznych i badań rynkowych oraz skrupulatnych analiz przeprowadzanych przez psychologów wynika jednoznacznie, że aż 80 procent zaangażowania w zysk, sukces zawodowy i pozytywne efekty swej pracy to nie samo działanie, lecz jej promocja. Faktyczny wysiłek wkładany w usługę czy też przygotowanie wyrobu to z kolei zaledwie pozostałe 20 procent. Musisz w pierwszej kolejności, że istniejesz rynkowo. Co to oznacza? Mianowicie chodzi o to, żebyś sprawdził czy na wszystkim, co tworzysz, publikujesz, wysyłasz do potencjalnej grupy odbiorców pojawia się kontakt do Ciebie. Jeżeli przykładowo ktoś będzie zainteresowany skorzystaniem z Twych usług, ale nie będzie miał możliwości skomunikowania się z Tobą, pójdzie gdzieś indziej.

Sposób kontaktu z klientem powinieneś natomiast rozważać wielorako. Nie jest to tylko rozmowa przez telefon, musisz skorzystać z wielu kanałów dystrybucji – listy, mailing, newsletter, wizytówka osobista, spotkanie face to face, ogłoszenia w gazecie, na przykład w postaci standardowych anonsów. Nie zaleca się jednak narzucać konsumentom, aby ich nie zniechęcić i nie wyjść przed nimi na zbytnio nachalnych. Kontroluj, abyś umiarkowanie promował się, a nie wciskał gdzie popadnie. Proszenie o skorzystanie z usługi czy wymuszanie nie sprawdza się nigdy, na pewno nie pomoże Ci to zdobyć klientów.

Zawsze musisz mieć jakąś strategię promocyjną. Najlepiej, abyś przygotował koncept łączony, a mianowicie znalazł kogoś, kto interesuje się tym samym, co i Ty, albo przynajmniej działa w zbliżonym obszarze i połącznie siły. Oczywiście nie chodzi tu o bratanie się z konkurencją, ale o to, żeby prowadząc salon kosmetyczny na przykład zespolić swoje działanie z pracą dobrej fryzjerki czy masażystki. Możecie przecież tworzyć zwarty team. Kolejna kwestia to gratisy. Inni tylko oczekują zapłaty, biorą i podliczają, a Ty raz na jakiś czas coś dasz. Na przykład na urodziny dla każdego klienta mała zniżka, raz na jakiś czas upust w usługach, gratisowe produkty czy nawet niewielka, drobna przysługa niedoliczana do większych zamówień realizowanych przez konsumenta.

Nie zapominaj o promowaniu się przez stronę internetową. Pozwoli to na zwiększenie Twej wiarygodności. Ludzie będą chętni na to, aby z Tobą nawiązać kontakt, bo poczytają o Tobie, zapoznają się z rekomendacjami innych, albo po prostu odnajdą Cię spośród rozlicznych innych usługodawców.

 

 

Jak dostać pracę jako telemarketer?

0

Jedną z bardziej popularnych profesji na chwilę obecną okazuje się praca telemarketera. Zamiast sprzedaży tradycyjnej poprzez klasyczne placówki stacjonarne, coraz częściej modne okazuje się postawienie na zdalny handel. Przez to rozumie się telemarketing – satysfakcjonujące zajęcie nie tylko dla studentów, ale również warte rozważenia do podjęcia jako stała praca dla osób mających smykałkę do marketingu.

Jak dostać pracę jako telemarketer?

Aby zostać telemarketerem koniecznie trzeba wykazywać się odpowiednimi rodzajami cech charakteru i osobowości. Przede wszystkim istotne są predyspozycje psychiczne. Musisz wiedzieć, że wbrew pozorom to nie jest praca na słuchawce wiążąca się wyłącznie z wiszeniem na telefonie. Jest to coś więcej niż prowadzenie rozmów. Konieczne jest bycie bardzo dobrze zorganizowanym, wykazywać wielozadaniowość, mieć skupienie i podzielność uwagi. Niezbędne jest wykazanie się perswazją. Należy właściwie przekonywać do swoich racji i zapraszać ochoczo do nabywania danych dóbr czy usług. Jeżeli nie wiesz na czym w praktyce polega ten zawód, poczytaj niniejszy poradnik wirtualny.

