środa, Listopad 22, 2017

Po co organizacji system zarządzania jakością?

0

Jakość jest niezmiernie ważna w każdej organizacji. Dbanie o nią przekłada się na dłutorwały sukces firmy. System zarządzania jakością według normy ISO 9001:2015 pozwala organizacji zwiększyć efektywność działań oraz poprawić wyniki finansowe. Kluczowymi elementami tego systemu są nie tylko narzędzia, procedury i procesy, ale przede wszystkim ludzie i relacje między nimi.

Sodexo Select – czyli pozwól pracownikom wybrać benefit dla siebie

0

Różnimy się od siebie. Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym te różnice widać jak na dłoni. Smakują nam różne potrawy, podoba nam się różna muzyka, lubimy różny rodzaj wypoczynku. Dlaczego więc mielibyśmy z takim samym entuzjazmem odpowiadać na bardzo konkretne narzędzia motywacyjne wdrażane przez naszego pracodawcę? Wyciągając wnioski z wielu badań, do takich właśnie przemyśleń doszli eksperci Sodexo i w odpowiedzi na zapotrzebowanie swoich klientów stworzyli zupełnie unikatowy system kafeteryjny, dający możliwość indywidualnego wyboru benefitów pozapłacowych dla każdego pracownika. Jak to działa?

Daj się poznać, czyli dlaczego warto jeździć na targi branżowe

0

Firmy rozpoczynające dopiero swoją działalność często mają problem ze słabą rozpoznawalnością swojej marki, a tym samym – ze zdobyciem klientów. Przedsiębiorstwa z dłuższym stażem z kolei walczyć muszą o utrzymanie wysokiej konkurencyjności i sprawić, że nowe produkty bądź usługi zainteresują potencjalnych odbiorców. W jednym i drugim przypadku dobrym rozwiązaniem jest prezentacja na targach wystawienniczych.

Jak promować swoje usługi w Internecie?

0

Obecnie realizowanie działalności jakiejkolwiek, w jakimkolwiek charakterze, wymiarze czy też branży opiera się przede wszystkim na skutecznym reklamowaniu się. Po co taka wszechobecna promocja? A po to, żeby o Twoich usługach, produktach i dobrach dowiedzieli się wszyscy zainteresowani, którzy są Twoimi potencjalnymi odbiorcami. Grupa docelowa, czyli target Twej firmy musi zauważyć, co masz mu do zaproponowania.

Jak promować swoje usługi w Internecie?

Reklama w sieci za pośrednictwem strony

Dzisiaj stronę internetową ma każdy jeden podmiot, coraz częściej nawet jednoosobowe działalności gospodarcze. Przecież każdy z nas, kto ma dostęp do sieci, a w zasadzie mało kto takiego połączenia internetowego nie posiada, stawia w pierwszej kolejności na korzystanie podczas poszukwania jakichś informacji z Internetu. Wirtualne zasoby są nieograniczone, a w Internecie znajduje się dokładnie wszystko, czego potrzebujemy. Nie musimy wychodzić z domu, żeby dowiedzieć się kompletu niezbędnych wiadomości. Skoro zatem każdy sięga do sieci, niech dotrze za jej pośrednictwem do naszej firmy. Jak inaczej w XXI stuleciu ma się o niej dowiedzieć? Posiadanie wirtualnej wizytówki, jaką niewątpliwie jest prawidłowo funkcjonująca, ciekawie i profesjonalnie zrobiona strona www to także szansa na skuteczne wyróżnienie się wśród silnej, rynkowej i branżowej konkurencji. W konsekwencji tego masz okazję do zabłyśnięcia na tle rywali. Jest to bardzo ważne, aby nie pozostawać w tyle za innymi.

