czwartek, Sierpień 16, 2018

Jak długo należy przechowywać faktury

0
Jak długo należy przechowywać faktury

Przedsiębiorca ma obowiązek każdą sprzedaż, w ramach prowadzonej działalności, udokumentować fakturą bądź paragonem, a także potwierdzić zaewidencjonowany koszt, akceptowanym przez skarbówkę dokumentem zakupu. Zgromadzone dowody księgowe, prowadzone ewidencje i rejestry stanowią dla organów skarbowych potwierdzenie wykonanych operacji gospodarczych. Wszczynając kontrolę lub postępowanie sprawdzające, fiskus może wezwać dany podmiot do ich przedłożenia, do czasu, aż upłynie termin przedawnienia. Brak wymaganej dokumentacji skutkuje wysokimi sankcjami. W związku z tym nasuwa się pytanie, przez jaki okres czasu podatnik jest zmuszony przechowywać firmowe dokumenty? Kiedy może je bez ryzyka zniszczyć?

Lekkie buty robocze ochronne do pracy

0

Niektóre zawody wymagają tego, by pracownicy zakładali buty robocze, które ochronią stopy przed uszkodzeniami mechanicznymi albo chemicznymi. Są także barierą przed oparzeniami, nadmierną wilgocią, lub też przed szkodliwym działaniem niskich i wysokich temperatur.

Linia kredytowa w koncie firmowym. Czy warto ją mieć?

0

O kondycji finansowej korporacji decyduje nie tylko wysokość wypracowanego zysku, ale również płynność finansów. Aby zmniejszyć ryzyko powstawania zatorów płatniczych i w maksymalnym stopniu sprzyjać zachowaniu równowagi finansowej, warto rozważyć zaciągnięcie linii kredytowej w koncie firmowym. Poznaj najważniejsze zalety tego rozwiązania.

Oferta, cena czy miejsce? Co decyduje o wyborach klientów?

0

Chyba trudno dziś znaleźć branżę, w której nie ma konkurencji, i to dużej. Są dziedziny niszowe, pojawiają się nowe pomysły, świeże i rozchodzące się, niczym przysłowiowe ciepłe bułeczki. Jednak wszystko, co nowe także zaczyna szybko mieć konkurencję, z którą trzeba sobie poradzić. Firmy stawiają zatem na coraz bardziej wymyślne oferty. Do tego ceny godne uwagi. Bywa jednak i tak, że zarówno niska cena, jak i świetnie skonstruowana oferta, nie przyciągają takiej liczby klientów, jaka była zakładana w planach. Czemu tak się dzieje?

Design opakowań, który się sprzedaje

0

Klient jest coraz bardziej wymagający, natomiast sprzedawca musi być coraz bardziej kreatywny. Ta zależność powoduje, że produkt już nie tylko broni się swoją jakością, ale też musi przyciągać uwagę na sklepowych półkach, szczególnie kiedy znajduje się pośród dziesiątek innych podobnych. Design opakowań to element, który dla klienta ma coraz większe znaczenia. Lubimy to, co oryginalne, ciekawe i rzadko spotykane. Cenimy sobie kreatywność i odwagę producentów również dotyczącą formy prezentowania produktu.

Nieoceniona rola opakowania

Czy wiesz, że 35% decyzji zakupowych podejmowana jest na podstawie wyglądu produktu. Klienci wybierają te, które zostały „ubrane” modnie i z wyczuciem smaku. Coraz wyraźniej dostrzegalna jest rywalizacja sprzedawców i producentów w konkurencji design opakowań. Już nie wystarczy umieścić kremu do twarzy w białym pudełku, a soku w kolorowym kartonie.

Opakowanie z założenia ma pełnić funkcję ochronną, zabezpieczać produkt znajdujący się w środku przed uszkodzeniem. Dotyczy to zarówno tych delikatniejszych, jak również bardziej odpornych. W pudełka pakujemy już nie tylko produkty szklane, ale też te, które z powodzeniem przetrwałyby w nienaruszonym stanie drogę do klienta. Opakowanie ponadto musi być praktyczne. Ubrania pakowane są w wygodne torby z uszami, soki w kartony z wygodnym otwieraniem, a konserwy w puszki bez ostrych krawędzi. Na tym jednak nie kończy się rola opakowania. To również ważny element reklamowy i promocyjny. Muszą przyciągnąć uwagę konsumenta, zostać przez niego zapamiętanymi i zachęcić do zakupu. Design opakowań to dzisiaj ważny z punktu widzenia reklamy i promocji element strategii marketingowej firmy.