Bardzo dużo jest aktualnie w naszym kraju rozmaitych rodzajów ogłoszeń o pracę na tym stanowisku. Niemniej jednak samo przejście procesu rekrutacyjnego jest łatwizną, to przysłowiowa bułka z masłem, ale nie zapominajmy, że naprawdę zarobić w tym fachu i wykazać się jako solidny, dobry pracownik mogą w zasadzie tylko wyjątkowe osobowości, które mają siłę przebicia, są śmiałe, odważne, wygadane, komunikatywne, bezpośrednie. Niestety ze względu na to, że telemarketing jest traktowany jako praca dodatkowa w większości przypadków, jest słabo opłacany. Nadal nie docenia się telemarketów i to błąd, bo na nich bazuje zysk ze sprzedaży wyrobów i sukces szeregu firm, których jednym z kanałów dystrybucji, a czasami wręcz jedynym okazuje się właśnie dystrybucja zdalna. Telemarketing jest świetny niekoniecznie jako stała praca, ale bardzo często to forma zdobycia doświadczenia, które idealnie sprawdzi się w przyszłych zawodach. Na przykład warto chociażby przejściowo zostać telemarketerem, gdy decydujemy się z czasem na karierę związaną z wygłaszaniem przemów, handlem, robieniem różnorodnych prezentacji, akwizycją itd.

Niesamowicie ważną wskazówką dla wszystkich, którzy marzą o pracy telemarketera jest odpowiednia kontrola tonu głosu. To, w jaki sposób intonujemy, akcentujemy, wyrażamy się i jaki jest dokładnie nasz sposób mówienia naprawdę ma ogromny wpływ na to, jak zostaniemy postrzegani przez naszych rozmówców, którzy nas nie widzą, ale przecież słyszą i na tej podstawie wyrabiają sobie w głowie obraz naszej osoby. Wyjątkowo istotne jest zatem, aby zrównoważyć styl mówienia – ani za miło, bez podlizywania się i pokazywania, ze za wszelką cenę chcemy coś komuś wcisnąć, ani wręcz odwrotnie – z pretensją, że musimy pracować i wisieć na słuchawce. Jeżeli natomiast mowa o tym, jak zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej w tym kierunku, to koniecznie zadbaj o spokojne, miarowe mówienie oraz dobry ton głosu – uprzejmy, ale bez emocji. Najważniejsza jest jednakże w tym przypadku poprawna dykcja. Nie zapominaj, że glos ma stanowić Twoje narzędzie pracy, zatem już podczas naboru na dane stanowisko powinieneś się ukierunkować.

Warto także na samej rozmowie kwalifikacyjnej odpowiednio zatroszczyć się o stosowne gestykulowanie, ale nieprzesadne emanowanie mową ciała. Nawiązuj kontakt wzrokowy, pokaż zamyślenie nad pytaniem, zaangażowanie, ale tez ukryj zdenerwowanie. Możesz się uśmiechać, staraj się nie jąkać i nie dukać. Często pierwsze spotkanie face to face jest szansą na to, żeby przyszły pracodawca ocenił jak będziesz sprawdzał się na wakacie, który ma do obsadzenia.

 

 

Jak zdobyć klienta?

0

Bez względu na to, jaki rodzaj działalności gospodarczej prowadzisz, koniecznie powinieneś zwrócić uwagę na to, żeby zadbać o odpowiedni rodzaj klienteli. Twoi odbiorcy muszą stanowić grupę docelową prezentowanych w ofercie produktów czy też usług, jakie masz im do zaoferowania. Nie ma w tym znaczenia w czym się specjalizuje Twoje przedsiębiorstwo, czy prowadzisz dużą czy małą firmę, zawsze przydadzą Ci się nowi konsumenci, którzy będą zainteresowani tym, co produkujesz czy przekazujesz.