Skompletuj informacje

Strona internetowa w przypadku prowadzenia jakiejkolwiek firmy to nic innego jak wirtualny dom. Nie ma znacznie jakie świadczysz usługi, czy co produkujesz i z czym chcesz dotrzeć do swojej grupy targetowej. Musisz w głównej mierze przekazać jednak klientom, jacy maja treści na Twoim serwisie czytać, komplet prawidłowych danych. Zacznijmy od tego, że powinny się na niej znaleźć dane kontaktowe, zawsze aktualne. Dzięki temu Twoja firma będzie wiarygodna. Poza tym, nie zapominaj o szczegółowym, ale nie nudnym, zaś zwartym opisaniu usług, jakie oferujesz. Możesz zawrzeć także dział Historia czy Doświadczenie. W tej kategorii opowiedz krótko o tym, co już Twoje przedsiębiorstwo ma na koncie. Następnie forum czy opcja do umiejscawiania komentarzy klientów. Tam możesz zyskać referencje zadowolonych osób i sugestie tych nieusatysfakcjonowanych, co pozwoli Ci poprawić jakośc prosperowania. Nie zpaominaj także o dobrze dobranej domenie – żeby była łatwa do zapamiętania, nie za bardzo skomplikowana i fajnie, aby nawiązywała w jakimś stopniu do tematyki strony i działalności Twego przedsiębiorstwa.

Pozycjonuj

Strona internetowa warto, aby została poddana stosownym zabiegom marketingowym. Poza tym, że po prostu będzie wisiała na serwerze i po wklepaniu danej formułki w wyszukiwarkę, użytkownik Internetu na nią może natrafić, należy poczynić starania o to, aby dotarł on do niej pierwszej, a dopiero później zetknął się z innymi serwisami, lub na pozostałe portale z podobnymi ofertami kompletnie nie wchodził. Temu służy szereg zabiegów mających na celu podnoszenie pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania. Jest to więc popularne SEO czyli pozycjonowanie.

 

 

Jak zareklamować książkę?

0

Postanowiłeś przysiąść i wreszcie zrealizować swoje marzenie, pisząc autorską książkę? Od dzieciństwa miałeś polot w kierunku dziennikarstwa? Z wszystkich przedmiotów szkolnych największą przyjemność dostarczał Ci język polski, na którym interpretowałeś lektury i wiersze? Dopadła Cię wena twórcza, a jej efektem jest Twoja pierwsza, świeżo wyprodukowana publikacja? Jeżeli tak jest, jak wyżej to wspomnieliśmy, koniecznie musisz rozważyć opcję rozreklamowania swego dzieła. O tym, w jaki sposób się za to zabrać, dowiesz się bezpośrednio z naszego artykułu, do lektury którego serdecznie Państwa zapraszamy.

Jak zareklamować książkę?

Po pierwsze reklama

Nie jest ważne to, w jaki sposób doszedłeś do tego, że stworzyłeś swą powieść, opowiadanie, wiersz czy pamiętnik. Nie ma także znaczenia, w jakim stylu one powstały i jaki jest to gatunek. W każdym przypadku, autor publikacji chce zaistnieć i dotrzeć ze swoją twórczością do jak najszerszego grona odbiorców. W konsekwencji tego nie ma możliwości uniknięcia promocji. Aby była ona skuteczna, przede wszystkim powinna być właściwie zaplanowana. Dziś bez reklamy ani rusz i nieprzypadkowe staje się powiedzenie, że reklama dźwignią handlu.

Określ target

Ustal dokładnie, do kogo Twoja książka ma trafiać. Mamy tu na myśli grono odbiorców, jakie chciałbyś mieć. Na pewno masz jakieś swoje marzenia w tym kierunku – stać się autorytetem dla młodzieży, zaimponować samotnym kobietom, sprostać preferencjom i wymaganiom wybrednych panów w średnim wieku, zadowolić gusta seniorów… W każdym przypadku od tego trzeba wyjść, aby stało się to punktem zaczepienia do opracowania właściwych kanałów dystrybucji oraz promocji Twej publikacji. Musisz także sobie jasno określić, czy Twoja książka jest idealna dla zaawansowanych w danej dziedzinie, gatunku, stylistyce, czy dobra jako prosta i przyjemna oraz nieskomplikowana lektura dla początkujących, zapoznających się dopiero z daną tematyką, sferą, rodzajem publikacji.