Opakowanie musi mieć osobowość

Firmy, które koncentrują się na prezentacji swojego produktu, osiągają 30-procentowy wzrost zainteresowania klientów. Opakowanie musi mieć charakter, odzwierciedlać to, co znajduje się w środku, nie zawsze jednak powinno zdradzać całą jego tajemnicę. Design opakowań powinien być zgodny z preferencjami i profilem grupy docelowej. Przykładem są kartony soków dla dzieci, które zostały zaprojektowane przez agencję kreatywną Meggot.pl . Znajdują się na nich kreskówkowe postaci, opakowania są kolorowe i doskonale wpisują się w preferencje małego klienta.

Przy projektowaniu opakowania dla produktu, trzeba pamiętać o tym, że forma nie może zdominować treści. Wszystkie ważne informacje z punktu widzenia klienta powinny być czytelne i przekazane w sposób jasny i zrozumiały. Nikt nie może mieć wątpliwości, co znajduje się w środku, nazwa produktu jest zatem jednym z elementów, które znajdziemy na opakowaniu. Oprócz tego nie może na nim zabraknąć logo marki, aby klient już przy pierwszym kontakcie z produktem wiedział, kto jest jego twórcą. To jeden ze sposobów budowania świadomości marki.

Design opakowań zależy więc od branży i rodzaju produktu. Trudno sobie wyobrazić sok w kartonie bądź też krem do twarzy bez listy składników. Dokonujemy coraz bardziej świadomych zakupów, chcemy wiedzieć, za co płacimy.

Opakowanie to ubranie, wizytówka produktu. To ono wyróżnia produkt na sklepowych półkach, dzięki czemu zyskuje przewagę nad konkurencją. Sztuką jest połączyć oryginalny design opakowań z treścią, którą powinny przekazać klientowi. To jednak udaje się wielu współczesnym agencjom kreatywnym.

3 żelazne zasady efektywnej komunikacji w e-commerce

0

Sprzedaż online dla wielu klientów nie jest już opcją, natomiast pierwszym wyborem. Dostępność przez całą dobę, możliwość zakupu o dowolnej godzinie z każdego miejsca na świecie, atrakcyjne rabaty i promocje, a także różnorodna oferta – to czynniki wpływające na umacnianie się pozycji e-commerce na polskim i światowym rynku handlowym. To, nad czym wciąż pracują sprzedawcy i programiści, to kontakt z klientem online.

Na jakość obsługi klienta zwracają uwagę wszyscy niezależnie od tego, czy zakupy robią w sposób tradycyjny czy też przez Internet. Sklepy online mają ograniczone możliwości kontaktu, co jednak powinno być silnym motywatorem do przełamywania barier w kontaktach na linii sprzedawca – klient. Dobrym rozwiązaniem, które to ułatwia, jest program contact center. To duży krok w kierunku poprawy efektywności komunikacji w e-commerce, czy jednak jedyny…?

Kliencie, masz wybór

Każdy człowiek ceni sobie wolność wyboru. Czuje się pewniej, jeżeli może sam o czymś ważnym dla siebie zdecydować. Najwięksi gracze w e-commerce korzystają z wielu kanałów komunikacji z klientem, który może wybrać, czy sprzedawcy postawi pytanie mailem, telefonicznie czy może przez live chat. Im więcej możliwości kontaktu, tym większe zaufanie do sklepu i szansa na pozytywne jego postrzeganie. Chcąc dołączyć do tego zaszczytnego grona e-sprzedawców koncentrujących się na rozbudowie swojej sieci komunikacji, należy przede wszystkim skorzystać z funkcjonalności, jakie oferuje program contact center. To rozbudowany call center, dzięki któremu możesz zintegrować wszystkie kanały komunikacji, zarówno tradycyjne, jak też te, z których korzysta nowoczesny współczesny klient.