Jak zdobyć klienta?

Warto zwrócić uwagę w szczególności na to, że na przestrzeni lat doszło do ogromnej komputeryzacji a w konsekwencji tego wszechstronności zastosowania Internetu. Połączenie z siecią ma prowadzić między innymi do reklamy. Mało która firma nie ma dzisiaj strony internetowej, jaka stanowi wirtualną wizytówkę każdego przedsiębiorstwa. Dzięki niej możesz zaprezentować się nawet zupełnie przypadkowym osobom, które w danym momencie są w potrzebie i chcą wynaleźć taki rodzaj usług czy wyrobów, jakie Ty im oferujesz. Jeżeli mowa o dostępie do Internetu, to niesamowicie istotne jest także to, żeby korzystać z jego możliwości pozyskiwania klienta szeroko, nie ograniczając się wyłącznie do jednej formy reklamy. Poza tym, że agencja reklamowa czy wprawiony programista zrobi dla Ciebie porządną stronę w sieci, koniecznie powinieneś także zainwestować w bardzo popularne na chwilę obecną usługi pozycjonowania. Jest to SEO- Search Engine Optimalization, czyli szereg konkretnych działań mających na celu przede wszystkim podniesienie wyników wyszukiwania określonych informacji w wyszukiwarkach. Działania obejmujące pozycjonowanie potrafią znacząco wygenerować większy ruch na stronie, a także są rewelacyjnym narzędziem do tego, żeby przykuć uwagę nowych klientów, konsumentów, którzy być może do tej pory o Tobie nic jeszcze nie wiedzieli i nawet nie znali Twojej firmy. Podobnie istotne okazuje się prowadzenie marketingu interaktywnego, a więc inaczej internetowych działań polegających na istnieniu na profilach portali społecznościowych, a za ich pośrednictwem na bieżąco docieranie do targetowej grupy z wiadomościami o zbliżających się promocjach, wyprzedażach, nowych produktach, liniach i kolekcjach wprowadzanych na rynek. Załóż newsletter i stosuj regularny mailing. Pokazuj innym o swoim istnieniu.

Wyróżnij swój produkt czy usługę – to kolejna cenna wskazówka. Jeżeli Twoje wyroby niczym konkretnie się nie wyróżniają na tle innych podobnych, musisz zastanowić się, dlaczego jesteś lepszy niż Twoja branżowa konkurencja. Warto więc zacząć od zrobienia gruntownego researchu rynkowego i na tej podstawie ustalenie czym cechuje się Twój wyrób. Jakie zalety wynikają dla Twoich klientów, że wybiorą akurat Twoje towary a nie czyjeś inne? Musisz rozważyć także jak to się ma do kwestii cen, czy nie proponujesz za wysokich w porównaniu z konkurencją.

Kolejna podpowiedź to wnikliwa analiza odbiorców. Musisz poznać, jakie są aktualne potrzeby i preferencje Twojej grupy docelowej i na tej podstawie powinieneś określić czy Twój produkt lub usługa spełniają wszelkie oczekiwania Twych konsumentów, do których zamierzasz trafić ze swoją atrakcyjną ofertą. Określ jednoznacznie, kto ma nabywać Twoje dobra i korzystać z Twych działań – czy są to seniorzy, single, całe rodziny, młodzież, kobiety, mężczyźni, ludzie wykształceni, itd. Będzie łatwiej zdobyć klienta, gdy go sprecyzujesz.

 

 

Jak zmotywować pracowników?