Pamiętaj o haśle

Nawet najpiękniejsze przemowy, pełne perswazji i technik reklamowych spotkania autorskie i literackie wieczorki, na których będziesz mówił i mówił, promując swoją książkę godzinami, nie trafią do odbiorców tak wnikliwie i dogłębnie jak jedno, ale dobrze sformułowane hasło promocyjne. Przecież jakieś sformułowanie – ciekawe, oryginalnie i umiejętnie dobrane do Twego tytułu znakomicie się sprawdzi jako chwyt reklamowy. Ludziom utkwi ono w pamięci, zaczną powtarzać, mimowolnie sobie przypominać, przekazywać dalej.

Nie unikaj recenzji

Nie jest wskazane, żebyś stronił od opinii innych na temat publikacji. Przecież bardzo istotne okazuje się recenzowanie, ludzie lubią najpierw poczytać jakieś wiadomości odnośnie książki, która mają poczytać a dopiero później sięgają po nią na półkę biblioteki czy księgarni. Dlatego też, bądź otwarty na konstruktywną krytykę. Jeżeli wiesz, że stworzyłeś coś, z czego jesteś zadowolony i zamierzasz z tym dotrzeć do obranej grupy docelowej, nie masz się czego bać  – recenzje speców na pewno będą na Twoją korzyść.

 

Jak wysłać fax z komputera?

0

Wprawiona sekretarka, asystentka szefa, każdy pracownik biurowy, personel administracyjny, ktokolwiek działający w strukturach klasycznej korporacji, większej firmy, a nawet urzędnik czy zatrudniony w niewielkim podmiocie gospodarczym, koniecznie powinien umieć kilka podstawowych czynności takich jak obsługa wybranych programów komputerowych, kserokopiarki, a także wysyłanie faxu. O tym ostatnim wspomnimy w niniejszym poradniku nieco więcej, ponieważ wiele osób jest zdania, że ten zakres obowiązków to dla nich przysłowiowa czarna magia, a zupełnie niepotrzebnie wychodzi z takiego założenia, gdyż wystarczy kilka chwil na obsługę faxu. Mimo, że nie masz tego urządzenia w domu, spokojnie możesz tę czynność opanować na potrzeby Twojej pracy. Poczytaj nasze wskazówki i zobacz, że jest to prawdziwa bułka z masłem.

Jak wysłać fax z komputera?

Nie ma kłopotu w dzisiejszych czasach ze szwankującymi i mało funkcjonalnymi maszynami, jak to miało miejsce jeszcze parę dekad temu, gdy nie było tylu innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu wszyscy, którym zależy na oszczędności czasu oraz pracy komfortowej i wygodnej, bez dodatkowych sprzętów, w które trzeba byłoby zainwestować słone pieniądze, mogą skorzystać z ciekawej opcji wysyłania faxu przez komputer. Jak to możliwe?

Wystarczy, że będziesz dysponował sprawnie działającym komputerem, dostępem do sieci, numerem faksu na jaki chcesz wysłać informację. Zacznij od odpowiedniego połączenia z Internetem. W przeciwnym razie, nie ma szans na to, żebyś cokolwiek zrobił, bo jak się zalogujesz, aby sformułować fax i przekazać dany komunikat do czyjejś wiadomości. Tego elementu akurat pominąć się nie ma, ale to chyba nie stanowi żadnego problemu, bo przecież obecnie dostęp do sieci ma praktycznie każdy. W ostateczności możesz skorzystać z dostępu do połączenia internetowego w miejscach publicznych, gdzie Internet jest praktycznie zawsze i wszędzie – na przykład w punktach bibliotecznych, miejscach pracy, u znajomych, w kafejkach internetowych, które kiedyś były bardzo modne, a teraz odeszły częściowo do lamusa, ale w większych miastach nadal można je jeszcze spotkać.

Następny krok to wyszukanie stron, które umożliwiają wysłanie faxu przez Internet. Wystarczy, że w tym celu sformułujesz odpowiednie hasło, na przykład „fax przez sieć” czy „wysyłanie faxu online”. Od razu, błyskawicznie otrzymasz wybrane zapytania, z których na pewno coś Cię usatysfakcjonuje. Przeważnie trzeba za dostęp do takich usług i stron coś zapłacić, ale z reguły kwoty te są naprawdę bardzo niskie, to wręcz sprawy groszowe. W niektórych przypadkach witryn jest swego rodzaju promocja – darmowe usługi przez pierwszy miesiąc.