Spójny przekaz

Klient może skontaktować się ze sprzedawcą przez telefon, maila, social media, live chat czy też formularz kontaktowy, możliwości ma rozliczne, jednak zastanówmy się, w jaki sposób zostanie obsłużony w każdym z tych przypadków. Czy może liczyć na profesjonalizm ze strony konsultanta, czy otrzyma rzetelną odpowiedź na wszystkie pytania, czy może liczyć na kompleksową pomoc?

Obsługa klienta w e-commerce musi cechować się spójnością przekazu. Niezależnie od kanału komunikacji klient powinien otrzymać taką samą odpowiedź. Aby było to możliwe, sprzedawca musi korzystać z niezbędnych narzędzi przeznaczonych do gromadzenia danych w czasie rzeczywistym. Program contact center taki, jak Systell.pl, łączy nie tylko różne kanały komunikacji, ale dzięki dedykowanym rozwiązaniom również na bieżąco „zapisuje” i analizuje dane o klientach. To z kolei pozwala na tworzenie spersonalizowanych treści.

Przekaz dopasowany do potrzeb klienta

Jesteś właścicielem sklepu internetowego z odzieżą dla mężczyzn i kobiet. Wiesz jaki jest ogólny profil Twojego klienta, jednak każdego dnia na stronie e-sklepu pojawiają się kobiety oraz mężczyźni w różnym wieku. Jeden klient poszukuje koszuli na imprezę firmową, z kolei drugi nowych jeansów do sportowych T-shirtów. Każdemu chcesz i możesz pomóc, dzięki danym, które zgromadził system. Dzięki nim tworzysz spersonalizowane komunikaty, kierujesz w stronę klienta treści, w których proponujesz konkretne produkty lub też dodatki do tych, które już wybrał. Klient czuje się ważny, nie jest jednym z wielu, a tym wyjątkowym, który otrzymuje wsparcie i pomoc takie, jakie oczekuje.

Jeszcze do niedawna komunikacja z klientem w e-commerce była bardzo ograniczona. Stanowiła największe wyzwanie dla specjalistów zajmujących się sprzedażą internetową oraz tworzeniem narzędzi usprawniających obsługę sprzedaży i klienta. Dzisiaj takie pomoce, jak program contact center, sprawiają, że wszelkie bariery i ograniczenia zostają złamane, a klient pomimo dzielącej go ze sprzedawcą dużej odległości, czuje się jak gdyby, stał z nim twarzą w twarz.

Trudne słowa po niemiecku – jak się ich nauczyć?

0

Znajomość języka niemieckiego na poziomie zaawansowanym jest kompetencją pożądaną i cenioną na rynku pracy. W połączeniu z innymi cechami i umiejętnościami pozwala na zdobycie dobrze płatnego zajęcia zarobkowego. W celu nabycia umiejętności biegłego posługiwania się językiem niemieckim należy przyswoić wiele trudnych słów, w tym również z zakresu słownictwa specjalistycznego.

Pojemnik KLT

0

Logistyka w przemyśle stała się główną siłą, która decyduje o sukcesie lub o jego braku. Dzieje się tak dlatego, że obecnie dominującym systemem produkcyjnym jest system ssący. System ssący opiera się na zamówieniach z rynku, a jego założenia są odwrotne do założeń produkcji masowej, która rynek zalewa towarem czekającym na sprzedaż.

Jak znajdę numer?

0

Kiedyś wystarczało posiadać papierową książkę telefoniczną, aby znaleźć konkretny numer telefonu. W innym przypadku pozostawała telefoniczna informacja o numerach. Niewygoda ówczesnych książek polegała na tym, że każda zawierała telefony wyłącznie z konkretnego miasta lub gminy. Jeśli mieszkańca Krakowa interesował numer warszawski, zaczynały się schody.

Wózek widłowy – do czego służy i jakie funkcje może spełniać?

0

Wózek widłowy jest urządzeniem wykorzystywanym w transporcie wewnętrznym – w magazynach, sortowniach, halach produkcyjnych, centrach logistycznych oraz sklepach wielkopowierzchniowych. Jego podstawową funkcją jest transport ładunków o dużej masie na bliskie odległości. Jednakże za sprawą osprzętu wózki widłowe można wykorzystywać również do odśnieżania, ważenia, sortowania warzyw i owoców oraz podnoszenia osób.

ZOBACZ TEŻ