0

Jako pracodawca powinieneś nie tylko wymagać od swojej załogi, ale dołożyć wszelkich starań, co do tego, żeby swą załogę właściwie zmotywować. Teoretycznie jest to ciężkie, bo każdego z Twego personelu na pewno motywują i napędzają do pracy zupełnie inne czynniki – jeden wolałby awans, drugi podwyżkę, trzeci być może rozszerzenie zakresu dotychczasowych obowiązków. Niemniej jednak musisz znaleźć swego rodzaju złoty środek, a co za tym idzie popatrzeć na kwestię motywowania nie jednotorowo, zaś wielokierunkowo, aby dotrzeć do wszystkich po kolei.

Jak zmotywować pracowników?

Satysfakcja z pracy to podstawa wykonywania jej dobrze. Jak komuś na realizacji obowiązków zawodowych nie zależy, raczej małe prawdopodobieństwo, że będzie je wykonywał na wysokim poziomie. Nie ma dla niego większego znaczenia wyścig szczurów, nie konkuruje z innymi pracownikami o pozycje, o lepsze osiągnięcia czy wyniki, nie interesuje go rozwój zawodowy czy gromadzenie doświadczeń. W konsekwencji tego przekłada się to wszystko na bardzo negatywny obraz pracy i efekt końcowy, który zadowalający nie jest. W tym celu dobrze jest zatem postarać się zwiększyć wydajność swego personelu. Jak to zrobić? Otóż po pierwsze powinieneś zacząć od dogłębnego poznania swych pracowników.

Jest to bardzo ważne z tego względu chociażby, że spędzasz z nimi masę czasu, więc musisz wiedzieć, co to za ludzie, w jaki sposób na nich możesz polegać, w jakim zakresie mogą wykonywać obowiązki, jaka jest ich sytuacja osobista, w tym rodzinna, która rzutuje przecież na ich pracę. Warto zatem poznać ich na spotkaniach integracyjnych, w formie typowo towarzyskiej, ale także zdecydować się na szczere rozmowy z wszystkimi i z każdym z osobna. Co to daje? Skutkiem jest po prostu inwestycja w lepsze osiągnięcia Twojej firmy. Jeżeli dowiesz się, co Twoją załogę napędza do działania, będziesz mógł im to odpowiednio zagwarantować. Będziesz wiedział, co poszczególni Ci pracownicy zrobią dla pracy i czego od niej oczekują.

Warto także dokładnie przedstawić pracownikom jaka jest wizja rozwoju firmy. Mamy tu na myśli między innymi dokładne sprecyzowanie celi – realistyczne, a aspiracje na kiedyś, daleką przyszłość, które póki co pozostają w sferze marzeń i ambicji, ale nie są rzeczywiste do osiągnięcia. Jest to swego rodzaju punkt zapalny, jaki pozwala na to, żeby zwiększyć tempo działania. Przed pracownikami otwierane są w związku z tym nowe możliwości, a także mają oni szansę na uzyskanie określonego sukcesu, który jest dążeniem całej ekipy. Musimy zatem równocześnie opracować system nagradzania. Co się przez to rozumie? Otóż musimy popatrzeć na plusy dla całokształtu działań wynikające z zaangażowania Twych pracowników i w konsekwencji tego ustalić jakiś program nagradzania, adekwatny do wysiłku wkładanego w pracę oraz ogólnych zysków firmy.

Bądź czujny, a zatem nie możesz pominąć pracownika, który się rzeczywiście stara. Jest to największą demotywacją. Jedyne, co wówczas kieruje takim pokrzywdzonym pracownikiem to frustracja i poczucie niesprawiedliwości, a to na pewno nie pociągnie za sobą motywacji do pracy.

 

 

 

Jak znaleźć pracę po studiach?

0

Absolwenci studiów wyższych od razu po tym, jak ukończą swoją edukację, mają możliwość postawienia na rozwój zawodowy. Sposobności znalezienia pracy jest naprawdę dużo. O tym,, jakie to metody researchu wakatów interesujących ludzi wykształconych dowiesz się bezpośrednio z niniejszego wirtualnego poradnika, do lektury którego serdecznie zapraszamy.