Kolejny etap to zgromadzenie wszelkich niezbędnych informacji. Musisz ustalić jaki jest numer faxu, czy wiadomości jakie chcesz przekazać są w komplecie oraz rozpoczynasz skanowanie informacji planowanych do wysłania. Jeżeli obraz tego, co zamierzasz przesłać wyświetli Ci się na komputerze, to dobry znak świadczący o tym, że proces wysyłania faxu przebiega bez zarzutów. Późniejsze działania podpowiadane będą przez aplikację czy narzędzie, z jakiego skorzystasz do wysyłania wiadomości. Poprowadzi Cię ono krok po kroku, więc rób dokładnie to, co jest napisane. Jeżeli wszystko przejdzie jak należy, otrzymasz potwierdzenie dostarczenia faxu.

 

Jak zrobić logo dla firmy?

0

Każde prężnie działające przedsiębiorstwo obowiązkowo powinno posiadać właściwie zaprojektowane logo. Dzięki temu możliwe jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy. Podmiot staje się przede wszystkim popularny i rzuca się w oczy. Może ktoś nie zapamięta jego nazewnictwa, ale jednak sam fakt symboliki, kolorystyki czy ikony i grafiki na pewno utkwi mu w pamięci. Dlatego też niesamowicie istotne jest zadbanie o ten z pozoru szczegół, a w rzeczywistości jeden z najważniejszych elementów wizerunku każdego organizmu firmowego.

Jak zrobić logo dla firmy?

Jeżeli chcesz zlecić komuś profesjonalnemu wykonanie logo Twojego przedsiębiorstwa, musisz liczyć się z ogromnymi kosztami związanymi przede wszystkim ze sprzedażą opracowanego przez specjalistę oznakowania. Przecież to czyjś pomysł, a w konsekwencji jego wizja Twojego przyszłego sukcesu. Do tego w grę wchodzi także przygotowanie logo, a wiec koszty dodatkowe za robociznę i z pewnością nie mała marża, jaka zostanie narzucona przez renomowanego eksperta czy studio reklamowe bądź graficzne. Tego wszystkiego da się jednakże uniknąć. Jak to możliwe? Otóż warto nauczyć się projektowania logo samodzielnie. O tym, jak się za to zabrać przeczytasz w naszym wirtualnym poradniku internetowym. Zapraszamy do lektury tekstu poniżej, gdzie zdradzamy kilka niesamowicie istotnych wskazówek.

Nie musisz wydawać praktycznie ani złotówki. Po pierwsze, dowiedz się wśród znajomych czy nie ma ktoś z nich umiejętności graficznych. Na pewno wyjdzie Ci taniej, a może zupełnie za darmo. Niewykluczone także, że kolega ma kolegę, który zna studenta, jaki chciałby trochę poćwiczyć, bo studiuje grafikę komputerową bądź się nią interesuje i co za tym idzie bezpłatnie zrobi logo, w ramach ćwiczenia swego warsztatu, które następnie odda Tobie, ale będzie mógł je także dołączyć do swojego portfolio.

Nie mając jednak żadnych znajomości wśród doświadczonych i wprawionych w sferze grafiki komputerowej, dobrze abyś sam poznał jak wiele jest zasobów sieci. Możesz odkryć chociażby szereg zupełnie darmowych w użytkowaniu oprogramowań specjalistycznych poświęconych tej dziedzinie. Przykładem jest LogoEase. Nie masz w tym przypadku żadnych ograniczeń w korzystaniu z programu i wszelkich jego funkcji, a w praktyce nic Cię to nie kosztuje. Jeśli natomiast zdecydujesz się na to, aby samodzielnie opracować logo dla towarów, wyrobów takich jak kubki czy też koszulki, możesz przejrzeć zasoby równie popularnego programu jakim jest LogoMaker. Jeśli zaprojektujesz, natychmiast masz możliwość zamówienia rozmaitych materiałów promocyjnych z opracowanym, nowym logo.