Jak znaleźć pracę po studiach?

Internet kopalnia wiedzy

Przeszukiwanie sieci w dzisiejszych czasach powinno stanowić zdecydowaną podstawę. Nie ma nic bardziej trafnego niż właśnie wnikliwa analiza stron internetowych, które działają jako swego rodzaju kompendium wiedzy, zestawy ogłoszeń o pracę, staże i praktyki w różnorodnych branżach. Niemniej jednak nie oznacza to, że mamy ograniczać się wyłącznie do samego Internetu. Jest on ważny, ale nie stanowi jednego źródła informacji. Musisz wiedzieć, że poprzez Internet przede wszystkim najszybciej jak to możliwe znajdziesz pracę, bowiem nie trzeba będzie osobiście się fatygować w celu przekazania dokumentów aplikacyjnych, a wysyłasz je internetowo. Możesz odświeżać renomowane portale branżowe dziesiątki razy, będąc non stop na czasie jeżeli chodzi o ogłoszenia, które mogą być dodawane praktycznie cały czas, bez ograniczeń czasowych. Możesz także przeglądać w sieci rozmaite wizytówki wirtualne czyli serwisy www będące stronami firmowymi poszczególnych podmiotów, w których chciałbyś pracować lub do których mógłbyś się nadawać. Dzięki temu możliwe będzie przede wszystkim wysyłanie dokumentów przed innymi. Co mamy na myśli? Możesz stworzyć życiorys i list motywacyjny, a następnie przesłać je na wszelki wypadek, a może akurat ktoś będzie potrzebował pracownika i stwierdzi to, kiedy zainteresujesz go swoją ofertą? Tak czy inaczej za pośrednictwem Internetu możesz i powinieneś być na czasie.

Rejestracja w Urzędzie Pracy

Wcale nie musisz ograniczać się do korzystania z sieci. Równie ciekawym rozwiązaniem jest pełen rozmaitych ogłoszeń o pracę Urząd Pracy. Na pewno będzie tu mniej możliwości niż w przypadku Internetu, ale jednak, warto jest zwrócić uwagę i na te instytucje, w końcu po to one powstały i po to istnieją. Jeżeli przekroczysz dwudziesty szósty rok życia, możesz liczyć na to, że po zapisaniu się w Urzędzie zyskasz ubezpieczenie zdrowotne. Ponadto status bezrobotnego skłania pracowników placówki, aby poszukiwali Ci pracy zgodnej z Twoimi predyspozycjami, umiejętnościami, wiedzą, wykształceniem. Dla absolwentów studiów wyższych to jest przede wszystkim świetna forma załapania się na staż, bo Urzędy regularnie pośredniczą w ich ofercie. Taki staż może wtedy trwać od trzech miesięcy do pół roku. Można także kilka razy ubiegać się o staże, a niewykluczone że dla najlepszych jest to okazja do załapania się do stałej, trwałej pracy. Co więcej, odkąd Polska przystąpiła do Unii Europejskiej, oferta Urzędów Pracy znacząco się powiększyła. Rozumie się przez to przede wszystkim rozliczne projekty nastawione na szkolenia, kursy dla osób pozostających bez pracy. Dzięki temu, nawet kiedy jesteś na etapie poszukiwania pracy, możesz zdecydować się na dalszy rozwój, korzystając z wyżej wymienionych form darmowych przedsięwzięć, za które normalnie musiałbyś słono zapłacić.

 

 

Jak ulepszyć CV?

0

Jeżeli zależy Ci na tym, aby znaleźć naprawdę solidną pracę, która będzie wiązała się z wysokim stanowiskiem oraz prestiżową firmą, w ramach której postanowisz działać, warto wziąć pod uwagę skompletowanie dokumentów aplikacyjnych skrupulatniej niż poprzez zwykłe wypunktowanie swego doświadczenia dotychczasowego w byle jak zrobionym CV. Istotne okazuje się między innymi powierzenie prac nad własną wizytówką, jaką jest list motywacyjny i CV komuś, kto się na tym zna.

Jak ulepszyć CV?

Profesjonalista w tej dziedzinie na pewno zrealizuje dla Ciebie dokumenty tak, aby nie były one przerysowane, zbyt przekoloryzowane, ale zarazem abyś nie podchodził do prezentacji samego siebie za skromnie, co często ma miejsce zwłaszcza wtedy, kiedy ktoś jest inteligentny, zaradny, wykształcony, ale nie pewny siebie i nie potrafi w związku z tym popatrzeć na siebie obiektywnie. Jeżeli jednak chodzi o nasze osobiste zaangażowanie w podrasowanie CV, to jak najbardziej jest kilka charakterystycznych trików, z których powinieneś skorzystać, bowiem one zawsze działają. Co mamy na myśli? Mianowicie możesz chociażby pofatygować się i zgłosić do swych byłych pracodawców, prosząc ich o referencje. Jest to potwierdzenie dla nowego szefa, że po pierwsze faktycznie byłeś w tej pracy, a po drugie że wykazywałeś się w niej, będąc odpowiednim pracownikiem na zajmowanym przez siebie stanowisku.

Obowiązki a osiągnięcia

Konieczne jest także, abyś dokładnie odróżnił od siebie dwie kategorie – obowiązki a osiągnięcia. To nie jest to samo, a nierzadko ludzie to, co musieli robić, co wynikało z charakteru ich pracy i stylu działania, po prostu utożsamiało ze swoimi umiejętnościami. Warto także, żeby zwrócić uwagę na to, aby CV było czytelne – to nie ma być list motywacyjny, gdzie piszesz pełne, wyczerpujące zdania i odwrotnie – w życiorysie nie możesz powielać informacji, jakie zostały przekazane w Twym liście motywacyjnym. CV musi być punktami, jakie będziesz rozwijał, kiedy dostaniesz na to szansę w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Jeżeli jednak zaczniesz mylić to, co jest Twoim obowiązkiem, a co umiejętnością, wprawiony rekruter od razu to wyhaczy.

Silne sformułowania

CV powinno być pisane z zastosowaniem słów działania. Jak to rozumieć? Chodzi o to, żeby nagromadzić w życiorysie określone, mocne czasowniki jakie pokażą że jesteś wysoce aspirującym kandydatem z dużą wiedzą, doświadczeniem i także bardzo ważną na rozmowie kwalifikacyjnej – pewnością siebie. Dlatego też śmiało stosuj określenia takie jak wzmocnić, stwarzać, współdziałać, współpracować. Nie stosuj jednakże powtórzeń, więc warto abyś w razie wystąpienia kilka razy tego samego słowa, zdecydował się sięgnąć po słownik synonimów.

Nie w pierwszej osobie

Warto CV zachować jednak dokumentem formalnym, mimo tego, że jest to nasze prywatne sprawozdanie ze swojego życia edukacyjnego i zawodowego. W tym celu niezbędne jest usunięcie pierwszoosobowej formy – wtedy życiorys wypada dużo bardziej profesjonalnie, rzetelnie. Błędem językowym jest tworzenie życiorysu, w jakim znajdzie się pierwsza osoba. Nie ma my czy ja, zawsze pisz bezosobowo.

 

Jak odczytać mowę ciała?

0

Sposób, w jaki się poruszamy, nasze gesty, wykonywana przez nas mimika twarzy, a nawet styl stania czy siedzenia i trzymania rąk czy nóg pokazują na temat człowieka wszystkie jego odczucia w danym momencie, emocje, jakie nim targają, zdenerwowanie, jego nastawienie do danej sytuacji, okoliczności w jakich się znalazł itd. Nawet nie wiesz, że mimowolne zabawy włosami czy kierunek patrzenia podczas rozmowy mają niesamowicie dużo symboliki. I o tym właśnie będzie nasz niniejszy poradnik, do lektury którego serdecznie Państwa zapraszamy.