Nim jednak cokolwiek zaczniesz przygotowywać, dobrze jest postawić na rozeznanie. Zrób porządny research, aby sprawdzić, co konkretnie przeważa graficznie w Twojej branży. Zobacz, jakie logotypy są obecnie aktualne, co jest na topie. Może dominują klasyczne trendy, albo wręcz odwrotnie – jest dostrzegalne szaleństwo nowoczesnych form, animowane, minimalistyczne, wirtuozyjne, oryginalne, uboższe w motywy dekoracyjne czy też przeciwnie – mocno upiększone. Wreszcie powiązanie z nazewnictwem działalności. Jeżeli masz firmę, masz i jej nazwę i logo do niej powinno ewidentnie nawiązywać.

 

 

Jak zrobić wizytówki?

0

Jeżeli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, koniecznie powinieneś promować swoje usługi czy produkty, jakie tworzysz. Nie jest to natomiast łatwe, gdy nie wykorzystujesz możliwości, jakie daje Ci w tym zakresie komputer. Za jego pośrednictwem, a dokładniej – wykorzystując popularny program Word, możesz przygotować w prosty sposób własne, autorskie wizytówki.

Jak zrobić wizytówki?

Posiadanie wizytówek jest niesamowicie ważne wtedy, kiedy prowadzisz interes bądź chcesz mieć swoją własną działalność. Musisz jakoś wybić się na tle silnej konkurencji rynkowej i zaistnieć wśród innych podmiotów proponujących podobne oferty do Twojej, trudniących się tym samym wytwórstwem produktów co Ty czy świadczeniem identycznych usług. Mała, papierowa karteczka, która będzie przedstawiała kompletne dane na Twój temat jak najbardziej się sprawdzi. Na pewno nie zaszkodzi, a wyraźnie może pomóc Ci się przebić.

Skorzystanie z klasycznych ofert drukarni, w jakich robione są projekty wizytówek to niestety pewien wydatek rzędu kilkuset złotych – przy większej ilości karteczek oraz biorąc pod uwagę renomowane placówki. Do tego dochodzi kwestia opracowania przez kogoś projektu, zainteresowania się przygotowaniem dla Ciebie konceptu indywidualnego, różniącego się od innych wizytówek, no i same koszty robocizny. Jeżeli jednak masz wizję tego, jak Twoja wizytówka miałaby wyglądać, warto abyś spróbował swych sił w projektach graficznych. Nie musisz mieć w tym kierunku żadnego większego obeznania, doświadczenia, wiedzy i umiejętności czy drygu. Wystarczy, że dysponujesz komputerem sprawnie działającym z dostępem do oprogramowania podstawowego, w którym zawsze uwzględniony jest Word – program edytorski.

W nim wybierasz nowy dokument, a później opcję narzędzia. Krok następny to listy i dokumenty wysyłkowe, a później koperty i etykiety. W zależności od tego, jaką masz wersję Worda, wybór poszczególnych opcji może się nieco różnić, ale jest zbliżony. Nie trudno się domyślić, co kliknąć. Przykładowo w programie Word 2 wybieramy etykiety, a następnie opcje, w programie Word 3 – opcje, a później ustawiamy zasobni – wybór automatyczny, czyli zasobnik domyślny. Kolejny punkt to rodzaj etykiety – ustalamy Avery standard, a później określamy typ produktu, w tym przypadku wizytówka. W tym zakresie wybiera się rozliczne ustawienia edytorskie – czcionki, szerokości itd. Na koniec wystarczy kliknąć OK. Word 4 narzuca natomiast taki sposób przygotowywania wizytówek- etykiety, drukowanie, cała strona tej samej etykiety, nowy dokument. Wybierasz kolejno te opcje i po sprawie.

Warto wspomnieć, żeby tworzyć swoją pierwszą wirtualną, wordowską wizytówkę wystarczy następnie kliknąć w pole wizytówki i od razu możemy za pomocą opcji „wstaw”, dodawać „obrazy” przez nas wybrane. Mogą to być wszelkiego typu materiały graficzne, na przykład jakieś rysunki czy zdjęcia z pliku, skany obrazów, auto kształty czy Cliparty. Nie zapomnij oczywiście o ulokowaniu na wizytówce swych danych. Na koniec skopiuj ten wzór na kolejną i kolejną komórkę.

 

Jak stworzyć dobrą ankietę?

0

Jeżeli zależy Ci na tym, abyś w krótkim czasie otrzymał informacje na jakiś temat bezpośrednio od dużej liczby osób jednorazowo, warto abyś sporządził stosowną ankietę w tym celu. Przygotowanie takiego sondażu nie jest jednakże banalnie łatwe, jak mogłoby się to na pierwszy rzut oka wydawać. Przecież, żeby efekt był precyzyjny, powinieneś zadawać pytania według jednej, opracowanej wcześniej metody, zgodnie z planem, wedle jakiegoś porządku. Musisz przyłożyć się do ich formułowania, a wtedy Twoja ankieta będzie skuteczna.

Jak stworzyć dobrą ankietę?

Zacznij od ustalenia konkretnych celów Twojej ankiety, czyli przedstawienia Twojej motywacji – po co ten sondaż w ogóle robisz? Co chcesz za jego pośrednictwem zbadać? Jakie są Twoje dążenia? Sformułuj swój cel, przygotuj listę priorytetów, jakie chcesz uzyskać za pośrednictwem badania opinii publicznej jakiego się podejmujesz, przysiądź do zgromadzenia informacji dotyczących tego, czego w praktyce docelowo ta ankieta ma dotyczyć. Ważne jest, abyś zastosował wówczas odpowiednią hierarchię, a mianowicie- trzymał się pewnego, stałego porządku istotności. Jeżeli zależy Ci na tym, aby ankietę wypełniło dla Ciebie jak najwięcej osób, koniecznie przemyśl dokładnie jej wygląd. Nie są mile widziane obszerne, wyczerpujące sondaże, bo komu chce się spędzać masę czasu na ślęczeniu za darmo przy uzupełnianiu informacji, które potrzebne są innej osobie i to nie wiadomo czasami w jakim konkretnie celu? Prędzej uzyskasz 100 wypełnionych kompletnie i poprawnie sondaży składających się z pięciu pytań niż 50 wartościowych na 30 otwartych odpowiedzi niezbędnych do udzielenia przez Twoich ankietowanych.

Warto zastosować, podczas charakterystyki Twojego sondażu, podział wiadomości na kilka kategorii – te jakie są najważniejsze i niezbędne do wyciągnięcia z badania konkretnych, potrzebnych Ci wniosków, te które są mniej ważne, ale dobrze byłoby je mieć przynajmniej od części osób ankietowanych, a także zupełnie dodatkowe, które zadajesz, aby urozmaicić swoje badanie. Przygotowując sondaż samodzielnie, postaraj się, aby przekazać listę tworzonych do niego pytań komuś postronnemu, kto obiektywnie rzuci na nie okiem. Nie chodzi o to, żeby Cię oceniał pod względem merytorycznym, ale stylistycznym. Czasami ma się jakąś myśl w głowie, wiemy i rozumujemy, o co nam chodzi, ale po prostu ciężko przychodzi nam określenie tego na piśmie i wtedy pojawiają się niejasności, a później nieporozumienia i niezrozumienie. Warto więc dla rzetelności i profesjonalizmu ankiet przeprowadzanych w ten sposób unikać. Musisz skoncentrować się na tym, żeby Twoje pytania były sformułowane w sposób przejrzysty, klarowny, jasny. Jeżeli użyjesz specjalistycznych terminów, branżowych haseł czy slangu, nie ma sposobności, żeby przeciętny Kowalski wpadł na to, co autor sondażu miał na myśli i angażował się w wyszukiwanie pojęcia w słowniku terminologii tylko po to, żeby dla kogoś wypełnić ankietę. Na koniec jeszcze jedna wskazówka – wart, abyś stworzył jakiś model, schemat odpowiadania. Możesz zastosować kilka pytań otwartych, a trochę testowych z propozycjami do zaznaczenia przez ankietowanych- Tak, Nie, Nie wiem itd.