Jak odczytać mowę ciała?

Odgarnianie włosów

Opadające swobodnie na twarz włosy oczywiste jest, że jedząc czy rozmawiając odgarniamy, ale bardzo często jest tak, że kobiety w szczególności wykonują ten gest, bo chcą wydać się atrakcyjniejsze dla partnera rozmowy, są zdenerwowane, ale w pozytywnym kontekście – bardziej raczej podekscytowane i to ich forma flirtowania. Podkreślają swoje kobiece atuty, chcą pokazać, wyeksponować szyję i kształt twarzy, a także podkreślić piękne, zwłaszcza długie włosy.

Uśmiechanie

Nigdy nie uśmiechaj się na siłę, bo uważasz że w tym akurat momencie wypada. Nie jest to wskazane chociażby z tego względu, że od razu taki sztuczny uśmiech da się wyczuć. W szczerym uśmiechu angażuje się cała Twoja twarz, a nawet oczy, które są rozweselone, błyszczące. Nie warto zatem w tym przypadku cokolwiek wymuszać i przesadzać.

Mruganie

Jeżeli człowiek naturalnie mruga, to wykonuje tych ruchów średnio od sześciu do ośmiu na minutę. Kiedy z kolei stresujemy się, to pod wpływem większego zdenerwowania, po prostu mrugamy znacznie częściej. Warto zatem to kontrolować, w szczególności w takich sytuacjach jak podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Przygryzanie warg

Gryzienie ust czy ich oblizywanie, albo ssanie pokazuje jednoznacznie, że jesteśmy w towarzystwie, w jakim spędzamy czas zwyczajnie spięci, a ta forma gestu jest dla nas sposobem na rozluźnienie i uspokojenie.

Drapanie nosa

Jest to nic innego jak dowód kłamania. Wynika on z przypływu adrenaliny, jaka doprowadza do rozszerzenia włosowatych naczyń krwionośnych i wtedy człowiek zaczyna odczuwać, że swędzi go nos. W konsekwencji tego zaczyna się po nim drapać. Podobnie o oszustwo z czyjejś strony możemy podejrzewać w momencie, gdy nasz rozmówca za bardzo skupia się na tym, z kim prowadzi dyskusje, zaś przejawia się to patrzeniem w jednym kierunku, na przykład głębokim spojrzeniem mu w oczy.

Rozbiegany wzrok

Skaczące spojrzenie – w różne strony, raz na rozmówcę, raz spuszczanie wzroku itd., to dowód na to, że ma się rozproszone myśli, że jesteśmy rozkojarzeni i ciężko jest się nam skupić na kontynuowanej rozmowie. Niesamowicie istotne jest zatem uspokojenie oczu, aby kontrolować, co się dzieje i wykazywać zaangażowanie w dyskusję.

Przytakiwanie głową

Trzykrotne kiwanie głową jest równoznaczne z tym, że angażujesz się w dyskusję i interesuje Cię to, co ktoś do Ciebie mówi. Jeżeli natomiast chcesz zakończyć temat, kiwnij głową jednorazowo.

Przymykanie powiek

Jeżeli nie tylko szybko mrugasz, ale zamykasz oczy na dłużej, możesz być pewny, że Twój rozmówca zrozumie, że chcesz się trzymać z daleka od tego, co mu fundujesz – robisz w tym momencie czy mówisz. To swego rodzaju gest obronny.

 

Jak napisać dobrą informację prasową?

0

W dzisiejszym świecie wszelki przekaz na temat tego, co się dzieje opiera się na rozmaitych wiadomościach. Żyjemy wiedząc o tym, co następuje i wydarza się dzięki prawidłowo formułowanym informacjom prasowym. Generalnie jest to jedna z prostszych, a na pewno najbardziej efektywnych technik komunikowania się. Jest to także oczywiście nadrzędna, wręcz prymarna forma dziennikarska, którą właściwie powinien opanować i przyswoić każdy, kto chce mieć jakikolwiek związek z dziennikarstwem – nieważne czy telewizyjnym, prasowym, internetowym bądź radiowym.

Jak napisać dobrą informację prasową?

Napisanie informacji prasowej tak, jak należy nie jest jednakże wcale tak łatwe, jak można byłoby się tego spodziewać. Warto przede wszystkim umieć dokonać trafnego i owocnego researchu, jak również konieczne jest umiejętne realizowanie selekcji, w konsekwencji czego spośród setek różnorodnych wiadomości do nas trafiających, trzeba wiedzieć, jak wybrać te najważniejsze. To niesamowicie istotne, aby informacja prasowa była wartościowa, a to co dla kogo jest wartością i skłania do zaznajomienia się z tym bliżej to już pojęci względne. Na pewno jednak nie należy przynudzać. Informacja ma być zwarta, zwięzła, nie emocjonalna, bezosobowa, to suchy fakt, ale sam dobór właściwej tematyki odgrywa w tym przypadku kluczową rolę. Niestety jeżeli piszemy o czymś niszowym, co ciekawi tylko i wyłącznie nas, bo na przykład mamy nietuzinkowe zainteresowania, nie ma się co dziwić, że będą skutki wręcz odwrotne – zamiast zaciekawić, zniechęcimy. Musimy więc wybierać tematykę, która będzie nurtująca nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla odbiorców naszego komunikatu.

Pamiętaj, że Twoja informacja ma być spójna. To nie może być lanie wody, bo przecież nikt nie ma czasu na to, żeby wczytywać się w nic nie wnoszące wiadomości. Artykuł ma stanowić news, coś czego nie było nigdzie indziej, ale co nie jest wyssane z palca, lecz oparte na faktach. Ma przyciągać wzrok i zachęcić do tego, by Twój odbiorca zaznajomił się z resztą treści. Nie bez znaczenia okazuje się także sposób prowadzenia tekstu – zacznij zawsze od leadu, a więc ze dwóch, trzech zdań, które mają przedstawiać streszczenie całej treści tekstu przez Ciebie opracowanego. To będziesz w dalszej części wiadomości rozszerzać, kontynuować. W prawidłowo formułowanym wstępie mogą znaleźć się pytania, na które odpowiedzi będziesz zawierać w dalszych fragmentach Twojej informacji prasowej.

Istotne jest także rozwiniecie, które powinno być przede wszystkim przejrzyste. Rozumie się przez to czytelny podział na akapity. Poszczególne fragmenty powinny być mniej więcej zbliżone objętościowo do siebie nawzajem. Nie róbmy jednego, zbitego, długiego tekstu. Konieczne jest także, aby informacja prasowa nie przekraczała swą długością standardowej strony A4. Stosujmy zatem nagłówki, śródtytuły. Należy podtrzymywać zainteresowanie czytelnika i w tym celu dostarczać mu najciekawszych informacji we wcześniejszych fragmentach tekstu.

Bardzo ważne, abyś podczas tworzenia informacji prasowej widział zasadniczą różnicę między nią a reklamą. To nigdy nie są dwie te same formy wypowiedzi! Komunikat prasowy zawsze powinien pozostać obiektywny i to ma bardzo duże znaczenie, bo brak obiektywizmu może zniechęcić Twoich odbiorców.

 

 

 

ZOBACZ TEŻ

Obróbka plastyczna metali

Obróbka plastyczna metali

Obróbka metali często wiąże się z poważnymi wyzwaniami. W zależności od poszczególnych właściwości metali mogą wymagać one wykorzystywania specjalistycznych narzędzi oraz warunków pracy. W...
doradca finansowy

Zadanie doradcy kredytowego

doradca kredytowy

Rola doradcy kredytowego