 

 

 

Jak skutecznie przekonywać?

0

Przekonywanie kogoś, a więc stosowanie na nim perswazji to prawdziwa sztuka. Taka umiejętność niesamowicie przydaje się w życiu codziennym, ale też jest wyjątkowo mocno cenioną zdolnością w środowisku pracy, Każdy pracodawca chciałby mieć takiego pracownika, który będzie świetny w negocjacjach oraz będzie umiał skutecznie wpływać na innych – potencjalnych odbiorców dóbr, usług, produktów, klientów, target, partnerów biznesowych, sponsorów, skłaniając ich do racji leżących po stronie reprezentowanego przez niego przedsiębiorstwa, z korzyścią dla organizmu firmowego. W tym celu bardzo często wysyła się personel na specjalne, dość kosztowne szkolenia, aby uczyć ich technik negocjacyjnych. O efektywnym przekonywaniu dowiesz się natomiast szerzej bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika, który w dodatku jest zupełnie darmowy.

Jak skutecznie przekonywać?

Zasada sympatii

Z badań psychologicznych jednoznacznie wynika, że osoby, które są lubiane, łatwiej radzą sobie z przekonywaniem innych do swoich poglądów. To natomiast, dlaczego kogoś możemy lubić także zostało gruntownie przeanalizowane i okazuje się, że w wielu przypadkach czuje się do kogoś sympatię nie od tak, po prostu, ale z rozmaitych czynników na to wpływających – wspólne zainteresowania, jednakowe cele, komplementy, atrakcyjność, podobieństwo charakterów. Lubimy tych, których darzymy zaufaniem, a jeśli im ufamy, to bardzo często jesteśmy pod ich wpływem. Warto więc tę taktykę stosować podczas próby perswazji. Widzisz, że ktoś Cię lubi, wykorzystaj to na swoją korzyść. Jeżeli masz zamiar sprawdzić się w roli negocjatora, musisz wnikliwie obserwować swego rozmówcę, partnera dyskusji czy interesów.

Zasada autorytetu

Prędzej skłaniamy się do przekonań osób, które nam imponują. Jeżeli będziemy czyimś autorytetem i ktoś widać, że na nas polega, nie ma problemu z tym, aby wyperswadować mu jego racje i przekazać swoje poglądy na dany temat. W ten sposób osoby w pewnym sensie ulegające innym, po prostu wierzą, że polegają na opinii specjalistów, fachowców w danej dziedzinie, zdaniu kogoś, kto jest od nich w konkretnym zagadnieniu czy dyscyplinie dużo lepszy. Jeżeli chcesz zatem stać się skutecznym negocjatorem, zadbaj o swój wizerunek w określonym gronie. Dobrze byłoby, żebyś stał się obiektem godnym zaufania. Dzięki temu, że pokażesz swoje doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności, nie będzie problemu z tym, żeby ukazać się komuś właśnie jako autorytet. Warto również za taktykę przyjąć nie przechwalanie się, zaś szczerość. Każdy się myli, popełnia błędy, nikt nie jest idealny, a i Tobie- nawet jako ekspertowi i specowi w jakiejś sferze bez wątpienia zdarzyło się popełnić błędy. Wskaż to komuś, na kim chcesz wywrzeć wpływ, wtedy będzie prędzej się z Tobą utożsamiał i szybciej Ci zaufa.

Zasada niedoboru

W tej technice perswazyjnej chodzi o to, aby nieco podkoloryzować. Nie oszukiwać broń Boże, ale zaprezentować daną usługę, produkt, sytuację czy zjawisko tak, aby stała się obiektem pożądania. Spraw, żeby inni myśleli, że to, o czym im mówisz jest nie ogólnodostępne, ale trudne w zdobyciu. Jeżeli coś staje się nie luksusowe, zaś powszednie, po prostu nam brzydnie, a przy okazji staje się neutralne. W końcu zakazany owoc smakuje najbardziej, więc warto się postarać przekonać do swoich wyrobów, eksponując ich wyjątkowość i nietuzinkowość, a także przynależność wyłącznie do wybranych.

 

ZOBACZ TEŻ